Skip to main content

Ik begreep net van ESPN dat ze geen WTA Tennis meer uitzenden. Waar gaat WTA Tennis naar toe ?

 

Hallo @MVerheul ,

Ik lees op de website van Ziggo het volgende : 

 

Ziggo Sport Tennis

Je haalt je tennishart wekelijks op met de aces en matchpoints tijdens de mooiste WTA en ATP-toernooien. 

https://www.ziggo.nl/entertainment/sport/tennis

 

Nieuw bij Ziggo: Ziggo Sport Tennis op kanaal 406


Hallo Noordzee, hartelijk dank voor het meezoeken. Maar volgens mij beperkt Ziggo zich tot de ATP en een enkel WTA toernooi zoals Rosmalen. Deze week alleen al worden er 3 WTA toernooien in Australië gespeeld waar Ziggo niet thuis geeft. Dus : wachten op Viaplay ? Die beginnen pas in maart. Ze hebben sinds 2018 de rechten over WTA Tennis in Scandinavië … 


Ik heb een presentator gevonden die het naadje van de kous weet. Ziggo gaat inderdaad WTA toernooien doen, maar alleen de ‘grote’ toernooien.
 

Het ziet er dus naar uit dat Nederland de kleinere WTA toernooien moet gaan ontberen. 


Speciaal voor het WTA tennis bij KPN het Ziggo-totaal pakket besteld. In de TV-gids staat keurig WTA Miami 1000 toernooi, alleen er is geen (wat) wedstrijd te zien. Alleen maar ATP wedstrijden. Dat een groot bedrijf als Ziggo zoiets verkoopt is toch best wel genant. Abonnement weer opzeggen duurt uiteraard weer een maand. En zo verspreidde het kwaad zich over de wereld. Niets is meer wat het lijkt. Wel zonde van het geld natuurlijk. Enfin, ben mijn ei kwijt. 


@Bezuijen. Echt vervelend. Maar zoals je begrijpt zul je voor de programmering van Ziggo Sport bij hen moeten zijn.

Overigens, als je een Samsung televisie hebt zit daar onder nog 40 andere zenders ook The Tennis Channel bij. En die zenden veel meer WTA uit dan Ziggo Sport. The Tennis Channel heeft nml alleen WTA rechten.

Samsung biedt dat gratis aan onder de naam Samsung TV Plus. Er zitten ook diverse film kanalen in onder de naam Rakuten. Met een HDD of SSD aan je tv kun je het ook opnemen.

Info en overzicht kanalen. (breedbeeldweetjes)


Dankjewel voor deze tip, ga er gelijk mee aan de slag. Ben er heel blij mee. Mooi weekend


Vanaf januari j.l. speciaal een abonnement op ziggo totaal voor het WTA tennis, dat zij per januari overnamen van ESPN (WTA tennis!). Sinds die tijd wel veel tennis, maar vooral ATP. Van de week het ATP250 toernooi van Houston, terwijl er in Charleston een WTA500 gespeeld wordt. Ziggo blijkt toch wel heel erg veel belangstelling te hebben voor het ATP tennis en laat het WTA tennis m.i. grotendeels links liggen. Waarom dan het ESPN WTA tennis overgenomen?


Beste Ger, mijn ervaring is identiek. De ergenis zit ook in het feit dat ze niet doen (uitzenden) wat ze beloven. Ikzelf zal, wellicht mijn leven lang, nooit wennen als er iets beloofd wordt en het is gewoon niet zo. Kortom, men schrijft maar wat. Het zal een hele goede marketingafdeling zijn maar de werkelijkheid is, helaas ook best wel vaak, te triest voor woorden. Soms wordt het tennis kanaal van Ziggo nog uitgebreid met beelden op Ziggo select. En dat zijn dan dezelfde beelden, uiteraard ATP. Het is eigenlijk, in al zijn eenvoud, best wel zielig voor een bedrijf als Ziggo. De uitzendrechten overnemen en die dan vervolgens niet uitzenden. Het gaat natuurlijk ook niet om de sport maar duidelijk om iets anders. Wens je, gelijk mijzelf, veel sterkte.


Beste Bezuijen,

Inderdaad, af en toe 2 kanalen op Ziggo met dezelfde wedstrijden. Volgende week afwachten of de FED cup uitgezonden wordt. Anders is het einde abonnement bij Ziggo totaal. Ik heb niets kunnen vinden waar ik deze melding bij Ziggo zelf zou kunnen doen, alhoewel dat waarschijnlijk geen enkele zin heeft.

Toch mijn ei kwijt!

 


Ik heb niets kunnen vinden waar ik deze melding bij Ziggo zelf zou kunnen doen, alhoewel dat waarschijnlijk geen enkele zin heeft.

Hoi @Ger001 
Ziggo heeft ook een forum waar je je ei kwijt kunt.


Ziggo heeft ook een forum waar je je ei kwijt kunt.

@huistijger , waar je alleen kunt registreren met je abonnementsgegevens bij Ziggo….. en die hebben we hier niet.

https://account.ziggo.nl/account/registreren/ziggo-contract


Ah  ik kan nog steeds op het forum terecht.
Maar ze zullen het dan wel veranderd hebben.


Ziggo tennis maakt wonderlijke uitzend keuzes. Op dit moment een ATP toernooi in Barcelona met spelers op TV van buiten de top 100!  Een hockey toernooi op NPO1 is leuker! Gelijktijdig is er in Belgrado een toernooi met o.a. Djokovic en Thiem. In Stuttgart is een WTA  toenooi met bekende speelsters. Nee hoor, Ziggo wil Barcelona! Ziggo vindt duidelijk ATP/mannen toernooien belangrijker. Tijd om dit dan toch dure abonnement op te zeggen. Jammer, maar helaas. Waarom hebben ze in hemelsnaam WTA tennis van ESPN overgenomen als ze er toch niets mee doen???

Eigenlijk hoop ik dat iemand van de Ziggo community dit leest!

Zo, ik ben mijn ei/frustratie weer kwijt.

 


In Stuttgart is een WTA  toenooi met bekende speelsters. 

@Ger001 . Dank je wel. Heb direct The Tennis Channel op m'n Samsung tv aangezet. Die blijken dat op dit moment uit te zenden. Slechte verbinding. Het hakkelt een beetje. Jammer. Maar weer uit gezet. Zhang vs Alexandrova momenteel.

Andere kanalen van Samsung TV PLUS gaan als een zonnetje. Het zit dus bij Tennis Channel.


PeterG, helaas heb ik geen Samsung tv, maar een Sony. Is tennis channel een betaalzender waar je een abonnement op moet hebben?


@Ger001 

Via internet is het een betaalkanaal.

Via een Samsung TV is het gratis. Met nog zo'n 45 andere kanalen. Dat heet Samsung TV Plus.


Niet te geloven, eindelijk WTA tennis bij ziggo! 2 zenders nog wel, met uiteraard 1 zender voor de ATP!


Persoonlijk ook erg teleurgesteld door het eenzijdige ATP aanbod door Ziggo. WTA interesseert ze gewoon niet. Als ik nu “gewoon” nog WTA op mijn huiskamer-tv wil zien, hoe krijg ik dat dan voor elkaar? Via een streamingsdienst of zo? Als iemand goede tips heeft…?? Met dank, Pauline.


@ExtenderPaul

Er zijn maar 2, of zo je wilt, 3 mogelijkheden:

Via Ziggo Sport.

Via het gratis kanaal Tennis Channel op een Samsung televisie (Samsung TV plus, ca. 50 gratis kanalen).

Via een streamingsdienst of zo?

Via betaal abonnement op de online versie van The Tennis Channel.
https://www.tennischannel.app/en-nl/page/home-nl

 



Let wel op dat ESPN alles van de WTA uit zende op een apart kanaal een kanaal voor WTA en een kanaal voor ATP.

bij Ziggo proppen ze dit allemaal op een enkel kanaal waarbij ATP voorrang krijgt op WTA.

Je bent bij Ziggo dus duurder uit en moet een compleet tennis kanaal inleveren. Die gasten van Ziggo draaien je letterlijk een poot uit, veel minder voor een veel hoger bedrag!

 



je kan WTA Tennis trouwens ook streamen en dan heb je geen last van de Ziggo willen keur!

https://wtatv.com/packages


Goedemiddag,

En weer een week met 2 atp500 toernooien en 1 wta500 toernooi. Gisteren 3 ziggo kanalen met atp 500 tennis (Halle en Queens). 2 kanalen met dezelfde wedstrijd!!! Het docukanaal kan kennelijk wel extra voor atp ingeschakeld worden, waarom dan geen wta?

Waarom niet een kanaal met WTA (ook 500) tennis uitzenden??

Waarom afgelopen januari met veel bombarie het wta tennis overnemen van ESPN, als je het toch niet uitzendt? Ziggo heeft duidelijk geen belangstelling voor dames tennis.   Discriminatie??

Zou fijn zijn als iemand van ziggo dit leest.

Gerda


Hoi, Gerda. Je kunt oa via Facebook, Twitter en Instagram contact met ze opnemen. Zie hun website http://ziggosport.nl .

Ook op het forum van provider Ziggo wordt hierover geklaagd. (Dat zulllen ze vast wél zien)

https://www.google.com/search?q=wta+ziggosport+site%3Acommunity.ziggo.nl

Zelf heb ik een Samsung tv. Dan heb je de app Samsung TV Plus. Met zo'n 45 gratis kanalen, w.o. The Tennis Channel. Daarop is nu live WTA Berlin te zien.

@Ger001 .


Hoi Peter,

Dank voor je bericht. Ziggo forum heb ik al eens geprobeerd, kom ik niet in. Ik heb een KPN abonnement met een los abonnement op ziggo sport totaal. Daarvoor had ik ESPN, voor het WTA tennis. Speciaal omgezet!

Ik heb een Sony tv…. :-((   (Geluksvogel dat je een samsung tv hebt!)

Twitter heb ik geen account voor. Maar ik kan wel op facebook/instagram kijken.

 

 


Ziggo forum kan ik ook niet op reageren. Om daar een account te maken is een klantnummer nodig en ben daar geen klant. Maar mee lezen kan wel. Ze moeten het probleem dus kennen aangezien Ziggo abonnees het ook aangeven.