Skip to main content

Ik wil een tv gids van dinsdag 2 oktober 1951 t/m vrijdag 31 december 2100

Ik wil ook wel eens wat, maar lukt ook niet altijd. Droom lekker verder.

 


Eigenlijk moet ie iets korter de tv gids van maandag 31 oktober 2005 t/m zaterdag 31 december 2022


Grapjas.


Ik wil een tv gids van dinsdag 2 oktober 1951 t/m vrijdag 31 december 2100

 

1951? en 2100? 

Ik denk dat dit een grapje is.😉

 

Wat is de reden dat je dit wilt?

 

Zelf 31 december 2022 is al veel en veel te ver.

Zover ik weet is 2 weken echt het maximum vooruit.

 

En waarom terug naar 2005?

Die programma's kan je toch niet meer zien, worden echt niet op de server van KPN bewaard. 

Misschien, heel misschien iets op de server van de TV zender (maar ik heb twijfels). 

 

TV gids is om vooruit te kijken en de TV zenders maken geen gidsen die heer ver in de toekomst kijken.

De inhoud wordt ook aangeleverd door de TV zenders.

KPN doet hier niets zelf in. (gelukkig).

 

Even via Google gekeken, maar zever ik kan zien bestaat het niet.

 

 


Omdat toen de Teletubbies naar bed en de Tweenies dagindeling er voor het eerst was


Ik wil een tv gids van dinsdag 2 oktober 1951 t/m vrijdag 31 december 2100

Hoi @Tim Hofman en welkom hier op ons forum :)

Zoals door de community al wordt aangegeven, gaat dat hem niet worden. Ik ben wel heel erg benieuwd waarom je hier specifiek naar op zoek bent! 

Misschien dat dit een linkje is waar je nog wat aan hebt, ik hoop het in ieder geval van harte.


Omdat de leukste afleveringen van de Teletubbies en de Tweenies er voor het eerst waren


Die programma's kan je toch niet meer zien, worden echt niet op de server van KPN bewaard. 

Misschien, heel misschien iets op de server van de TV zender (maar ik heb twijfels).

Hallo @joop2011 en @Tim Hofman in het omroepmuseum in Hilversum.😎

 


En bij de Blufkwis in 1983 werd de eerste vraag gemist


Omdat de leukste afleveringen van de Teletubbies en de Tweenies er voor het eerst waren

Dan zou ik je eerder verwijzen naar YouTube. Misschien dat de oude afleveringen via die weg nog terug zijn te zien. Wij kunnen je hier helaas niet bij helpen, het spijt me @Tim Hofman!


Op YouTube bij de Blufkwis werd de eerste vraag gemist 


Op YouTube staan de Teletubbies en de Tweenies er niet


Op YouTube staan de Teletubbies en de Tweenies er niet

Dan ben ik bang dat het ophoudt!


Omdat de leukste afleveringen van de Teletubbies en de Tweenies er voor het eerst waren

 

Zoals ik al zie, die programma's staan echt niet meer op de KPN server en kan je zo wie zo niet terugkijken via de KPN tv decoder.

Ik denk dat het enige wat overblijft is om op Google te zoeken.😉

 

Teletubbies heb ik via Google gevonden, zie hier.

De overige moet je zelf even opzoeken.


Nee, daar staan ze ook niet, en bij Beeld en Geluid ook niet, Maar daar wel bij Tv en Radio Database door Tim, maar daar kunnen we geen contact met hem opnemen 


Nee, ik bedoel de Teletubbies in het Nederlands, niet in het Engels


Nee, daar staan ze ook niet, en bij Beeld en Geluid ook niet, Maar daar wel bij Tv en Radio Database door Tim, maar daar kunnen we geen contact met hem opnemen 

Als provider hebben we daar zo ook geen oplossing voor @Tim Hofman, het spijt me. Desondanks veel succes met je zoektocht toegewenst!


Via Google kan je veel vinden en bekijken. 😉


Dejavu, deze zelfde vraag is aan Ziggo ook gesteld.

 


Ik vond ook al dat je deze gast niet serieus kon nemen, maar gaf hem toch eens kans.

 


Ik ben naar aanleiding van de vraag daar gaan zoeken en 2 oktober 1951 was blijkbaar de eerste TV uitzending in Nederland.

https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/terug-naar-toen/2-oktober-1951-eerste-officiele-televisie-uitzending-in-nederland/

 

Los van het beeld materiaal zullen er vast wel archieven zijn met oude papieren TV gidsen. Mogelijk op microfilm. Ver voor de digitale tv gidsen waren er uiteraard enkel papieren gidsen.

 

De link die is gedeeld door JanZ was ik niet eerder tegen gekomen.


Het eerste TV-programma op 2 oktober 1951:

Bron:


Het eerste TV-programma op 2 oktober 1951:

Bron:

Dit vind ik een hele mooie @huistijger, goed speurwerk! ;)Â