Skip to main content

Ik probeer erachter te komen waarom sommige en soms een enkele zender bij enkele TV+ boxen (ik heb er 6) meteen vastlopen als ik op die zender probeer te schakelen. Het betrof vandaag NPO1 en 2 RTL-4. Heb die boxen opnieuw gestart, gechecked op update van firmware en apps. Maakt geen verschil. Mijn gevoel is dat de update van afgelopen week geen verbeteringen laten zien aan gebruikers. In mijn huishouden wordt er steeds meer gemopperd over 'wat ik nú weer heb besteld' (Tv+). Ken je dat? Het is balen dat dit systeem zóveel mankementen vertoont.

Via unicast mis je dolby etc. en is de kwaliteit van de streams minder. Vandaar dat ik het niet adviseer. 


OK! Handig om te weten. Toevallig gaat het in dit geval even over een TV met ‘eigen ingebouwde speakers', dus geen externe geluidsaansluiting. Daarom lijkt (tijdelijk) unicast te overwegen bij vastlopers


Via unicast mis je dolby etc. en is de kwaliteit van de streams minder. Vandaar dat ik het niet adviseer. 

Maar, ik zag onlangs wat het effect is als ik de tv+ box op multicast, zet. Ik schrok daar zo van dat ik echt niet kan begrijpen dat kpn de multicast-instelling adviseert. Misschien had kpn zelfs sowieso moeten wachten met die multicast-optie. 

Verder: bij mij is de beeldkwaliteit bij instelling unicast prima. Ik heb liever een goed-functionerende tv+ box op unicast, dan een slecht-functionerende tv+box op multicast die daarmee een ietsiepietsie betere beeldkwaliteit zou hebben. En dan maar geen dobly etc.


Vanavond was dit het resultaat van het schakelen naar RTL-4. Bevroren en als een puzzel. Wel hou van jou -:) Heb daarna voor unicast gekozen. Het zappen gaat dan supersnel. Ga afwachten of er bevroren beelden en haperingen zullen worden getoond. 

 


Hallo ElbertsHJ, bekijk topic “NPO1 geeft na 1 second stilstaand beeld” van wielyciudaddelaluz (Forum>KPN TV en Streaming>KPN TV), dan kun je lezen dat ik hetzelfde probleem heb en je dus niet de enige bent; misschien een kleine troost en stijgt het probleem in prioriteit. Dit weekend ga ik Box12 vervangen door een Experiabox V10 wisselmodem, omdat ook de nummerweergave onbetrouwbaar is. Wie weet wat dit voor gevolg heeft voor het bevriezen van de zenders, wordt vervolgd.


Hoi! Het probleem doet zich amper nog voor. Zo heel af en toe staat het beeld stil. Oplossing is even naar  ander kanaal zappen en weer terug. Ze grote, enorme ergerlijke problemen zijn eigenlijk voorbij. Er zijn zeer geregeld updates van het systeem. Ik ga er gemakshalve van uit dat elke update een verbetering in zich heeft. Over een tijdje gaat dit systeem richting ‘klaar’ en zullen nog sporadisch fouten optreden. Over de box12 gesproken. Ik HAD een V10 en sinds de Box12 is het nog véél beter gegaan. Dus ik snap het wisselmodem niet zo. Maar het zal. Fijne avond

 


Hallo ElbersHJ, dank voor je antwoord. heb V10 teruggebracht in verband met veel slechtere wifi. Maar ik heb ook de oplossing voor het stilstaan/bevriezen van het beeld: Het heeft te maken met de instelling van de video mode: Home>scroll pijltje omhoog naar menubalk> scroll pijltje rechts naar instellingen wieltje> OK> scroll pijltje naar beneden naar informatie>Ok>scroll pijltje omlaag naar video mode>OK> selecteer >automatische beste instelling kiezen> home. Mijn video mode staat verder op: Gebruik Multicast.


Dank je wel voor de uitgebreide aanwijzing hoe ik bij ‘Multicast’ kan geraken. Fijne aanwijzing, maar ik kende die optie al. Je zou heel misschien al eens hebben kunnen lezen dat ik 6 abonnementen heb met even zoveel TV+ boxen. Omdat ik vrij in het begin ná lancering van TV+ hiertoe was overgestapt heb ik al flink wat problemen ondervonden én overwonnen. Dus dan word je vanzelf een kleine expert in de menu's. Nu, zo terugkijkend, kan ik niet anders zeggen dat voor mij/ons dit systeem een hele fraaie is met voorbijgaande hindernissen. Aan de andere kant, problemen zijn er altijd wel met dergelijke apparatuur. Er zijn heel veel topics met de voorgaande decoders, dus hier is niks vreemds aan de hand. In het begin heb ik wel gedacht ‘waar ben ik aan begonnen?'. Ik was nog zó door de KPN-medewerkers in de winkel ‘gewaarschuwd’ voor bugs en andere aanloopproblemen. Feit is: ik heb er reuze veel van geleerd. Nu is het zo dat als ik een ‘rood belletje’ in de werkbalkmenu ontdek, ik al meteen weet wat ik zelf kan doen. Ik wacht niet op ‘vanzelf’ maar los het meteen zelf op (updates). Fijne dag! Dank voor het meedenken!


Jij ook dank voor je input. was waardevol voor mij . Misschien was mijn instructie iets te uitgebreid maar ik dacht, beter te veel dan te weinig 😀. Groet !