Skip to main content

Als ik het geluid uitschakel doe ik dat heel bewust, omdat ik dan via een hoofdtelefoon wil luisteren.

Maar er komt dan links een icoon in beeld wat me duidelijk maakt dat het geluid uit staat, maar dat wist ik al. Bovendien komt dat dan om de dertig seconden (ongeveer denk ik) in beeld.

Kan dit worden uitgeschakeld?

Je weet toch heel goed dat het geluid uit is ! 

Dat heb je óf bewust uitgeschakeld, zoals ik. Of per ongeluk maar dan schakel je het toch weer in.

Kortom een irritante overbodige actie op het scherm.

Groeten Chris

Is dat niet een icoontje van je eigen televisie? Of heb je de afstandsbediening van de TV+ ingesteld om het volume direct op de TV+ Box te regelen?


Als ik de TV+ afstandsbediening instel om het volume direct te regelen, dan komt het icoontje kort onderin in beeld, en ook niet iedere 30 seconden. Ik denk echt dat het de “mute” van je televisie is.

 

Mute bij TV+ Box als de afstandsbediening niet het TV geluid regelt.

 


Als ik de TV+ afstandsbediening instel om het volume direct te regelen, dan komt het icoontje kort onderin in beeld, en ook niet iedere 30 seconden. Ik denk echt dat het de “mute” van je televisie is.

 

Mute bij TV+ Box als de afstandsbediening niet het TV geluid regelt.

 

Beste Arjan,

Hert icoontje zoals jij hierboven laat zien is het niet!

Het icoon wat ik bedoel is een luidsprekertje met daar een streep doorheen.

Ik bedien het geluid, dus vermoedelijk wél met afstandsbediening maar het is van de TV.

In de link zie (instel) zie ik een paar dingen die ik eerst moet nakijken.

Ga ik vanavond doen, en dan hoor je nog of het is gelukt!

 


Zet het volume van de tv op 0 en niet op mute. Dan is de tv stil en is er geen icoontje 🔇


Als ik de TV+ afstandsbediening instel om het volume direct te regelen, dan komt het icoontje kort onderin in beeld, en ook niet iedere 30 seconden. Ik denk echt dat het de “mute” van je televisie is.

 

Mute bij TV+ Box als de afstandsbediening niet het TV geluid regelt.

 

Beste Arjan,

Hert icoontje zoals jij hierboven laat zien is het niet!

Het icoon wat ik bedoel is een luidsprekertje met daar een streep doorheen.

Ik bedien het geluid, dus vermoedelijk wél met afstandsbediening maar het is van de TV.

In de link zie (instel) zie ik een paar dingen die ik eerst moet nakijken.

Ga ik vanavond doen, en dan hoor je nog of het is gelukt!

 

Ik heb de aanpassingen gedaan, maar dan is volume van de TV+ box veel te zacht ook al staat die op maximum.

Ik blijf dus maar op de oude manier werken, want het geluid van de TV is harder te krijgen. Het vervelende icoontje moet ik dan maar voor lief nemen.


Zet het volume van de tv op 0 en niet op mute. Dan is de tv stil en is er geen icoontje 🔇

 


Zet het volume van de tv op 0 en niet op mute. Dan is de tv stil en is er geen icoontje 🔇

 

Dat is me duidelijk, maar dan blijft nog het geluid van de TV+ box veel te zacht.


Die koptelefoon zit toch op het televisietoestel?

De volume instelling is toch alleen de luidsprekers van de televisie?

Zet het volume van de box zelf in ieder geval op maximaal. 

Kies daarvoor onder 'bedien je tv met de kpn afstandsbediening' voor uit.

Zie de screenshots hierboven. 


Die koptelefoon zit toch op het televisietoestel?

De volume instelling is toch alleen de luidsprekers van de televisie?

Zet het volume van de box zelf in ieder geval op maximaal. 

Kies daarvoor onder 'bedien je tv met de kpn afstandsbediening' voor uit.

Zie de screenshots hierboven. 

Het gaat hier niet meer om de koptelefoon, dat is al opgelost.

Het gaat puur om het volume van de TV+ box óf van de tv.

Het volume van de box staat maximaal (standaard) maar dat is veel te zacht.

Voor mij mag dit item worden gesloten.