Skip to main content

NLZiet biedt de mogelijkheid om programma's van VRT terug te kijken. Niet allemaal, vanwege bepaalde rechten, maar hun meeste eigen programma's kun je een week lang terugkijken.

Waarom biedt KPN deze mogelijkheid niet?

KPN heeft hier de rechten niet van. Of dat een keuze van kpn zelf is of VRT weet ik niet. Maar kan me zo voorstellen het eerste. KPN is een puur Nederlands bedrijf en de zakken zijn bij Vodafoneziggo en andere mulitnationals nou eenmaal wat dieper.

Er is tevens weinig vraag naar. Sinds ik op het forum actief ben (okt 2014) ben je de derde die het vraagt.

Zelf heb ik enkele maanden terug NLziet erbij genomen. In eerste instantie vanwege alle regionale zenders. Die kpn ook niet heeft. Op 9 februari zijn daar de VRT zenders gekomen met tot een week terugkijken. (Tenzij de VRT zelf ook die rechten niet heeft voor bepaalde programma's)


Bij T-Mobile en Ziggo kan je wel VRT1 en Canvas een week lang terugkijken, dus het is een (voor mij onbegrijpelijke) keuze van KPN. Als mijn abonnement over 11 maanden afloopt ga ik zeker overstappen naar een van die twee. Hoe het bij Delta zit kan ik zo snel niet vinden


Hoi @JakoV . Ikzelf heb NLziet erbij. Al genomen vóórdat die überhaupt VRT hadden. En tot mijn verrassing daar wel 7 dagen terugkijken op de VRT zenders inderdaad. Dat het niet bij alle providers ontbreekt wist ik.

Ik heb opnemen en check regelmatig ook de toekomstige programma's op VRT 1 en Canvas. En dan plan ik opname in. Maar ze hebben nauwelijks films of goede series. Die Vlaamse series boeien me niet.

Ik snap de keuze overigens wel. Er is weinig vraag naar (nauwelijks klachten). En kost ook weer geld. Wat weer doorberekend wordt naar ons klanten. En Nederlanders klagen altijd dat het '’te duur'’ is, dus….😉

Ikzelf ga absoluut niet naar Ziggo. Hun ziggogo.tv is superonhandig op de laptop. Hoe scroll je godes naam door de zenders???? Ik krijg NPO tot en met Veronica te zien, maar om verder te komen is een idioot gedoe.

Een optie, zonder kpn internet te verlaten, is opnemen. Of NLziet. Of de app van CD: https://livetv.canaldigitaal.nl/tv-guide .


Dag @PeterG 

je zegt dat het aanbieden van VRT terugkijken via KPN mij extra (abonnements)geld zou kosten en biedt als ‘alternatief’ aan om programma’s op te nemen (kost mij € 5,- per maand en werkt alleen via het KPN-TV-kastje, niet op Laptop of Tablet) of NLziet (€ 8,95 per maand). De CD-app kost zelfs € 14,95 per maand.

Ziggo is wellicht duurder dan KPN, maar T-Mobile zeker niet en bij die twee kan ik wel gewoon VRT een week terugkijken zonder extra kosten.

 


Ziggo is wellicht duurder dan KPN, maar T-Mobile zeker niet en bij die twee kan ik wel gewoon VRT een week terugkijken zonder extra kosten.

Maar waarom zijn Ziggo / T-mobile duurder denk je?????? 

 

 

 

Precies! Extra rechten.

 

En verder is er in Nederland provider keuze. Je kiest die die het beste bij je wensen past.


ik zei juist dat T-mobile niet duurder is.

En fijn dat er provider-keuze is, daarom ga ik aan het eind van mijn abonnement bij KPN naar een provider waar ik wel VRT terug kan kijken, tenzij dat bij KPN dan ook kan.


Ach. Ik kan opnemen. Ook van VRT1, Canvas en Ketnet 😉

Even vooruit kijken wat er uitgezonden wordt 😉.  Inplannen. Klaar. Je mist niks meer.

Terugkijken gebruik ik alleen en heel af en toe bij programma's op de npo. Nederlandse programma's neem ik bewust niet op. Andere wel; die zijn bij npo niet via de gids terug te kijken. Maar overigens wel via npo start. 

Ik heb even op http://ziggogo.tv en dat is bij de Belg ook. Alleen eigen producties zijn terug te kijken. 

T-mobile kan ik niet beoordelen. Zonder account http://t-mobiletv.nl niet te bekijken. 


Hoi @JakoV . Ikzelf heb NLziet erbij. Al genomen vóórdat die überhaupt VRT hadden. En tot mijn verrassing daar wel 7 dagen terugkijken op de VRT zenders inderdaad. Dat het niet bij alle providers ontbreekt wist ik.

Ik heb opnemen en check regelmatig ook de toekomstige programma's op VRT 1 en Canvas. En dan plan ik opname in. Maar ze hebben nauwelijks films of goede series. Die Vlaamse series boeien me niet.

Ik snap de keuze overigens wel. Er is weinig vraag naar (nauwelijks klachten). En kost ook weer geld. Wat weer doorberekend wordt naar ons klanten. En Nederlanders klagen altijd dat het '’te duur'’ is, dus….😉

Ikzelf ga absoluut niet naar Ziggo. Hun ziggogo.tv is superonhandig op de laptop. Hoe scroll je godes naam door de zenders???? Ik krijg NPO tot en met Veronica te zien, maar om verder te komen is een idioot gedoe.

Een optie, zonder kpn internet te verlaten, is opnemen. Of NLziet. Of de app van CD: https://livetv.canaldigitaal.nl/tv-guide .

Wel veel goeie films op Canvas hoor...maar ja, is kwestie van smaak.

Grappig is wel dat mensen het héél belangrijk vinden, maar owee als er iets voor betaald moet worden...


@JakoV
Site waarop je per zender kan zien wat de mogelijkheden zijn.
Specifiek voor de zender Eén / VRT 1
Vermeld diverse providers waaronder de door jou eerder genoemde provider Delta.


@Ratonesque als KPN kosten in rekening zou brengen voor de mogelijkheid een week lang terugkijken van VRT (1 + Canvas) zou ik direct overwegen om langer bij KPN te blijven, dus geen idee waar je op zinspeelt…

@VwDt Dank voor je tip, mar er staat niks over een week lang terugkijken van VRT. Bovendien kan je bij T-Mobile wel de dingen doen die volgens jouw site niet kunnen. Dit heb ik van de T-Mobiel-website geplukt:

 


@Ratonesque als KPN kosten in rekening zou brengen voor het een week lang terugkijken van VRT (1 + Canvas) zou ik direct overwegen om langer bij KPN te blijven, dus geen idee waar je op zinspeelt...

Dan kun je dus gewoon het Opnemen-pakket nemen, dan kan je niet alleen de VRT opnemen, maar alles!

Dan beperkt het zich tot een week, maar kan je programma's een jaar bewaren.


Bij opnemen moet je Vantevoren bedenken dat je iets wil kijken. Nu kom ik soms thuis en denk ik: ik wil dit of dat zien wat een uur geleden op VRT1 was, maar dat kan dus niet bij KPN (wel bij Ziggo en T-Mobile). 

Het fijne van terugkijken is dat je het niet vantevoren hoeft te programmeren


Bij opnemen moet je Vantevoren bedenken dat je iets wil kijken. Nu kom ik soms thuis en denk ik: ik wil dit of dat zien wat een uur geleden op VRT1 was, maar dat kan dus niet bij KPN (wel bij Ziggo en T-Mobile). 

Het fijne van terugkijken is dat je het niet vantevoren hoeft te programmeren

In beide gevallen moet je in de gids kijken, of je dat nou aan het begin van de avond/week doet of na afloop. Dat programmeren is een kwestie van twee keer op een knop drukken.


Waarom wordt er zo verdedigend gereageerd? Er wordt een eigenlijk eenvoudige vraag gesteld. En ik kan eigenlijk heel goed begrijpen dat je als KPN-klant met belangstelling voor VRT-kanalen deze vraag stelt. En dat het slechts om een paar klanten zou gaan is een dooddoener. Toevallig heb ik zelf ook meerdere vragen over dit onderwerp ontvangen. Waaruit dus blijkt dat het bij veel meer klanten dan enkele speelt.

En jam het is vreemd dat andere providers en NLZIET deze mogelijkheid wel leveren en KPN dus niet. Ik vind het ook te simpel om te zeggen dat je dan maar programma’s moet gaan opnemen om terug te kijken. Dat was tot 10 jaar geleden het geval. Providers hebben klanten zelf verpest door maar te blijven hameren op de grote voordelen van terugkijken via de tv-gids. Dan moet je als provider ook klanten deze mogelijkheid geven als deze mogelijkheid er is. Zeker als het gaat om kanalen die verplicht doorgegeven  moeten worden.


Ook bij Ziggo kan je lang niet alle programma’s terugkijken van de VRT. Bij NLZiet trouwens ook niet. 


Van jouw reactie word ik helemaal blij @TvG2016 

Dank!


De eerste foto is van NLZiet, dan zie je doorgestreepte programma’s die je niet kan terug kijken.

 

De andere twee foto’s zijn van Ziggo. Op de ene foto zie je kijk erbij staan. Dat programma kan je terugkijken.

Op de andere foto ontbreekt kijk en kan je het programma niet terugkijken.

 

 


Iets is beter dan niets. En dat is wat KPN nu aan klanten levert.


Iets is beter dan niets. En dat is wat KPN nu aan klanten levert.

Je kan bij Ziggo en NL Ziet dus alleen de Belgische programma's terugkijken, tenminste op de deze screenshots. Dat is dus precies hetzelfde als voor terugkijken voor de Nederlandse zenders bij KPN...ja, verschillende providers hebben verschillende mogelijkheden...bij Ziggo kan je iets meer terugkijken, maar niet veel.

Overigens wordt er bij Ziggo net zo hard geklaagd hoor.


Hoera!

Sinds een paar dagen heeft mijn moeder TV en Internet via Odido. ik heb haar inloggegevens gekregen en kan dus nu VRT 1 + Canvas terugkijken!

Zodra mijn KPN-abonnement afgelopen is, ga ik over naar Odido of Ziggo 😇