Skip to main content

Beste , 

Ik ben nieuw op het forum en omdat ik nu overweeg bij mijn internet  abonnement ook TV af te sluiten heb ik nog even een vraag  naar aanleiding van bovenstaande berichten .

Als ik het goed begrepen heb kun je programma, s terugkijken via de ontvanger en dan is de beeld kwaliteit  wel goed .  En is dit makkelijk in bediening 

Momenteel heb ik satellietontvangst van Canal Digitaal en op mijn Panasonic OLED TV staat een Canal Digitaal App waarmee ik via internet ook programma, s van Canal Digitaal kan ontvangen en terugkijken

Ik gebruik deze optie alleen bij slecht weer als de Satellietontvangst uitvalt ( backup ).

Mvg Hans   

admin: eigen topic aangemaakt

 

Klopt. Als je eenmaal weet hoe het werkt, is terugkijken makkelijk te starten met je afstandsbediening.

Beeldkwaliteit is altijd goed, HD kwaliteit. En als je nog scherper wil kies je 4K. (Er zijn op het moment maar 4 zenders die in 4K uitzenden.

KPN heeft ook een app, maar die is niet beschikbaar op Panasonic tv’s. Wel Samsung, LG (bouwjaar 2017 of nieuwer) en Android TV (Beta).

Wel valt er te streamen als je de itv app op je mobiel hebt, en een chromecast in je tv.

Maar nogmaals, terugkijken kan gewoon in het menu/gids van de tv ontvanger. 

In tegenstelling tot satelliet valt de tv van KPN niet uit bij slecht weer, dus terugkijken zou dan bijna niet meer hoeven.

De tv ontvanger bevat ook streamingsdiensten zoal Netlix, Primevideo en Videoland. Uiteraard dien je daar een abonnement op te hebben. Ook YouTube zit erop, en nog veel meer. 

 

Kun je genoeg snelheid halen als je op de bestelpagina van KPN kijkt? Verwachte Internet snelheid moet wel minimaal zo'n 14mb zijn om fatsoenlijk tv te kunnen kijken.


Beste , ik heb een XS4all  internet  compact abonnement 50  MBit   glasvezel 

Nu heb ik met speedtest even gekeken wat mijn snelheden zijn en dan zie ik  :

Download 71,25  en upload  72, 57

Hoe kan het dat de snelheden hoger zijn  als de specificatie van mijn compact abonnement 

 

Mvg Hans 

  


Glasvezel geeft altijd meer dan dat je abbonementsnelheid is.

In ieder geval bij de snelheden:

50mb -> 71mb

100mb -> 121mb

200mb - 203mb

Bij hogere snelheden is dat niet meer het geval.

Alleen maar positief. En aan de snelheid zal het dus niet liggen. Meer dan genoeg om voor internet + tv te gaan.


Klopt hoor Hans. 

Iedereen met 50 Mb/s heeft 70 als de drager het toelaat. Op glasvezel is dat sowieso het geval. 

Ik had op koper ook al 70 met 50 Mb/s abonnement. 


Hi @Hansw49, welkom op het forum!

Ik zie dat onze community je al te hulp is geschoten en je uitgebreid van antwoorden heeft voorzien, top 😊 Weet je zo voldoende of heb je nog vervolgvragen?


Ik heb op koper met een 50 mbit abonnement gewoon ruim 90 mbit:

En 30 up.


Ik heb op koper met een 50 mbit abonnement gewoon ruim 90 mbit:

Mazzelaar! 😀😀😀

CC: @Nick83 .