Skip to main content

Goedeavond,

 

Waar moeten we zijn om de Arris Vip2952 tv decoders om te ruilen voor een andere type.

Box blijft gergeld hangen en dan kun je weer opnieuw beginnen fatsoenlijk tv kijken is bijna niet te doen.

Tevens werkt het menu enorm traag.

 

Hallo @DigiB ,

Het snelste is om vanaf maandag (tussen 8.00 en 20.00) hiervoor te bellen met KPN via 0800 - 0402. Zaterdag tot 17.00 en zondag gesloten.

 

Of probeer op dezelfde tijden eens de chat.   

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 


Je krijgt dan waarschijnlijk weer een zelfde type ontvanger ervoor terug.  


Dankje

 

Dacht zal de vraag hier eens zetten want zal vast niet de enigste zijn waar het nog steeds een ramp is met die boxen ;)


Beste @DigiB de tv ontvanger wordt niet zomaar omgeruild, heb je de tv ontvanger eens een “frisse start” gegeven? En als de ontvanger geruild wordt krijg je dezelfde type terug.

@Noordzee Ik denk dat je iets te enthousiast was. 😁😉


Een andere decoder van hetzelfde type gaat niet helpen want er zijn er 2 in de woning waarvan er altijd maar 1 word gebruikt.

Dus de andere box uit de doos gehaald na 2 jaar ofzo maar dus nieuw.

Het zit gewoon in de software van de box problemen met die boxen bestaat al zolang.

Dan rest er niks anders dan opzeggen en overstappen naar andere provider waar het wel soepel loopt.

Dit duurt al veelste lang.


 En als de ontvanger geruild wordt krijg je dezelfde type terug.

 

Klopt @Dennis Schreve ,

Maar als dat dan maar wel een goed werkende ontvanger is. 

@DigiB : Gewoon even bellen maandag… 

 


We gaan het mee maken maandag.

Problemen met die boxen zijn ook niet nieuw sinds de grote update ruime tijd geleden is het ellende 

Soms gaat het goed maar die traagheid in 2022 kan echt niet meer.


We gaan het mee maken maandag.

Problemen met die boxen zijn ook niet nieuw sinds de grote update ruime tijd geleden is het ellende 

Soms gaat het goed maar die traagheid in 2022 kan echt niet meer.

@DigiB heb je eventueel een update? Aangezien het maandag is. 😉


We gaan het mee maken maandag.

Problemen met die boxen zijn ook niet nieuw sinds de grote update ruime tijd geleden is het ellende 

Soms gaat het goed maar die traagheid in 2022 kan echt niet meer.

@DigiB heb je eventueel een update? Aangezien het maandag is. 😉

Schei maar uit 22 wachtende voor me ……..

Gaat daar al net zo als met de box denk dat overstappen sneller is geregeld dit alles duurt allemaal veelste lang.


@DigiB 

Probeer eens de chat.   

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 


Schei maar uit 22 wachtende voor me ……..

Gaat daar al net zo als met de box denk dat overstappen sneller is geregeld dit alles duurt allemaal veelste lang.

@DigiB klik dan maar op deze link


Ook dat geprobeerd maakt niet veel verschil.

Zal wel met Viaplay te maken hebben zo iets staat er ook als melding bij.


Hallo @DigiB, balen dat je problemen met jouw tv-ontvanger ervaart.

Zoals je wellicht al begrepen hebt, gaan we de tv-ontvanger niet zomaar omruilen. En al helemaal niet voor een ander type. Nou zal dat ook niet de oplossing zijn voor jouw probleem. Alle tv-ontvangers draaien namelijk op dezelfde software.

We moeten dus eerst uitzoeken waar het probleem wél zit.

Je geeft aan dat de tv-ontvanger regelmatig vast hangt. Wat bedoel je daar precies mee? Krijg je ook een foutcode te zien?

En kan je ook vertellen hoe je jouw tv-ontvanger hebt aangesloten op het modem? 


Volgend de monteur kun je de tv ontvanger gewoon ruilen voor een k4 ontvanger kastje . Klopt dit


Volgend de monteur kun je de tv ontvanger gewoon ruilen voor een k4 ontvanger kastje . Klopt dit

Dit klopt niet, een 4K ontvanger wordt niet zomaar gegeven. 


Dan beter de monteurs ,adviseren . Ze hebben dat van d de week aangegeven.  Tijd een sd de installatie bij mijn schoonouders. 


Dan beter de monteurs ,adviseren . Ze hebben dat van d de week aangegeven.  Tijd een sd de installatie bij mijn schoonouders. 

mag vgm denk ik alleen bij 4K abbo afgenomen worden, heb hier eerder om gebeld en bevestigen hetzelfde., Niet zomaar ruilen. Bij mij werken die 2 Vip2952's goed sinds update. Experiabox V10A heeft een extender en een set van TP-link, misschien netwerk optimaliseren en speedtest? YouTube is wel een lachertje en wil weten of Kpn daar niet iets aan kan doen. Gebruik me chromecast ervoor of playstation maar het schakelen via hdmi schakelaar omdat 1 poort verbrand is blijft bij mij lastig omdat ik zo een hangend controller heb achter me tv. Ik haal trouwens hogere snelheden door gebruik te maken van een patch netwerkkabel omdat ik daarover geleerd heb, ook op de ps4 en google dns server 8.8.8.8  misschien los dat de foutcode op?