Skip to main content


Wij gebruiken Internet (VDSL) + TV met een VIP 5202.

Dat vooruitspoelen bij het normale ‘Terugkijken’ niet mogelijk is, is mij bekend.

Echter vind ik het vreemd dat ik bij ‘Terugkijken’ niet kan vooruitspoelen tot het punt waar ik eerder ben gestopt.

Bij voorbeeld, wij hebben zaterdagavond life naar een nogal lange film gekeken en hielden het een half uur voor het einde van de film voor gezien met de bedoeling om zondag de rest te bekijken….

Dit was echter een misrekening want toen bleek dat wij de eerste anderhalf uur weer opnieuw moesten bekijk dus ook met al die langdurige reclames.

Is het nu niet mogelijk dat je binnen de optie ‘Terugkijken’ naar de plek kunt doorspoelen waar je eerder mee bent gestopt?

Ik denk dat ik het antwoord wel weet maar wilde het toch even aankaarten.

 

“Dus ook met al die lange reclames” zegt het al; bij de commerciële zenders kun je bij terugkijken niet doorspoelen. Als je het “opneempakket” hebt of neemt, kun je dat wél. Als je dan stopt en drukt op “opnemen” kun je het programma dan op een ander moment verder kijken.


Bij de nieuwste kastjes van KPN TV+ neemt ie bij welke tussentijdse opname dan ook, het hele programma op…. 

Lijkt me technisch niet haalbaar dat je als klant een ‘marker’ kunt plaatsen bij een programma waar je een keer wilt “verder kijken”.

Wel goed idee!!


Dat is mij bekend dat met ‘opnemen’ ik wel kan vooruitspoelen maar ik heb voor die optie geen € 5,= per maand voor over, heb ook geen 2e TV box nodig.

Ook gebeurt het immers weinig dat ik een programma via ‘Terugkijken’ niet afkijk, maar ja, was wel verbaasd dat dit niet ging.

Soms denk ik dat voor TV kijken NLziet een betere optie is want daar kan ik wel vooruitspoelen en ook nog reclamevrij…😉

Maar ja, je kunt niet alles hebben, toch?

 


…….

Lijkt me technisch niet haalbaar dat je als klant een ‘marker’ kunt plaatsen bij een programma waar je een keer wilt “verder kijken”.

 

Ik had het antwoord schijnbaar niet goed gelezen, daarom nog even een aanvullende reactie….

Je hoeft als klant ook geen marker te plaatsen, Netflix doet dit automatisch, gaat altijd verder waar ik met kijken ben gestopt.


Die marker wordt wel automatisch geplaatst bij bv de publieke zenders zoals die van de NPO. Bij reclamezenders zoals RTL en SBS kan het niet omdat het van die zenders niet mag. Je zal en moet alle reclames zien; dat is hun verdienmodel. 


Kijk die lange film dan niet 'live’ maar via de dienst Begin gemist (groene knop). Dat is tot een week beschikbaar via de gids, maar na uitzending noemt kpn het Terugkijken. 

Via Begin gemist / terugkijken wordt het stop punt gemarkeerd (marker). En kun je dus later ook kijken vanaf het punt waarop je bent gestopt.

Zelf kijk ik ‘s middags wat er op tv is en selecteer het voor opnemen. 

Soms heb ik iets live aan tijdens de uitzending. Dan druk ik even op de opnameknop om later verder te kijken. Maar dan moet je wel het opnemenpakket hebben. Maakt het leven makkelijk.