Skip to main content

Wij kijken tv via KPN TV app op een Google  Chromecast 4K met Google TV. Wat mij opvalt is dat de resolutie een stuk minder is dan via het KPN ontvanger.

Waarom kan ik niet in hoge resolutie kijken via Chromecast? Ik zie hier ook nergens instellingen van terug.

Ik snap dat ook via de ontvanger kan kijken, maar met de Chromecast heb ik alles in één.

Overstappen naar KPN TV+ is geen optie, dat kost ons 20 euro per maand meer.

De beeldkwaliteit via de app is flink lager. Dat is bewust zo. Het is een gratis extra waarbij KPN bewust niet de hoogste kwaliteit levert. Anders zou niemand meer een extra tv ontvanger bij KPN afnemen. 


De resolutie van alle platforms is hetzelfde, allemaal 1920x1080. Het is de hogere compressie van de unicast streams van het online TV platform die zorgen voor een mindere kleurdiepte en dat maakt de beeldkwaliteit lager. TV kijken via een Chromecast gaat altijd met de hoogst mogelijke bitrate die voor de apps beschikbaar is, vandaar dat je er ook geen instelling voor ziet.


Bedankt voor jullie reacties. Klinkt allemaal logisch. Dan maar weer switchen tussen het kastje en de Chromecast.