Skip to main content

Beste forumgenoten, ik heb twee vragen c.q. problemen:

  1. Opnames zie je alleen grote tiles. Op de oude VIP’s zag je deze opnames netjes gegroepeerd en ook voorzien van seizoen/epi informatie. Dit nieuwe overzicht is rommelig en verplicht mij dus om bij elke opname eerst op OK te drukken om te zien welke opname het betreft. Heel lastig. Is dit ergens in te stellen? Zo nee, waar kan ik een feature request invoeren?
  2. Ik heb twee nieuwe TV+ DIW kastjes en twee Samsung 4k TV’s. Op de wat oudere 55” stuurt de DIW netjes een 4k signaal (2160@60). Op de nieuwere 65” wil hij niet verder gaan dan 1080@60. Uiteraard heb ik beide kastjes gewisseld, de HDMI-kabels gewisseld en alle HDMI-poorten geprobeerd, maar dat heeft geen effect. Een op diezelfde TV aangesloten Google TV en Raspberry Pi 4 werken gewoon op 4k.  Suggesties?

Als je deze optie uit laat staan krijg je ook geen HDR (10bit kleurdiepte).


Die optie heb ik op geen van beide Samsung TV’s. En nogmaals (ik blijf mezelf herhalen...), 3 andere devices werken probleemloos op 4k. Zojuist ook nog een oude Asus laptop aangesloten en ook die kan op 3 HDMI poorten probleemloos 4k tonen. Dus inmiddels 4 devices die probleemloos werken. Alleen de KPN’s TV+ kastjes vertikken het op deze TV.

 

  

Als je deze optie uit laat staan krijg je ook geen HDR (10bit kleurdiepte).

Blijkbaar staat dat dan impliciet aan, want, zoals ook al eerder gemeld, vermeldt de Google TV dat het een 4k 10 bits HDR scherm is.

 

@wjb ik heb nog een oude Arris VIP5202 liggen. Is dat nog te activeren op een abonnement?


Die setting staat op mijn samsung 2022 tv nu hier:

 

Alle instellingen> verbinding> beheer externe apparaten> invoersignaal extra.


@wjbik heb nog een oude Arris VIP5202 liggen. Is dat nog te activeren op een abonnement?

Als die ooit op jouw oude abonnement gebruikt is dan kan deze sowieso niet meer op jouw nieuwe abonnement en als het al zou lukken dan zal KPN deze waarschijnlijk ook weer verwijderen immers KPN wil geen gemengde abonnementen waarbij zowel een TV+ Box als een "oude" TV ontvanger aangesloten is.


Als je deze optie uit laat staan krijg je ook geen HDR (10bit kleurdiepte).

Dat klopt niet dit heeft meer te maken met welke variant de TV ontvanger gebruikt.

 

De HDMI-aansluiting met HDMI UHD Color ingesteld op Uit, biedt ondersteuning tot UHD 50P/60P 4:2:0, terwijl

de HDMI-aansluiting met HDMI UHD Color ingesteld op Aan ondersteuning biedt tot UHD 50P/60P 4:4:4 en 4:2:2.

Dit heeft verder helemaal niks met het resolutie probleem te maken. Beide boxen herkennen gewoonweg de specificaties van de TV niet en dat kan bijna alleen maar aan de samenwerking tussen dit model TV en de boxen liggen. Hoe en waarom dat blijft voor mij een raadsel, ik houd het op de HDMI handshake, er blijft gewoonweg weinig over wat het kan zijn.

 

Die Vip5202 had allang retour gezonden moeten zijn lijkt mij.


Die Vip5202 had allang retour gezonden moeten zijn lijkt mij.

Nee hoor, die is van mij.


Die Vip5202 had allang retour gezonden moeten zijn lijkt mij.

Nee hoor, die is van mij.

Hoe laten we dan maar buiten beschouwing, het is in ieder geval  een kat in de zak.


Die Vip5202 had allang retour gezonden moeten zijn lijkt mij.

Nee hoor, die is van mij.

Hoe laten we dan maar buiten beschouwing, het is in ieder geval  een kat in de zak.

Wat een aannames: dat het apparaat niet van mij is, en dat het een miskoop was. De VIP5202 is op meerdere manieren buiten KPN om gewoon te krijgen. En als je een beetje handig bent is deze ook gewoon werkend te krijgen op iTV. Ik heb er in elk geval drie jaar probleemloos mee gekeken, tot ik drie weken terug dus overstapte op TV+.