Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb nu een jack – Tulp audiokabel besteld, om mijn setop-box met mijn Onkyo-Receiver te verbinden.

Zodat ik naar de radio kan luisteren, zonder dat de tv aan moet. Echter ik vraag me af waar ik de tulpstekkertjes  mag insteken. Ik heb geen aansluiting zoals AUX of TAPE. Ik heb wel TV/CD, PC, STBR (opm. op STBR is de Setop-box ook via HDMI aansluitingen verbonden met de Televisie), CBL/SAT en BD/DVD 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo Noordzee, kunt u me hier raad op geven.

 

met vr.gr. Janwerf


Hoi @JanWerf! Ik zal @Noordzee voor je taggen, dan krijgt hij een melding van je vraag.


Dank je wel Lisa.


Welk type Onkyo heb je?

Ik heb bij mij de HDMI kabel uit de setop box op de CBL/Sat aanluiting van mijn Onkyo aangesloten. En dan de HDMI out van de receiver naar de TV.


Hoi D. Prins.

Ik heb een TX-NR535. ik ben intussen aan het testen geweest, ik heb hem Setop-box verbonden met de Receiver dus, ik heb nu gekozen voor ingang PC.  Tot nu toe gaat het goed.

ik heb de HDMI out van de Receiver ook met de tv verbonden.

Bedankt voor het reageren:grinning:


Volgens Tweakers heeft die versterker ook één optische audio-ingang (OPTICAL). Dus met een optische audiokabel moet het ook kunnen.
https://tweakers.net/pricewatch/377304/onkyo-tx-nr535-zwart/specificaties/
Dan kan je ook het Dolby Digital geluid van diverse zenders weergeven, mits er natuurlijk minimaal 5 speakers plus een woofer zijn aangesloten.


@JanWerf De ingangen AUX, TAPE en TV/CD zijn in ieder geval gelijkwaardig aan elkaar, dus het maakt niet uit op welke ingang je de settopbox aansluit. Waarschijnlijk geldt dat ook voor de ingangen CBL/SAT en BD/DVD.

Piet. 


Hoi @JanWerf! Ik zal @Noordzee voor je taggen, dan krijgt hij een melding van je vraag.

@JanWerf @Lisa 

Ik ben vandaag niet thuis, dus ook niet de hele tijd online. 
 

Overigens loopt er al een topic over dit onderwerp: 

 


bedankt Peter G en van der Voren voor dit antwoord.

met vr.gr. Janwerf