Skip to main content

Voor as vrijdag 7 oktober, klopt de programmering van BBC1 in de kpn gids niet. Ik wil diverse programma's opnemen en dat lukt niet omdat ze niet in de gids staan terwijl ze volgens de BBC1 site wel zullen worden uitgezonden. Rond 20.35 u staat er in jullie gids dat het nieuws voor bijna 3 u wordt uitgezonden. Hoe moet ik mn programma's opnemen? 

Goedemorgen @Sabrina M,

Dat ziet er inderdaad niet uit zoals het hoort. Ik heb een collega gepord om onze leverancier aan de mouw te trekken. Zodra er meer bekend is laat ik het weten.


Check tot op heden laat zien dat de BBC het als zodanig heeft aangeleverd. Er is om een update gevraagd bij de BBC. Zodra deze er is gaan we deze uiteraard z.s.m. verwerken.


Goedemiddag @Sabrina M,

Er is een update gekomen vanuit de BBC. Deze wordt verwerkt (mogelijk dat er plaatjes missen, maar de programmering moet goed zijn) en zal zoals het er nu naar uitziet einde middag beschikbaar komen. Dus vanaf dan zijn alle opnames weer te plannen.


Wat goed om @ TijtheMan een persoon vanuit de systemen te zien hier.
Hoe de informatiestromen qua EPG lopen daar zou ik graag meer van weten, blijkbaar wordt die informatie eenmalig, ruim vtv doorgegeven en is daar na statisch.

Bijgaand 2 schermafdrukken van de EPG op BBC1
Een van mijn lokale kabelclub :
( die is juist vermoed ik )


Deze is van digitenne :
( en omschrijft wat de vraagsteller constateert )



Ik heb al vaker (oa op dit forum ) pogingen gedaan om achter de (ondoorgrondelijke) wegen van EPG te komen,oa hier :

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/wordt-de-kpn-itv-gids-aangepast-n-a-v-uitvaart-queen-elizabeth-573580
( let niet op de titel, die is niet door mij gemaakt )

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/epg-bbc-radio-3-geeft-vandaag-24-augustus-de-programma-s-weer-van-6-juli-571659

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/epg-radio-veronica-aanpassen-571633?postid=1581777#post1581777

 

Het komt best vaak voor dat onverwachte wijzigingen niet op tijd kunnen worden doorgevoerd, zou er kans zijn dat dit in de nabije toekomst beter gaat worden geregeld ?

Zo maar uit interesse en een beetje eigen belang, maar ja, luxeproblemen :-)

Maar als iemand wat meer achtergrond er over kan vertellen dan graag !


Er is een update gekomen vanuit de BBC. Deze wordt verwerkt (mogelijk dat er plaatjes missen, maar de programmering moet goed zijn) en zal zoals het er nu naar uitziet einde middag beschikbaar komen.

@TijtheMan  Ter info

Op digitenne is het nu ( do. 23:00 ) nog niet bijgewerkt.


@KeesYagi,

Ik weet niet of dit topic de juiste plek is, maar stuur gerust een pb met de vragen, dan kijk ik welke ik kan beantwoorden (voor zover mijn kennis reikt).


De gids is nog steeds een puinhoop, ik ging net een paar dagen terug en inplaas van New Tricks op BBC First komt Sister Boniface weer eens tevoorschijn.

 

Maar WAAROM, WAAROM, WAAROM kan ik niet net zoals vroeger met een settopbox gewoon een tijdsblok instellen en opnemen van de zender naar keuze. Dat had me reuze kunnen helpen gedurende bijvoorbeeld die Elizabeth-puinhoop van jullie. Schandalig slecht, inplaats van acuut bijwerken gewoon weken nix. Aangeleverd is geen excuus, het is JULLIE gids waar ik voor betaal.

 

Ergo: tijdsopnamemogelijkheid aub, ideaal als noodoplossing en die is bij jullie geregeld nodig.


En helaas: de vermeldingen in de TV Gids voor de BBC 1 en BBC 2 staan er nog steeds niet goed in. Erg onhandig.