Skip to main content

Waarom is mijn 2e tv kastje voor boven  de vip2952 v2  is HD   en niet  vip5202  is 4k ontvanger   tv boven is ook 4k

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Heb je een 4k abonnement anders heb je niks aan een 4k ontvanger?!


Hallo @Joep1965 ik heb ook geen 4K-abo,maar toch een 5202 een keer ongevraagd toegestuurd gekregen ter vervanging van de 2952.

 


Waarom is mijn 2e tv kastje voor boven  de vip2952 v2  is HD   en niet  vip5202  is 4k ontvanger   tv boven is ook 4k

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

 

Ik heb helemaal geen 4K ontvanger en het HD beeld, vooral de HD glas kanalen (originele HD stream van 12,5 Mb/s) is goed.

 

Wat is de reden dat je boven ook een 4K ontvanger wilt hebben?

1 voordeel heeft de 4K ontvanger wel, hij kan met Blue-Tooth bedient worden.

4K zenders zijn er zo goed als niet.

Ik kijk Netflix en Disney+ via de app op de tv en dan heb je 4K via de app op de tv.


Er is geen speciale reden   vind het alleen raar dat ik voor beneden een klein 4 k kastje krijg en voor boven een grotere voor HD 


Er is geen speciale reden   vind het alleen raar dat ik voor beneden een klein 4 k kastje krijg en voor boven een grotere voor HD 

Dat is dan willekeurig gebeurd, het magazijn pakt dan net wat er voorhanden is.

 


Tot bijna een jaar geleden kregen nieuwe klanten 1 vip5202. En verder HD ontvanger(s), meestal vip2952.

Tegenwoordig '’mag'’ je twee 4k ontvangers hebben als je ook het 4k zenderpakket afneemt. Dat bevat Xite, LoveNature en Insight.

Voor de 4k apps van Netflix en Youtube hoef je het verder niet te hebben: die zitten natuurlijk al in je aanwezige 4k smart-tv! En betere apps ook.


Tot bijna een jaar geleden kregen nieuwe klanten 1 vip5202. En verder HD ontvanger(s), meestal vip2952.

Tegenwoordig '’mag'’ je twee 4k ontvangers hebben als je ook het 4k zenderpakket afneemt. Dat bevat Xite, LoveNature en Insight.

Voor de 4k apps van Netflix en Youtube hoef je het verder niet te hebben: die zitten natuurlijk al in je aanwezige 4k smart-tv! En betere apps ook.

 

Helemaal met je eens @PeterG 

De app's op de tv zijn over het algemeen beter dan op de KPN tv decoder.

Maar het is voor mensen zonder smart tv wel een uitkomst. 😉


Heb je een 4k abonnement anders heb je niks aan een 4k ontvanger?!

Hallo @Joep1965 ik heb ook geen 4K-abo,maar toch een 5202 een keer ongevraagd toegestuurd gekregen ter vervanging van de 2952.

 

Tot bijna een jaar geleden kregen nieuwe klanten 1 vip5202. En verder HD ontvanger(s), meestal vip2952.

Tegenwoordig '’mag'’ je twee 4k ontvangers hebben als je ook het 4k zenderpakket afneemt. Dat bevat Xite, LoveNature en Insight.

Voor de 4k apps van Netflix en Youtube hoef je het verder niet te hebben: die zitten natuurlijk al in je aanwezige 4k smart-tv! En betere apps ook.

@Joep1965, Hoezo heb je niks aan een 4k ontvanger, je hebt er juist heel veel aan, hij is sneller en heeft bluetooth ipv infra rood dus kun je hem verdekt opstellen.

@JanDEr was even een tijd dat er geen tekort aan de 5202 was, zal in die periode geweest zijn, mazzel dus.

@PeterG, Niet helemaal, ik was een stukje daarvoor nieuwe klant, ik kreeg gewoon 2x de 5202, dat was de standaard, bestelde je tot 5 x TV kreeg je tot 5x de 5202.

Toen kwam er een chip tekort en werd het allemaal anders, kwestie van op tijd zijn of te laat.

 


Dank voor deze verheldering, @Doornekamp33 . 😀


Ik vermoed nu dat als er 1 kapot gaat ik ook gewoon een ouder model krijg, dus laat ze maar lekker goed hun werk blijven doen, chip tekort blijft maar aanhouden.


@Doornekamp33 dank voor de uitleg.

Alleen jammer dat je eerst een 4K abonnement moet nemen voor 3 of 4 4K zenders en dat je dat pas na 6 maanden kan opzeggen.

De vraag is dan, is de Arris VIP 5202 die € 15,-- extra wel waard? 

En ik heb zonnepanelen, dus het verbruik maakt voor mij weinig uit. 


Ik kan het je niet zeggen, ik heb even de vip2952 bij Telfort gehad, dit was voor de overstap op het nieuwe TV menu bij KPN, en ik vond hem toen prima, nu met het nieuwe menu is die langzamer geworden en dat heeft de 5202 niet in mijn beleving.

Voor de rest, is het 15 euro waard, ik vind van wel omdat die kleiner is en makkelijker ergens weg gestopt kan worden, voor kijkplezier zeg ik nee, geen verschil dus niet waard om er 15 euro tegenaan te gooien, die 4k zenders zijn juist degene die het minst bekeken worden.


voor kijkplezier zeg ik nee, geen verschil dus niet waard om er 15 euro tegenaan te gooien, die 4k zenders zijn juist degene die het minst bekeken worden.

Precies! En als je de vip5202 al overweegt zul je ook al een 4k smart-tv hebben. Dus voor de apps in de 5202 hoef je het dan ook al niet te doen…. Die zijn in de tv zelf namelijk uitstekend.