Skip to main content

Goedemiddag,

 

Onlangs heb ik een nieuwe televisie gekocht (Philips Ambilight 50PUS7805/12). Is het mogelijk om deze tv op een andere manier te gebruiken dan met het Motorola ontvangstkastje? Zijn er bijvoorbeeld kleinere zendertjes oid die op de tv kunnen worden aangesloten?

 

Daarnaast is mijn huidige afstandsbediening (D4) niet compatible met de tv. Welke afstandsbediening moet ik hebben voor deze tv?

 

Mijn oude tv wil ik boven gaan gebruiken. Daar is momenteel geen aansluitpunt in de muur voor een glasvezelkabel. Kan KPN mij helpen om de tv boven aan te sluiten?

Vriendelijke groet,
Bart van Dooijeweert

Ha @Problemen met nieuwe televisie, welkom! Advies om de Motorola om te ruilen voor een nieuwer model. Dat kan via de omruiltool op onze website. Je krijgt er dan ook een nieuwe afstandsbediening bij. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om via een Chromecast gebruik te maken van de itv online app. We hebben ook een Smart tv app, maar die is alleen voor bepaalde Samsung en LG televisies beschikbaar. 

 

Voor wat betreft boven: je kunt hier ook, afhankelijk van hoe oud de tv is, gebruik maken van een Chromecast om de itv online app op te gebruiken. Mocht dat niet kunnen, kan je een betaalde servicemonteur bestellen om internetkabels te trekken. Of wellicht kan je dit zelf doen? Je kunt ook een draadloze verbindingsset aanschaffen. Die stop je in het stopcontact en zo hoef je geen kabels te trekken. Dat is wel minder stabiel en we adviseren dan ook om, waar mogelijk een kabel te gebruiken.