Skip to main content
Vraag

Waarom begint terugspelen van opgenomen series niet bij seizoen 1?

• September 12, 2026
  • 4 reacties
  • 57 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een aantal series opgenomen en die hebben meerdere seizoenen. Wanneer ik een aflevering wil terugkijken, wordt altijd de laatst opgenomen aflevering geselecteerd. Kan er geen keuze bij gemaakt worden om bij de eerst opgenomen te beginnen?

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 12, 2026

De laatst opgenomen van het meest recente seizoen staat vooraan.

Je kunt op oudste eerst sorteren. Volgens mij; kan nu niet kijken want F1TV loopt hier nu. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 12, 2026

Ik denk dat ​@Bellert123 bedoelt dat default het nieuwste seizoen is geselecteerd. En dat is onlogisch. Iemand heeft dat in een ander topic ook al benoemd en ook daar heb ik aangegeven dat dit anders zou moeten, nl default het oudste seizoen gekozen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 12, 2026

Het is geen streamingdienst. Maar opnames. 

Mijn HHD recorder deed het tot 15 jaar geleden ook al zo met herhaal opnames. En toen de HDD in de ontvanger van kpn. En in 2014 cloud opnemen. 

Maar inderdaad. Ik ben nu met seizoen 3 van een serie met 5 seizoenen bezig. Voor ik het weet start ik s5, a1 steeds. Maar daar ben ik nog niet. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 12, 2026

Op de Arris staat ook de meest recent opgenomen afl. binnen een seizoen bovenaan in de lijst. Ik ben al helemaal geconditioneerd om eerst met pijltje-omhoog (wraparound!) naar de oudste afl. te gaan nadat ik het seizoen van een serie heb geselecteerd. Zou gezien gemiddeld kijkgedrag misschien toch handiger zijn om de standaard volgorde om te draaien. (Oudste eerst).