Skip to main content

Waarom is de snelheid nog steeds niet in te stellen in de app (android). Beetje zonde in de vakantie.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Waarom is de snelheid nog steeds niet in te stellen in de app (android). Beetje zonde in de vakantie.

Wat bedoel je met het instellen van de snelheid?

Klopt het dat je het instellen van de beeldkwaliteit bedoelt?

Die kan je in de app en op de site via het tandwieltje instellen.

App:

Site:

 


Ja die bedoelde ik, inmiddels gevonden👌🏻


Maar gezien het verbruik werkt dit niet. Gewoon 1gb per uur of meer terwijl laag is ingesteld.


Maar gezien het verbruik werkt dit niet. Gewoon 1gb per uur of meer terwijl laag is ingesteld.

Als je cast naar een Chromecast dan zal altijd de kwaliteit "Hoog" gekozen worden.


Vreemd toch als je het handmatig insteld op laag?. 


Vreemd toch als je het handmatig insteld op laag?. 

Niet als je cast naar een Chromecast. Dan gebruik je immers een groot scherm en daar wil je echt geen 480p op zien.


Maar dat wil ik zelf kunnen bepalen... enuh in de camper is het scherm niet zo groot. Als ik laag instel moet dat zo blijven.


Maar dat wil ik zelf kunnen bepalen... enuh in de camper is het scherm niet zo groot. Als ik laag instel moet dat zo blijven.

Dat is nog nooit zo geweest. Zodra er gecast wordt wordt altijd de hoogste kwaliteit gekozen. Ik snap dat ook wel want een Chromecast is in 99% van de gevallen niet via 4/5G met Internet verbonden maar via een vaste Internetaansluiting.


Stom, want wij verbinden wel via 4/5G. Dus het instellen in de app slaat eigenlijk nergens op.


Stom, want wij verbinden wel via 4/5G. Dus het instellen in de app slaat eigenlijk nergens op.

Het instellen in de app in voor gebruik op de telefoon/tablet zelf. Ik ben het overigens met je eens dat ook voor casten de beeldkwaliteit instelbaar zou moeten zijn.


Stom, want wij verbinden wel via 4/5G. Dus het instellen in de app slaat eigenlijk nergens op.

Naast wat genoemd is over het grote scherm en dat de instellingen zijn bedoeld voor het toestel zelf, ga ik er vanuit dat de Chromecast en of de TV is verbonden met een als wifi hotspot ingestelde smartfoon of mobiele router.

 


Klopt WiFi hotspot op smartphone.