Skip to main content

Vraag over status Glas HD-kanalen (oude wens van wjb)

• July 18, 2025
  • 10 reacties
  • 212 keer bekeken

Mooie woorden van KPN ten aanzien van het overlijden van WJB. Hij blijkt ook volgens KPN veel te hebben gedaan voor KPN.

Zelf had hij maar een vraag aan KPN, die hij duizenden malen heeft herhaald, maar ik heb er nooit 1 antwoord van KPN op gezien. Waarom is kanaal 1 niet voor Glas HD en moet je daar voor 601 intypen (en dat verder voor alle zgn glas kanalen.

Hij heeft dat lang geschreven nog voor de tijd dat je bijna niets anders dan zoals nu alleen nog een TV met 4K kon kopen.

Om zijn vraag toch open te houden. Waarom verandert KPN dit niet.

10 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 18, 2025

Beste ​@dommeke , ​@PeterG weet hier veel van, ik heb hem even ingeseind en wil je misschien wel antwoord geven.

Welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

• Auteur
  • July 18, 2025

Denk je dat Peter het wel weet, ik ben hier nu denk ik meer dan 10 jaar actief, ook onder een andere user naam. Maar op deze vraag heb ik nog nooit een antwoord gezien.

Ik heb hem veel gezien omdat ik vaak de vraag heb gesteld om net als bij een Sataliet ontvanger, een eigen kanalenlijst in te stellen (en dan niet zoals KPN dat heeft gemaakt wat gewoon een duplicaat is van de bestaande). WJB antwoorde dan steevast dat KPN beter de kanalen zoals 601 en 1 om kon wisselen. 

Het heeft trouwens niets met de tv-decoder te maken. Het staat gewoon in de zenderlijst van KPN. (Overigens hebben wij een 4K abonnement, dat moet voldoende zeggen). 

• July 18, 2025

Zelf had hij maar een vraag aan KPN, [..]

En zo had hij nog een vraag en deelde ik zijn verbazing hier over.

Waarom kan je ongemerkt 60,50 uitgeven voor internetkosten ?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 18, 2025

Beste ​@dommeke , ​@PeterG heeft veel expertise op tv-gebied en de door KPN gebruikte decoders.

Vandaar mijn vraag welk merk en type tv-decoder gebruik je, dat is wel belangrijk om te weten.

Want sommige decoders kennen dat door jou genoemde onderscheid niet meer.

Volgens de huisregels mag je hier maar met 1 forumnaam actief zijn, dus het wordt dringend aanbevolen 1 forumnaam op te zeggen, anders gaat het moderatieteam 1 van je forumnamen geforceerd opzeggen, na jou eerst de keus te hebben gegeven welke je wilt behouden.

Succes,

• July 18, 2025

Alle nog courante ontvangers worden nog steeds ook bij klanten met glasvezel gebruikt. Bij een glasvezel abo hebben die ook allemaal de beschikking over de HD Glas zenders. Wat dat betreft is de vraag naar type ontvanger dus irrelevant.

Hoewel ik het antwoord op de vraag ook schuldig moet blijven heb ik wel zo m'n gedachten. Bij tv+ is de wens van wijlen wjb nl wel gerealiseerd en hebben zelfs xDSL klanten de HD+ zenders (14,2 Mb/s) vanaf "1", behalve wanneer de lijnsnelheid daar niet hoog genoeg voor (minder dan 40 Mb/s dacht ik). Langzamerhand zullen steeds meer klanten tv+ krijgen, dus om dit nog op het oude platform te realiseren is wellicht niet meer aan de orde, wellicht nooit geweest ook 🤔. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 18, 2025

Glas HD blijft op de oudere ontvangers vanaf 661 en ook maar 10 zenders.

Er is getest met vanaf 1 maar dat ging mis op de HD ontvangers en de aansluitingen via koper.

Op de Android-TV ontvangers staan ze vanaf dag 1 vanaf 1. En er zijn meer zenders in 14,2 Mbps. Dus als je ze vanaf 1 wilt, dan overstappen op TV+.

• Auteur
  • July 18, 2025

Beste ​@dommeke , ​@PeterG heeft veel expertise op tv-gebied en de door KPN gebruikte decoders.

Vandaar mijn vraag welk merk en type tv-decoder gebruik je, dat is wel belangrijk om te weten.

Volgens de huisregels mag je hier maar met 1 forumnaam actief zijn, dus het wordt dringend aanbevolen 1 forumnaam op te zeggen, anders gaat het moderatieteam 1 van je forumnamen geforceerd opzeggen, na jou eerst de keus te hebben gegeven welke je wilt behouden.

Succes,

Ik begrijp niet waar dit off Topic bericht op slaat. Wil je de aandacht van de vraag van WJB afleiden?

Ik hoop dat een moderator jouw of topic bericht en mijn reply hierop wil verwijderen. Hou je aan de vraag en probeer geen punten te krijgen voor superuser.l 

• Auteur
  • July 18, 2025

Glas HD blijft op de oudere ontvangers vanaf 661 en ook maar 10 zenders.

Er is getest met vanaf 1 maar dat ging mis op de HD ontvangers en de aansluitingen via koper.

Op de Android-TV ontvangers staan ze vanaf dag 1 vanaf 1. En er zijn meer zenders in 14,2 Mbps. Dus als je ze vanaf 1 wilt, dan overstappen op TV+.

Dat kan ik niet want ik lees nog steeds berichten over gebrekkige ondertiteling. Maar op deze manier lijkt het wel chantage. 

Overigens is dat niet de enige reden dat wij niet op TV+ overstappen. Het huidige abonnement voldoet zoals we dat willen. In weze is TV maar bijzaak, het viel me alleen gisteren op en moest toen aan WJB denken, die als een don Quichot hiertegen heeft gevochten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 18, 2025

Niet helemaal als Don Quichot. 

Daardoor is het ingevoerd bij de Android-TV ontvangers. Dat was kpn helemaal niet van plan. Die wilde dáár geen hogere kwaliteit gaan invoeren. 

Erwin van KPN
Moderator

Succes,

Ik begrijp niet waar dit off Topic bericht op slaat. Wil je de aandacht van de vraag van WJB afleiden?

Ik hoop dat een moderator jouw of topic bericht en mijn reply hierop wil verwijderen. Hou je aan de vraag en probeer geen punten te krijgen voor superuser.l 

Ik grijp hier even in.  Jan heeft gelijk als hij zegt dat je één gebruikersnaam hier op het forum mag hebben. En voor zover ik weet is dat bij jou ook het geval, ​@dommeke .  Jij had vroeger waarschijnlijk een andere naam. Daar zal de verwarring ontstaan zijn.   Verder wil ik dit topic graag volledig on topic houden en gaat alles wat hiervan afwijkt de prullenbak in.