Skip to main content

Geachte mevrouw, mijnheer,

 

Tot mijn spijt kwam ik er vandaag achter dat ik de helft van de mogelijke regio zenders mis in mijn TV zender pakket.

 

Na telefonisch navraag door uw medewerker uit Groningen die persoonlijk helemaal niet geïnteresseerd is wat er in Limburg gebeurt, was dat mede de reden om met die argumentatie mij van repliek te dienen.

Wat een bedroevende ervaring dat KPN mensen aanstelt op de klantenservice die geen empathisch vermogen hebben.

Gelukkig gaat het een stuk beter als uw 5G netwerk het laat afweten, dan zijn er wel mensen die moeite voor je doen.

 

Als video editor van RTL ben ik dagelijks met meer dan alleen landelijk breed met TV bezig, vandaar dat ik alle zenders van niet alleen Nederland interessant vind.

 

Toen ik vervolgens vroeg of KPN dan op een andere manier mij tegemoet kon komen vond hij dat HIJ nu vooral duidelijk was wat ik wel en niet kon krijgen van KPN.

(uw mannelijke medewerker van dinsdag 13 juli om 13:47 uur.

 

Met vriendelijke groet,

 

Michel Willemse

 

 

 

Hallo @michelwil2 ,

Dit is een keuze van KPN. En dat gebaseerd op een combinatie van populariteit en doorgiftekosten.. 
 

In Groningen is maar weinig belangstelling voor L1.  En andersom geldt dat ook. 
 

KPN geeft alleen de eigen regionale zender door en de zenders van de aangrenzende provincies. Alleen omroep Friesland heeft bedongen dat ze landelijk worden doorgegeven. 
 

Op de KPN website kan je opvragen welke lokale en regionale zenders te zien zijn op jouw adres.

Lokale en regionale zenders met Interactieve TV | KPN

 


Tot mijn spijt kwam ik er vandaag achter dat ik de helft van de mogelijke regio zenders mis in mijn TV zender pakket.

Heel apart, @michelwil2 . Deze situatie met de regionalen is al 4 jaar, sinds 4 juli 2017. 

Sinds iedereen is omgezet naar het nieuwe platform, voor de meesten al vele maanden, is de postcodefiltering optimaal. In het oude platform, nog tot net voor de EK in gebruik bij aansluitingen met een Motorola 1853 of nog onlangs zo'n toestel, was de filtering niet optimaal. En kon het voorkomen dat je reg. zenders kreeg die ‘niet de bedoeling’ waren.

De regionale zenders moeten betalen voor landelijke doorgifte. Dat willen ze al een aantal jaren niet doen. Tot juli 2017 betaalde kpn de extra kosten, o.a. Buma/Stemra. En wij dus met z'n allen weer via het abonnement. Omroep Friesland is een uitzondering omdat de provincie die kosten vergoed. Dus niet eens de omroep zelf.

Op mijn eigen site heb ik een overzicht staan welke Regionale omroepen je krijgt per provincie. Volgens de mediawet dient de ‘eigen’ omroep en de aangrenzende aanwezig te zijn. En dat is zo.
De kans dat KPN deze zenders weer landelijk gaat doorgeven is zeer nihil. Dan zou je ze nog via hun internetpagina's kunnen kijken. Via T-mobile zijn ze wel allemaal en in HD. Via Ziggo ook allemaal maar nog steeds in SD kwaliteit.

Breedbeeldweetjes | Doorgifte regionale zenders via kpn per 4 juli 2017