Skip to main content

Goedemorgen,

Bij het terugkijken werkt het vooruitspoelen naar mijn mening traag. Als je dertig seconden vooruit wil moet je aardig lang wachten voordat die stap gezet is. Daarna kan je pas weer de volgende 30 seconden vooruitspoelen. Het lijkt mij dat dit middels software aangepast kan worden. Hierbij de vraag/verzoek om dit aan te passen.

Wat mij ook verbaasd is dat als je een programma wat je terugkijkt op pauze hebt gezet en weer verder wil kijken dat het ook lang duurt voordat hij verder gaat. Het lijkt mij dat dit middels software aangepast kan worden. Hierbij de vraag/verzoek om dit aan te passen.

Wellicht hebben beide bovenstaande problemen een relatie met elkaar aangaande de wijze van programmeren.

 

Mvg Danny

Goedemorgen,

Bij het terugkijken werkt het vooruitspoelen naar mijn mening traag. Als je dertig seconden vooruit wil moet je aardig lang wachten voordat die stap gezet is. Daarna kan je pas weer de volgende 30 seconden vooruitspoelen. Het lijkt mij dat dit middels software aangepast kan worden. Hierbij de vraag/verzoek om dit aan te passen.

Wat mij ook verbaasd is dat als je een programma wat je terugkijkt op pauze hebt gezet en weer verder wil kijken dat het ook lang duurt voordat hij verder gaat. Het lijkt mij dat dit middels software aangepast kan worden. Hierbij de vraag/verzoek om dit aan te passen.

Wellicht hebben beide bovenstaande problemen een relatie met elkaar aangaande de wijze van programmeren.

 

Mvg Danny

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Wat is jouw echte downloadsnelheid? zie hier.  indien mogelijk vanaf een bedrade pc of laptop. 

Gebruik je een DVS of zo? (Netwerkadapters, die geven ook erg veel vertraging)


Hallo Joop

Box v12 met laatste firmware 

Bedraad direct op modem met cat 6

200 mbit snelheid

Had eerst 4 port  switch 1gb er tussen geen verschil.

Mvg Danny


Hallo Joop

Box v12 met laatste firmware 

Bedraad direct op modem met cat 6

200 mbit snelheid

Had eerst 4 port  switch 1gb er tussen geen verschil.

Mvg Danny

 

Box 12 is de Experiabox of te wel de router.

 

Ik ben heel erg benieuwd welke KPN tv ontvanger je hebt, maar ik gok op de Arris 5202.

Een switch moet wel IGMP Snooping ondersteunen, anders gaat het met IPTV niet lukken. 

 

De reden van de vertraging kan natuurlijk ook zijn, dat alles via een server gaat.

Als je spoelt, stuur je een signaal naar de server en dat kan vertraging geven.

Kan je wel gewoon versneld laten lopen? Dat kan tot 32 speed. Zo doen wij het meestal, eerst blauw voor 5 minuten en de rest met versneld spoelen. 

 

Vroeger zat de HD in de tv decoder en dat gaf natuurlijk nooit vertraging.


Hoi @Danny A, welkom op ons forum! Joop heeft je al een eind op weggeholpen lees ik!
Inhoudelijk heb ik hier op korte termijn ook niet echt een andere oplossing voor.

We zijn uiteraard altijd bezig de software te verbeteren en optimaliseren. De snelheid van deze functies is daarbij uiteraard ook iets waar men naar kijkt maar inhoudelijk kan ik daar nog niet zoveel over kwijt.
Voor het laatste nieuws over de software van deze ontvangers kun je terecht in het onderstaande topic:

Â