Skip to main content

Bij het aansluiten van mijn KPN heb ik nu een kabel van audio/lr rechtstreeks naar mijn versterker. Het geluid geeft echter alleen mono weer. Heb inmiddels alles geprobeerd, maar het ligt niet aan de versterker of boxen. Ik vond een ander topic waarbij wordt verwezen naar het aanpassen van de geluidsinstellingen. Helaas kan ik op dat topic niet meer reageren. Ik vraag me af of dat een oplossing kan zijn voor mijn probleem? En zo ja, kunt u mij een link sturen van de pagina waarop in mijn instellingen kan aanpassen? Heb het geprobeerd via MijnKPN, maar heb niets kunnen vinden.

Hoi @Sas828, welkom op het forum! Geluidsinstellingen pas je aan in de TV+ Box zelf, niet in je MijnKPN 🙂 We hebben een handig artikel met alle info over de geluidsinstellingen:

Als je er niet uitkomt met wat in dit artikel staat, laat het weten. Geef dan ook wat meer informatie over wat je zelf hebt aan apparaten en hoe het met elkaar verbonden is. Dan kunnen we verder meedenken en -kijken :)


Ik heb foto's gemaakt en hoop dat jullie hiermee verder kunnen. Dit zijn de geluidsinstellingen van mijn TV. Welke ik ook kies, het geeft geen verbetering

 


En tot slot is dit de achterzijde waaruit blijkt hoe de aansluitingen zitten

 


Dank voor de foto's, @Sas828. Kun je ook nog vertellen hoe je tv, TV+ Box en geluidsapparatuur precies op elkaar zijn aangesloten? En merk en type van je tv en geluidsapparatuur? 


TV en versterker zitten met de ronde zwarte stekker in de KPN box en wit/rode tulpstekkers in de versterker.

TV en KPN box zitten met een HDMI stekker.

De TV is van Samsung - UE40NU7190

De versterker is een oude van Pioneer A-307R of A-207R. Overigens heb ik een nieuwe versterker geprobeerd, die op dezelfde manier aangesloten maar dit gaf dezelfde problemen.

Ik hoop dat er een oplossing is?


Welke settop box heb je??

 


Dat is een HMB2260


En tot slot is dit de achterzijde waaruit blijkt hoe de aansluitingen zitten

 

 

Dit is niet de KPN tv+ box (Sagacom DIW7022)

Want die is heel erg klein en heeft geen scart aansluiting.

En ik zie op deze foto een scart aansluiting.

Dat is een Arris 2952 of Arcadyan HMB 2260 of (maar die mag je omruilen) Motorola 1853. 

 

Je vermeld al dat je de Arcadyan HMB2260 heb.

Dus je titel is onjuist. 

 

En Mono heb je hierop zo wie zo niet.

Of de zender moet in mono uitzenden, maar dat gebeurd al vele jaren niet meer. 

 

Of heb je geluid uit 1 box?

Als dat zo is, dan is de HDMI kabel defect of de HDMI output van de Arcadyan is defect of de HDMI ingang van de tv is defect.


Ha @Sas828, ik heb de titel van het topic even aangepast, zodat duidelijk is dat het om de HMB2260 gaat 🙂. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar het antwoord op:

Of heb je geluid uit 1 box?

Als dat zo is, dan is de HDMI kabel defect of de HDMI output van de Arcadyan is defect of de HDMI ingang van de tv is defect.

 


De hdmi kabel zit niet aangesloten op de versterker, dus hoe kan dat van invloed zijn? Die gaat van Arcadyan naar tv. De Arcadyan heb ik omgeruild met een andere,  maar dit geeft nog steeds hetzelfde probleem, dus die input zal het niet zijn.

 


Als de HDMI kabel niet goed is, kan het problemen geven voor het beeld, geluid, etc.

 

Hoe is de versterker aangesloten?

Toslink naar de Arcasdyan?

Toslink naar de tv?

of? 


De versterker is aangesloten met een Toslink op de Arcasdyan,

de versterker is niet aangesloten op de TV