Skip to main content

Vorige week woensdag heb ik een contractovernameformulier op de post gedaan.
Vandaag heb ik mail gehad (Bevestiging wijziging gegevens), een KPN ID aangemaakt en is de overname officieel. 
Ik kan van de vorige contractant de laatste 4 facturen (jan, feb, mrt, apr) inzien. Hier is nooit Netflix betaald. Dat is een optie die nu wel standaard aangevinkt staat. Ik heb deze optie al 2x uitgevinkt (17.36u/17.52u) in Mijn KPN.
Kan het een aantal uur, wellicht zelfs wel 1 hele dag oftewel 24 uur duren voordat deze wijziging verwerkt is? Netflix is iets wat de vorige contractant nooit gehad heeft en wat we nu ook niet willen.

Daarnaast moet er een monteur komen om 3 ethernetkabels te trekken (een aantal kijken nu Ziggo; de COAX kabel wordt omgevormd in een Humax-box), 1 splitter op de bestaande router te plaatsen (zodat er 4 televisies tegelijk aan kunnen; ik woon in een soort studentenhuis dus ieder wil zijn eigen programma kijken) en moeten er 2 tv-kastjes (ontvangers) van KPN, met witte afstandsbediening (denk ik) komen.
De monteursafspraak kan ik zelf online inplannen via deze site: https://www.kpn.com/service/monteur/servicemonteur.htm; klopt dat? En klopt het dat je deze monteur ongeveer 7 dagen vooruit kunt bestellen (voor de maand juni krijg ik bijvoorbeeld nog geen opties)?
Neemt de monteur dan zelf de kastjes, kabels en splitter mee? Moeten bijvoorbeeld de kastjes al eerder besteld en geleverd worden; hoe werkt dit?

Als laatste een vraag over mijn persoonsgegevens. Doordat ik in een soort studentenhuis woon hebben wij achter het huisnummer een toevoeging (A, B, C, D). Kan ik dit in ‘Mijn KPN wijzigen? De vorige contractant had zijn toevoeging er niet bij, maar op het overnameformulier hebben we deze wel ingevuld echter is deze niet overgenomen.
Of stuurt KPN toch nooit post? Want het gaat er voornamelijk om dat post in de juiste brievenbus terecht komt!

@Daan0612 Welkom op het forum. 

Vreemd dat Netflix aan staat op de factuur terwijl hier niet om gevraagd is. Ik heb je gegevens doorgegeven aan mijn collega's zodat er uitgezocht kan worden wat hier gebeurt.

Ook zie ik inderdaad dat er 2 tv ontvangers besteld zijn, omdat er daardoor sprake is van een openstaande order lukt het nu niet om Netflix uit te zetten. Dit zou moeten lukken als de tv ontvangers in huis zijn. 

Het klopt ook dat je de monteursafspraak niet te ver in de toekomst kunt plannen en dan hij zelf kabels en eventueel een splitter meeneemt! 

Voor wat betreft het adres zou ik toevoeging kunnen doen in het "postadres". Het aansluitadres is niet aanpasbaar. In principe stuurt KPN zo min mogelijk post, bijvoorbeeld facturen ontvang je per mail. 

Ook kun je via mijn KPN je facturen inzien. Alleen bij een eventuele betalingsachterstand krijg je soms een herinnering per post. 

 

 


@Rutger_ Dank voor uw antwoord. Ik heb afgelopen vrijdag ook met uw collega Britt gechat, maar er blijven toch nog wat vragen open staan dus hieronder nog wat vragen. 

Zoals gezegd is er voorgaande maanden door de vorige contractant niet voor Netflix betaald. Ik kan de facturen van jan t/m apr van de vorige contractant inzien. De optie Netflix heb ik uitgevinkt voordat ik de kastjes bestelde (afgelopen donderdag 17.36u en 17.52u). De kastjes zijn afgelopen vrijdagochtend/begin van de middag besteld. 
Ik kreeg van KPN mail dat ik het Netflix abonnement zelf moet opzeggen via hun site. Echter wordt dat lastig als mijn mailadres niet bekend is.
De vorige contractant is iemand met NAH (Niet aangeboren hersenletsel) die ook nog eens onder budgetbeheer staat van een bewindvoerderskantoor. Hij geeft aan dat hij het nooit gehad heeft, maar ik weet dus niet of ik daar van op aan kan. Gezien de facturen van jan t/m apr van dit jaar zou ik zeggen van wel. 

Voor wat betreft de monteur. Hier zitten kosten aan verbonden (dat is logisch), maar hoe betaal je dit? Heeft de monteur een pinapparaat bij zich en moet je dit ter plekke pinnen? Wordt dit de volgende maand op de factuur van het abonnement erbij gezet? Krijg je daar een factuur voor die je via internetbankieren kunt betalen?

Zou u mijn toevoeging (de letter ‘B’) in het “postadres” als toevoeging kunnen vermelden? 


@Daan0612 Graag gedaan hoor, en zeg maar "je" :)

De situatie met Netflix is een weergave fout, dit is wel zichtbaar in MijnKPN maar zal niet op de factuur komen te staan. Dit wordt zo snel mogelijk hersteld. 

Ik zie dat de monteur ondertussen al geweest is, de kosten van deze monteur zullen inderdaad op de volgende factuur staan.

Deze factuur wordt normaal gesproken automatisch geïncasseerd van het bij ons doorgegeven rekeningnummer. 

Ik heb mij overigens vergist voor wat betreft het postadres, dit adres is altijd gelijk aan het aansluitadres en deze is dus zonder toevoeging. Dit is voor mij helaas niet aan te passen.

Je ontvangt een bericht van ons als je factuur klaar staat. Ook kun je je facturen bekijken in MijnKPN. Dit zou dus geen problemen mogen opleveren! 


@Rutger_ Fijn dat we elkaar kunnen tutoyeren. :wink: .

Netflix bleek inderdaad een weergavefout en is ook niet op de KPN factuur van eind mei gekomen. Ik wacht rustig af tot dit hersteld is. 

De monteur is inderdaad op vrijdag 28 mei geweest. Echter weigerde deze vanwege gezondheidsredenen de vochtige kruipruimte in te gaan. Volgens mij is een kruipruimte nooit vochtvrij. Het is nu opgelost (tot op heden naar tevredenheid) met een Wifi versterker waarop mijn televisie ook werkt. Vanuit de andere kamers kon wel een draad getrokken worden naar de meterkast. 

Is er voor wat betreft de monteurskosten ook de mogelijkheid om een factuur naar mijn huisadres te sturen in plaats van af te schrijven van mijn rekening? Het trekken van de draden naar de kamers wordt door de verhuurder (Stichting Pluryn) betaalt en deze doet dat verzoek. Of is dat heel lastig?


@Daan0612 Het klopt dat een kruipruimte soms problemen oplevert met de monteurs, fijn dat het op een andere manier wel opgelost is! 

Voor wat betreft de factuur is dat inderdaad lastig, ik zou papieren facturen kunnen aanzetten. Hier zijn dan kosten aan verbonden, en het enige verschil is dat je dan een factuur in de brievenbus ontvangt. 

Het bedrag zal dan alsnog automatisch geïncasseerd worden van het rekeningnummer dat doorgegeven is bij de contractovername. Zo te zien zal dit eind deze maand zijn! 

Het handigst is dan ook om een MijnKPN omgeving aan te maken, hier kun je dan de factuur vinden.