Skip to main content

Sinds een aantal dagen hebben wij interactieve tv van kpn. Nu valt ons op dat wij via terugkijken helemaal niet kunnen vooruitspoelen. Een paar minuten lukt en daarna krijgen wij de melding dat het niet mogelijk is. Dat het bij een reclame niet kan is logisch maar als het progamma weer verder gaat is het ook niet mogelijk.

 

met vriendelijke groet,

K Bronswijk

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Maar het ligt dus niet aan de reclamemakets of producenten want bij Ziggo kun je de reclames niet doorspoelen maar de programma’s zelf wel. Dus het ligt aan het systeem dat KPN gebruikt, het lijkt me eerlijker om dat gewoon toe te geven.

Nee, het ligt niet aan de techniek maar aan de commerciële afspraken tussen kpn en de zenders. Het is een simpele centenkwestie, niet meer en niet minder.

Hoe verklaar je dan dat het bij Ziggo wel kan?

De hebben andere commerciële afspraken gemaakt met die zenders waarbij ze wel de rechten verkregen hebben om doorspoelen en terugspoelen toe te staan.


Maar het ligt dus niet aan de reclamemakets of producenten want bij Ziggo kun je de reclames niet doorspoelen maar de programma’s zelf wel. Dus het ligt aan het systeem dat KPN gebruikt, het lijkt me eerlijker om dat gewoon toe te geven.

Nee, het ligt niet aan de techniek maar aan de commerciële afspraken tussen kpn en de zenders. Het is een simpele centenkwestie, niet meer en niet minder.

Hoe verklaar je dan dat het bij Ziggo wel kan?

De hebben andere commerciële afspraken gemaakt met die zenders waarbij ze wel de rechten verkregen hebben om doorspoelen en terugspoelen toe te staan.

Ja dus het ligt wel aan KPN en niet aan het systeem dat het niet zou kunnen. Laten we daar dan wel eerlijk over zijn. 


Doorspoelen is bij Terugkijken en Begin Gemist (groene knop) niet mogelijk bij de volgende zenders:

RTL 4, 5, 7, 8, Z, Lounge, Crime en Telekids

SBS 6 en 9, Veronica, NET 5

Comedy Central, Spike.

Dit kan bij geen enkele provider. De commerciëlen willen graag dat je ook de reclameblokken kijkt.

Je kunt het omzeilen als je het opnemenpakket neemt. Als je dat hebt dan kun je het opnemen (rec knop; in de gids opnamen plannen met die knop). Tijdens afspelen van een opgenomen programma is doorspoelen, ook bij bovenstaande zenders, wel mogelijk.

Het is niet waar dat dit bij geen enkele provider kan, bij Ziggo kun je de reclames niet doorspoelen maar de programma’s zelf wel. Dus het ligt aan KPN, het lijkt me eerlijker om dat gewoon toe te geven. En aan te passen want het is heel hinderlijk, zeker als je een programma terugkijkt en je eerst nog door het slot van het programma daarvoor heen moet. 


Sinds een aantal dagen hebben wij interactieve tv van kpn. Nu valt ons op dat wij via terugkijken helemaal niet kunnen vooruitspoelen. Een paar minuten lukt en daarna krijgen wij de melding dat het niet mogelijk is. Dat het bij een reclame niet kan is logisch maar als het progamma weer verder gaat is het ook niet mogelijk.

 

met vriendelijke groet,

K Bronswijk

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Het is niet waar dat dit bij geen enkele provider kan, bij Ziggo kun je de reclames niet doorspoelen maar de programma’s zelf wel. Dus het ligt aan KPN, het lijkt me eerlijker om dat gewoon toe te geven. En aan te passen want het is heel hinderlijk, zeker als je een programma terugkijkt en je eerst nog door het slot van het programma daarvoor heen moet. 


Vooruit spoelen kan alleen bij opnames. Bij terug kijken niet. Dat is altijd al zo geweest.

Ja bij KPN is dat misschien altijd al zo geweest maar het komt door de goedkope afspraken die KpN maakt, bij Ziggo kun je de reclames niet doorspoelen maar de programma’s zelf wel. Dus het ligt aan KPN, het lijkt me eerlijker om dat gewoon toe te geven. En aan te passen want het is heel hinderlijk, zeker als je een programma terugkijkt en je eerst nog door het slot van het programma daarvoor heen moet. 


Mijn vraag is beantwoord. Denk dat we bij onze vorige provider gewoon geluk gehad hebben. Daar konden we bijvoorbeeld mtv gewoon doorspoelen bij de reclames. 

Bedankt allen!

Nee geen geluk bij je vorige provider, pech bij KPN


Ja dus het ligt wel aan KPN en niet aan het systeem dat het niet zou kunnen.

Klopt, technisch is het allemaal prima mogelijk, daar hoeft ook niets voor aangepast te worden. Het gaat puur en alleen om de commerciële afspraken tussen kpn en de zenders.


@Michie 

Een keer een bericht quoten lijkt me wel genoeg. Ik heb de mijne nu drie keer terug gezien met steeds vrijwel dezelfde reactie van jou. Na één keer weten we het ook wel.

Zelf neem ik alles op wat ik wil zien. Dan kan ik het gewoon doorspoelen en zeker de reclame. Dan is het opname pakket die €4,99 zeker waard.

En terugkijken met doorspoelen maar zelfs zonder reclame kan ook dat ontdekte ik bij nlziet. Helemaal handig. Ik had dat erbij genomen zodat ik weer alle regionale zenders heb. Maar dat terugkijken daar is heel fijn. Ook zijn geld waard.

Zoals het bij Ziggo werkt weet ik. Maar of ik nou de film wil doorspoelen om snel bij het volgende reclameblok te zijn vraag ik mij af.