Skip to main content

De laatste week is ons tv-beeld waardeloos: voortdurend stilstaand beel; een blauw scherm dat we het toestel moeten ontkoppelen; krakende, onverstaanbare geluiden.

We hebben twee DVS200 apparaatjes in de stopcontacten. Al jaren. Ik lees dat er nieuwe zijn. Ik neem aan dat we maandelijks betalen voor een goede ontvangst. Stuurt u ons daarom graties drie nieuwe units.

Sams denken we dat het euvel erger is geworden sinds onze buren terug zijn van vakantie. Alsof zij eerst een flinke hap stroom plukken en er voor ons minder overblijft

Hallo @Hertheo je betaalt voor een goede tv ontvangst als de decoder rechtstreeks met een kabel aan het modem verbonden is.

DVS200 is zwaar verouderd, maar of de DVS1200 verbetering gaat brengen is niet te voorspellen.

Je kunt een setje kopen en als het niet werkt binnen 14 dagen in originele verpakking en aankoopbon weer retourneren. Je moet ze wel kopen, Ze worden niet meer gratis gegeven.

 


DVS stekkers zijn je eigendom als je ze gekocht hebt. Je krijgt dan dus ook nooit geen nieuwe.

Je betaald voor een werkend dienst, maar maar hoe die is aangesloten is eigen risico. 

Kans is inderdaad wel groot dat het aan die DVS ligt. Sowieso niet het beste wat je kunt gebruiken, en het zijn ook nog eens verouderde. 

Test even met een vaste kabel of het euvel dan over is. Dan weet je het zeker.

Overweeg dan om of een vaste kabel aan te (laten) leggen,  of Superwifi’s aan te schaffen. Met Superwifi’s sluit je tv ontvangers ook draadloos aan, maar werken  beter dan DVS stekkers. 


Dank Dennis, is in ieder geval het proberen waard. Het belangrijkste is op dit moment: hoe kan ik eenvoudig overstappen naar super wifi. Ik ben nog erger dan de ergste digibeet.


Dank Dennis, is in ieder geval het proberen waard. Het belangrijkste is op dit moment: hoe kan ik eenvoudig overstappen naar super wifi. Ik ben nog erger dan de ergste digibeet.

 

Het idee is hetzelfde, alleen de techniek is anders. Ipv dat je de tv ontvanger op de DVS aansluit, doe je dat dan op een Superwifi. Afhankelijk van welk type modem je van KPN hebt, plaats je daar ook een Superwifi bij, net als dat je er nu een DVS stekker hebt. 

 

Verschil is wel dat je de Superwifi’s voor gebruik eerst moet installeren. Maar dat houd in de praktijk niets meer in dan alle Superwifi met een kabel aan je modem aansluiten en een kwartier hun ding laten doen. Daarna op hun plek zetten, laten opstarten en klaar. Je vergroot je wifibereik er ook gelijk mee.


Ik ga erover nadenken. Dank