Skip to main content

Het valt mij op dat het geluidsniveau van kanaal 911 (Stingray Chill Lounge) sinds een paar dagen veel lager is dan normaal. 

Het is mij bekend dat er verschil in niveau zit van de diverse bronnen, maar dit Stingray station is nu ook veel zachter dan de andere Stingray stations.

Ik maak gebruik van een Arris decoder, en ik heb een glasvezelverbinding. Postcodegebied 1275.

Hebben meer mensen hier last van, of kan dit gecorrigeerd worden?

En ja, natuurlijk kan ik het volume voor dit station harder zetten. Maar als ik dan naar een ander station schakel staat het echt veel te hard…..

Hoi @Youri165 . Welkom op het forum.

Komt het geluid rechtstreeks uit je tv? Of heb je een soundbar o.i.d. aangesloten?  Speelt het issue nog steeds, trouwens?


Het is inderdaad dik 12 dB zachter dan de overige Stingray kanalen. En dat scheelt nogal.

Nog steeds dus, @Erwin_ 😉.

Je schrikt je ook te pletter als je van Lounge dan weer naar een ander (Stingray) radio kanaal gaat.


@Erwin_ zoals @PeterG  al aangeeft speelt het nog steeds, waarbij ik wel de indruk heb dat het iets beter is dan een paar dagen terug (ik kan het niet goed objectief meten). Het treedt op bij zowel de soundbar (HDMI-ARC), als direct via televisie als via de analoge uitgang van de Arris decoder. Die laatste is gekoppeld aan mijn versterker en gebruik ik doorgaans om naar muziek te luisteren. Ik heb twee televisies en twee decoders, bij beiden treedt het op. Maar goed, dat het in het signaalniveau zit is inmiddels wel duidelijk omdat het niet alleen bij mij optreedt 😀.


Ik ga in gesprek met de tv crew.  (ik neem even jouw klantgegevens mee voor het ticket, @PeterG  )

Ik hou jullie op de hoogte! 


Is dit ondertussen opgelost? Ik heb geen terugkoppeling gehad van de techneuten


Hij is nog steeds zacht @Erwin_ . Scheelt zo'n 12 dB.

Als je van Chill Lounge naar een ander Stingray kanaal gaat zonder éérst het volume aan te passen schrik je je de blubber. Ook andere, gewone, radiokanalen zijn harder.


:-(

Dankjewel, Peter.  Ik zal die lui weer aan hun jasje gaan trekken.


Wederom een week verstreken. Nog steeds zacht. Scheelt 12 dB met overige Stingray kanalen. Die tetteren dan de speakers uit als je die daarna aanzet zonder eerst het volume lager te zetten. 
Ook is ie 9 dB zachter dan de gewone radio zenders. (De Stingray kanalen zijn sowieso iets harder dan de gewone.)


Goed nieuws, het volumeniveau is nu weer gelijk aan de andere Stingray kanalen! Bedankt @Erwin_ en @PeterG voor jullie hulp om dit in orde te krijgen.

En inderdaad wat @PeterG ook al meldde: de Stingray kanalen zijn wat harder dan de overige kanalen, maar dat is verder geen probleem.


Fijn dat het eindelijk is opgelost!!