Skip to main content

In de huiskamer gebruik ik (inmiddels tot volle tevredenheid) de TV box met een Sony OLED UHD TV.

De Grundig Android TV die ik vóór de Sony gebruikte wil ik in m'n shack aansluiten. Daartoe heb ik 230 V en een internet-kabel getrokken. 
Alleen… ik vind tussen de tientallen apps nergens de KPN iTV app en ook niets wat lijkt op een app-store. Hoe krijg ik de KPN iTV op de TV?

Bedankt voor alle suggesties!

 

73, PA0EWS Ernst


 

Nee die is ook niet beschikbaar op een Grundig. Wel Samsung, LG, Philips en na 2017.

 

Je zou een Amazon Firefox tv stick in de tv kunnen stoppen. Daar kan de itv app wel op.

Of streamen vanaf je mobiel naar tv middels een Chromecast.

Of.. want je hebt een utp kabel liggen zeg je, een 2e itv ontvanger erbij nemen. 


Of een streamingbox kopen. Als de Nokia streamingbox 8000. Die kan op utp.

Ook wifi. Maar de firestick en de Chromecast kunnen alleen maar via wifi. 

App store heet Play store bij Android-TV. In de Play store heeft ie het plaatje zoals in dit topic getoond:

Voor de KPN iTV app dien je ingelogd te zijn met je Google account. 

 


Je zou een Amazon Firefox tv stick in de tv kunnen stoppen. Daar kan de itv app wel op.

Ook op een Chromecast Google TV (HD of 4K) kan de smart-TV app van KPN geinstalleerd worden.


Maar de firestick en de Chromecast kunnen alleen maar via wifi. 

Dat is niet juist, een Chromecast Google TV kan ook met een netwerkkabel aangesloten worden. Zie deze pagina.

 


Aha, dat wist ik niet, @wjb . Al moet je die stekker wel apart erbij kopen. 


Tweede TV-box lukt niet (met VDSL). Voorlopig (in afwachting van de glasvezel in december) opgelost met de Digitenne insteekkaart uit de camper. Mis alleen BBC First, maar daar valt mee te leven.
Allemaal bedankt voor de aangedragen oplossingen!