Skip to main content

Ik zit al weken discovery science te kijken en vandaag is deze (op kanaal 83) dus gewoon verdwenen. Kan ik nu wel in een plus pakket krijgen voor 6.99 per maand extra. Wat een onzin. Weet iemand waarom dat opeens van het standaard pakket wegvalt?

Beste @Lookie 

Discovery Science is een zender uit het Pluspakket, want er liep een actie. En deze actie is sinds vandaag afgelopen, want Discovery Science zit niet in het basispakket. Als je Pluspakket wilt, via de tv-ontvanger (Menu » Mijn service » Zenderpakketten / Menu » Instellingen » Zenderpakketten) of via MijnKPN toevoegen aan je pakket voor €9,99 p/m (abonnementen voor 8-10-2019) of €6,99 p/m (Hussel).


Ah dank je. Een smerig lokkertje om je voor 1 zender een extra 6.99 uit je zak te kloppen. No way dus. 


Ah dank je. Een smerig lokkertje om je voor 1 zender een extra 6.99 uit je zak te kloppen. No way dus. 

@Lookie je betaald niet voor 1 zender € 6,99, dit zijn de zenders die je dan voor € 6,99 krijgt:

 


Discovery Science was één van de 8 zenders uit het pluspakket die tijdelijk voor basispakketgebruikers beschikbaar was als compensatie voor het slecht werkende menu en gids.

Dat pakketje had per 1 maart al uitgezet moeten zijn, maar is dus nu pas gebeurd. Jij en alle andere kijkers zonder pluspakket hebben dus veel mazzel gehad dat ie zo veel langer beschikbaar was.

Zie ook:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2021/01/22/kpn-zenders-pluspakket-tijdelijk-ter-compensatie/

Zenderoverzicht pluspakket:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/pluspakket-kpn/


Heren. Ik houd me niet bezig met wat wanneer beschikbaar is. Ik ben iemand die de tv aanzet en kijkt naar wat mij interesseert. Ik ben niet op de hoogte van allerlei tijdelijke extra's. Dat plus pakket kan me gestolen worden omdat ik alleen die zender leuk vind. Vele andere zenders overigens ook van het standaard pakket. Als kpn dan toch interactief wil zijn laat dan een ieder zijn eigen zenders uitkiezen. Dan lopen ze voorop. De techniek kan dat allang aan. 


Als kpn dan toch interactief wil zijn laat dan een ieder zijn eigen zenders uitkiezen. Dan lopen ze voorop. De techniek kan dat allang aan. 

Alleen is het niet te betalen want daarmee zal televisie kijken veeeeel duurder worden dan met het bundelen van zenders in pakketten. Het is een onzalige gedachte dat TV à-la-carte goedkoper zou zijn.


Natuurlijk gaat het in pakketvorm. Anders zou je voor één zender al gauw € 6 per maand extra betalen. 

KPN zet, uiteraard, van pakketten die ze bv bij Discovery inkopen een deel in het pluspakket. Om wat extra inkoopkosten te dekken. Er is geen provider die dat anders doet.


Heren. Ik houd me niet bezig met wat wanneer beschikbaar is. Ik ben iemand die de tv aanzet en kijkt naar wat mij interesseert. Ik ben niet op de hoogte van allerlei tijdelijke extra's. Dat plus pakket kan me gestolen worden omdat ik alleen die zender leuk vind. Vele andere zenders overigens ook van het standaard pakket. Als kpn dan toch interactief wil zijn laat dan een ieder zijn eigen zenders uitkiezen. Dan lopen ze voorop. De techniek kan dat allang aan. 

Welke techniek. Het betekent een ongelofelijke diversiteit in het klantenbestand. 2 miljoen gezinnen die elk 100 verschillende pakketten kunnen hebben. Wat zullen de menu’s in de toekomst dan langzaam laden. En laten we dan niet eens denken over de servicedesks die natuurlijk eerst moeten kijken wat de klant in het abonnement heeft voor ze de klant te woord staan. 

Voor ons staat er ook minstens 60% in waar we nooit naar kijken. Maar er zullen mensen zijn die er erg gelukkig mee zijn. 


 

Twee miljoen abonnees met 100 verschillende pakketten is maar 200 miljoen records. Ik denk dat KPN wel grotere databases heeft.

Wat menu's daarmee te maken hebben weet ik niet, nu moet er ook per zender worden bekeken of iemand daar toegang toe heeft. En trouwens, in mijn pakket is kanaal 83 niet eens meer te vinden, dus het lijkt me dat het gekozen zenderpakket maar 1 keer wordt geladen en niet bij iedere keer zappen.

 Inkoopkosten zijn wel een ding ja. Maar goed, als KPN zoveel abonnees heeft is er vast te onderhandelen. Ik kan echt niet zeggen of het duurder / goedkoper gaat worden. Maar een klant die zelf mag kiezen en daar dan misschien wel gelukkiger van wordt is een groot commercieel gewin.

Het is tevens een mooie graadmeter om te zien welke zenders wel en welke niet performen (zoals Netflix doet) en deze dan uit het aanbod te halen. Kunnen er mooi kosten worden bespaard.

 


Kanaal 83 Science is weg.

Kanaal 89 Ons is terug.

 


Jippie :unamused: