Skip to main content

Waarom lukt het niet om de app te installeren op mijn NVIDIA Shield ?

Op forum zi ik in bepaalde topics dat het anderen wel (en ook niet lukt).

 

Kan iemand mij iets meer info verstrekken over de (on)mogelijkheden,

Lijkt me namelijk handig als alles op de Shield kan staan, dan deze meenemen op vakantie en deze aansluiten op tv (ipv streaming via Chromecast vanaf telefoon/laptop)

 

 

Donald

Hi @groen_duiven en welkom op het forum! De app zou beschikbaar moeten zijn, als ik de informatie zo doorlees. Hij staat namelijk gewoon in de app store van Android. In dit topic was het inloggen met een ander account de oplossing, bij jou toevallig ook? 


Let er bij de Android TV app op dat deze alleen op je KPN aansluiting werkt en niet zoals bij je mobiel of tablet in de hele Euro zone.

Dit even om teleurstelling te voorkomen.

Wat wel werkt is de chromecast built-in gebruiken of een VPN gebruiken naar je netwerk thuis. Dat laatste is alleen wel voor gevorderden.


Lijkt me namelijk handig als alles op de Shield kan staan, dan deze meenemen op vakantie

Dat zou sowieso toch al niet kunnen. De app werkt alleen thuis. Niet elders. Dat is bij Ziggo ook zo.


Heb inmiddels de app via de google store op de Shield kunnen installeren.

 

Inderdaad jammer dat dit alleen werkt thuis.

Want de app op je mobiel werkt wel wel in buitenland, toch een beetje 'vreemd’. Waarom zou hier een verschil moeten zijn.

Wordt inderdaad dan via mobiel en chromecast het laten draaien.

 

Donald


Want de app op je mobiel werkt wel wel in buitenland, toch een beetje 'vreemd’. Waarom zou hier een verschil moeten zijn.

Om "contractsharing" tegen te gaan.

Als je thuis een OpenVPN (of Wireguard) server hebt draaien dan zou je kunnen overwegen om de VPN Client Pro app op die Shield te installeren en een VPN verbinding via jouw VPN server thuis op te zetten. Het TV platform zal jouw Shield dan zien alsof deze thuis staat en dan kan je deze dus wel buitenshuis gebruiken.

Op deze manier kijkt onze zoon op zijn studentenkamer m.b.v. een Chromecast Google TV naar KPN TV.


Helaas thuis geen server, dus VPN wordt wat complex.

Maar blijf het vreemd vinden dat je wel kan streamen vanaf je mobiel en dat via chromecast richting Shield/tv, waarom zou het dan niet rechtstreeks vanaf shield moeten kunnen/mogen.

Idem geldt dit voor kijken vanaf laptop, wat ook kan buitenshuis.

 

Donald


...waarom zou het dan niet rechtstreeks vanaf shield moeten kunnen/mogen.

Omdat het gebruiksgemak daarbij te groot wordt wat contractsharing in de hand werkt.