Skip to main content

Waar blijft Tv5 op kpn?

Ook ik probeer er achter te komen hoe ik via KPN toch TV5 kan ontvangen.

Kan iemand daar een antwoord op geven. Alvast bedankt.


Dit is een regelmatig terugkerende vraag.

https://forum.kpn.com/search?q=TV5


TV5 zit niet in ons zenderaanbod @TobiasSmex, het antwoord op je vraag hoe je het via ons kunt ontvangen is dus ook 'niet’.

Een aantal jaar geleden is de zender uit het zenderaanbod gegaan, het is toen vervangen door France 2. Die kan je vinden op kanaal 92.


Hallo @Adelbert100 en @TobiasSmex , je zou eens kunnen kijken of er nog signaal zit op de Ziggo-lijn, dan kun je TV5 wel ontvangen.

Even een coax-kabel leggen tussen AOP en tv-toestel, tv-toestel instellen en: beeld

 

 


Ik meen dat er bij Z. voor alle zenders een kaart nodig is ( behalve NPO1 ( ed / oid )  ).

En de PAL / analoge signalen zijn er niet meer.

Met een schotel kan het nog wel ? Vrij uit de de lucht ? Maar hoe is het dan met de nederlandse toevoegingen ? Ondertitels ( audio kanaal ? )


Hallo @KeesYagi , als je wèl je abo opgezegd hebt bij Ziggo, maar ze 'unpluggen' je niet in de straatkast, dan blijft het basissignaal er gewoon op staan en heb je gewoon alle tv-zenders.

 


Jaha, zo was dat met FM-radio en PAL-tv.

Maar nu gaat is alles digitaal gecodeerd, als ik het goed heb.


Jaha, zo was dat met FM-radio en PAL-tv.

Maar nu gaat is alles digitaal gecodeerd, als ik het goed heb.

Hallo @KeesYagi , ook, maar dus ook ongecodeerd digitaal, zoals ik eerder schreef.

Als je bij Ziggo gewoon een eenvoudig kabel-tv abo neemt krijg je dus geen decoder, maar kijk je tv zoals ik beschreef, zie onderstaande link:

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

Alleen ik betaal er niet voor omdat ze me niet afgesloten hebben, want dat moet fysiek in de straatkast.


Dus jij gebruikt de Ziggo kabel op een wijze zonder er voor te betalen, je “steelt” dus van Ziggo.😮😮😮


Dus jij gebruikt de Ziggo kabel op een wijze zonder er voor te betalen, je “steelt” dus van Ziggo.😮😮😮

Hallo @Doornekamp33 toentertijd dit ook met Ziggo doorgesproken, was geen probleem, ze sturen geen mensen naar straatkasten om fysiek de coax los te koppelen, niet alleen bij mij,  is een beleidskeuze van Ziggo.

 


Ik zal het nog eens navragen bij een ziggo klant die me dit verhaal vertelde, maar, mooi dat het werkt.

Overigens heeft Z. over de jaren wel afsluit acties gehouden, toen ik nog in het Z. gebied zat hadden ze me afgesloten, ik was op dat adres nooit klant geweest, wij kochten dat huis nieuw, toch was er z. signaal.

Digitenne was toen net gestart en had ik ook nog PAL tv uit de lucht, nu ja, tijd geleden alweer.

Nu zit ik gelukkig al lang niet meer in het ca$ema ziggo gebied.


Ik weet niet precies hoe de concurrent dat doet, maar er is in ieder geval geen garantie of zekerheid dat het op die manier zal werken 🙂