Skip to main content

Waarom heeft KPN nog steeds geen abonnement zonder tv box?
 

Ik zou bij bestellen een optie met of zonder tv box willen zien. Er zijn mensen, die geen tv box willen. Het scheelt ook in de kosten als men het abonnement opzegt. Ik had ik een tv abonnement, maar dat kastje na 1x gebruiken weer in de doos gestopt. de tv app was voor mij voldoende

Hallo @Dennes500 ,

Dat heeft KPN wel. TV is facultatief. 
Internet-only begint bij 42,50 per maand. Check het schema hieronder: 

 


Bel morgen vanaf 8.00 naar 0800-0402 en regel je gewenste abonnement telefonisch. Op dit moment lukt dit op deze (net nieuwe) manier nog niet via de website. 
 

Let op : je krijgt dan niet de TV-app erbij.


Omdat KPN toch echt wil dat iedereen zoveel mogelijk gebruik maakt van het multicast TV platform. De distributie van live televisie is veel efficiënter o.b.v. multicasts dan o.b.v. unicasts en daarmee ook goedkoper.

Daarnaast is de beveiliging van de uitzendingen veel beter omdat deze via een besloten virtueel lan (vlan) gedistribueerd worden waar abonnees van KPN toegang toe hebben.


Online.nl en t mobile verkopen wel abonnementen met een tv app. Dus wel tv, maar geen decoder. Dat is wat @Dennes500 bedoelt, vermoed ik.


Online.nl en t mobile verkopen wel abonnementen met een tv app. Dus wel tv, maar geen decoder. Dat is wat @Dennes500 bedoelt, vermoed ik.

Kijk dan ook even goed naar de bitrates die daarbij geleverd worden. Daar word je niet vrolijk van als je goede beeldkwaliteit wilt.


Als je met je vraag bedoelt wel tv, maar geen ontvanger, dan zijn daar andere partijen voor zoals: 

https://www.canaldigitaal.nl

https://www.nlziet.nl/nl/online-tv-kijken/?gclid=Cj0KCQiArsefBhCbARIsAP98hXRz8xFxaEFMlJGbKlr5jb95xSfI6i_VOdI6yUDZ9qjjtF001aPQk_waAps9EALw_wcB


Precies. Opties genoeg.


KPN had daarvoor ooit KPN Play…

...maar dat is nooit wat geworden en KPN heeft in 2018 de stekker eruit getrokken.

 


Online.nl en t mobile verkopen wel abonnementen met een tv app. Dus wel tv, maar geen decoder. Dat is wat @Dennes500 bedoelt, vermoed ik.

Ja dat klopt. Ik vind het onzin als ik die box niet gebruik, dat ze hem dan evengoed opsturen.


En @Dennes500 ,

Voor de volledigheid Je kunt via KPN ook TV kijken zonder losse ontvanger. En dat in een beeldkwaliteit die aanmerkelijk beter is dan via de TV-app van KPN. Ik heb het dan over Digitenne via de CI+-cam. 

(Zo kijk ik TV, de app heb ik ook als back-up.)

Lees er hier meer over of het voor jou mogelijk is en interessant is: 

 

 


En @Dennes500 ,

Voor de volledigheid Je kunt via KPN ook TV kijken zonder losse ontvanger. En dat in een beeldkwaliteit die aanmerkelijk beter is dan via de TV-app van KPN. Ik heb het dan over Digitenne via de CI+-cam. 

(Zo kijk ik TV, de app heb ik ook als back-up.)

Lees er hier meer over of het voor jou mogelijk is en interessant is: 

 

 

Ja, maar voor Digitenne heb ik een antenne nodig. Dan zit er ook weer een extra kabel in m’n tv


Online.nl en t mobile verkopen wel abonnementen met een tv app. Dus wel tv, maar geen decoder. Dat is wat @Dennes500 bedoelt, vermoed ik.

Ja dat klopt. Ik vind het onzin als ik die box niet gebruik, dat ze hem dan evengoed opsturen.

de TV box is de kosten niet. Als je KPN TV wilt kijken is dat boxje maar een fractie van de kosten. Internet only en dan op een andere manier tv kijken kan ook, maar of je dan echt goedkoper uit bent. 


En @Dennes500 ,

Voor de volledigheid Je kunt via KPN ook TV kijken zonder losse ontvanger. En dat in een beeldkwaliteit die aanmerkelijk beter is dan via de TV-app van KPN. Ik heb het dan over Digitenne via de CI+-cam. 

(Zo kijk ik TV, de app heb ik ook als back-up.)

Lees er hier meer over of het voor jou mogelijk is en interessant is: 

 

 

Ja, maar voor Digitenne heb ik een antenne nodig. Dan zit er ook weer een extra kabel in m’n tv

Woon je in de buurt van een zendmast? Dan kun je volstaan met een kleine binnenantenne die je ergens kunt neerzetten. Als jij het verschil in beeldkwaliteit een keer ervaart, dan wil je liever nooit meer naar de TV-app kijken. 


Hoi @Dennes500 en bedankt voor je bericht :)

Ik zie dat de community je vraag eigenlijk al heeft beantwoord! Hopelijk heb je iets gehad aan de informatie die hier is gegeven en weet je wat de opties zijn!