Skip to main content

Ik hebben vaste telefoon/internet en TV  en wij verhuren een kamer aan een bij de hand meisje, (ik ben 78)

Ik had een bekabelde  tp link naar boven en beneden was draadloos .

Ik had tv problemen daarom monteur,die heeft 4 draads gemaakt, en 3 x superwifi, die van mij bedraad, van haar niet. Met de tp link was ik gescheiden van mijn huurster volgens monteur nu ook? is dit zo.

 

Wat is het typenr van die TP-Link?


Ik heb hem niet meer om te kijken.

Genoteerd EAP 120ver i.p S/N dan lang cijfer

 


Zo een, @petrus z?

EAP120

 

Zo ja, dan is dit een access point. Ik weet niet precies wat deze aan mogelijkheden had, maar het zou dan inderdaad kunnen dat er voor je huurder een apart netwerk was. 

 

Dit kan met de SuperWifi nu ook. Er zijn twee manieren: Gastwifi, en Extra Wifi.

Extra Wifi is een tweede wifiverbinding binnen je eigen netwerk. Als dit gebruikt wordt heeft de huurder een eigen wifi om te gebruiken, maar dit is nog wel onderdeel van jouw netwerk.

Gastwifi is een tweede wifiverbinding los van jouw eigen netwerk. 

 

In jouw geval zou ik aanraden om gastwifi te gebruiken voor de huurder. Ik zou verwachten dat de monteur dit ook al ingesteld heeft. Zo niet, dan kun je dit zelf nog doen. Hoe je dat doet varieert afhankelijk van welk modem je hebt. In deze artikelen lees je er meer over:

 

Heb je een V10 in combinatie met de SuperWifi? Dan stel je de Gastwifi in op de Wifipunten:

 

 

Voor de volledigheid ook nog dit kennisbank artikel met alle info over het instellen van Extra Wifi: