Skip to main content

waarom is er een kompleet nieuw abonnement nodig  voor 4k ontvanger.

Was vandaag bij een kpn winkel wou een 4k ontvanger .

Wij hebben al jaren een alles in 1 premium abonnement met 500Mb.

Nu zouden wij een nieuw hussel abo moeten nemen en dan alle voordelen kwijt zijn die we nu hebben.

Waarom niet gewoon die 2,50 in de maand meer zoals bij de hussel abo.

 

Als het zo was dan  had ik  het ook gedaan voor die 2,50 er BIJ. maar je moet een geheel nieuw abonnement af sluiten .wíj wachten nog maar even 🤔


De oude abonnementen zijn vaste pakketten, die zijn niet uit te breiden met extra onderdelen zoals hussel.


Onder Alles in 1 was 4k er nog niet. Dat zit daar dus niet in.

Onder het latere Internet + TV wel en dus zijn die ook wat oudere abonnementen wel naar 4k op te waarderen.

En onder het huidige Hussel is er uiteraard 4k.

Heb je dus Alles in 1 dan is er idd een nieuw abonnement voor nodig. Dat is tegenwoordig Hussel. Maar moet je het wel willen? En zijn 3 zenders in 4k, namelijk Xite, Love Nature 4k (deze heeft geen NL ondertiteling) en Insight. De overige zenders zijn en blijven HD, ook met een 4k ontvanger.


Love nature 4K heeft wel degelijk Nederlandse ondertiteling via teletext 888
Insight 4K daarentegen (nog) niet.


Onder Alles in 1 was 4k er nog niet. Dat zit daar dus niet in.

Ik heb anders wel Alles-in-1 Standaard met 4K gehad. :sunglasses:

 


Dat was de testfase. Daarna is het 4k abonnement Internet + TV 4k geïntroduceerd, nu opgevolgd door Hussel met 4k.

Jij hebt ‘t nu ook niet meer in Alles in 1.


Dat was de testfase. Daarna is het 4k abonnement Internet + TV 4k geïntroduceerd, nu opgevolgd door Hussel met 4k.

Er is ook Alles-in-1 4K geweest.

Bron.


Hmm, verrassend :grinning: . Nóóit geweten… :blush: . Helaas kan die niet meer.

Overigens wordt ie hier helemaal niet genoemd (ahum)

KPNcyclopedie: Thuisabonnementen.


Als je over zet naar hussel zijn de opties van internet en tv goed te zien maar niks erover wat met de voordelen die we nu hebben op mobiel (zijn 3 nummers) wat daar mee gebeurt zoals dubbele data enz


Dubbele data blijft zolang u niet u mobiele abonnement(en) verlengt. Je kunt prima het thuis abonnement verlengen zonder dubbele data verliest. 


En de kortingen op mobiel abonnementen blijven die ook?


Hussel en Compleet voordelen blijven op de betreffende abonnementen. Dus ook bij combo van Hussel en Compleet abonementen.

De Compleet abonnementen blijven Compleet, ook met Hussel Thuis. Het Hussel Thuis abo heeft natuurlijk alleen Hussel voordelen. Dus geen gratis pakket maar wel € 5 korting bij één of meer v.d. (4) entertainmentpakketten.


Hier zullen de binnenkort ex Telfort klanten ook tegenaan lopen het is zelfs maar de vraag of we wel 500 Mb kunnen gaan afnemen die vraag staat nog uit. Er is al wel officieus bevestigd dat bonded koper overstappen naar Hussel inhoud. Ondanks dat het houden van de Telfort voordelen en voowaarden gunstig is zitten er ook genoeg nadelen aan.

Het goede van Hussel is dat je TV helemaal uit kan zetten zonder dat je meteen een nieuw jaar contact hebt. Ondanks wat min punten heeft Hussel toch wel pluspunten.

Rectificatie beter geformuleerd.

Scherp @wjb dank u.


Het goede van Hussel dat je een TV uit kan zetten zonder dat je meteen een nieuw jaar contact hebt.

Is dat bij een Telfort abonnement dan wel het geval?

Bij een KPN Internet en TV abonnement kan je ook het aantal TV ontvangers aanpassen zonder dat je een nieuw jaarcontract gaat krijgen.

 


En de kortingen op mobiel abonnementen blijven die ook?

5 euro korting per mobiel abonnement blijft ook.

Het grootste probleem bij verlengen van je thuis abonnement naar hussel is eigenlijk je gratis pluspakket. Dat verlies je. Daar moet je dan 6,99 voor betalen. En dan krijg je daar dan wel weer 5 euro "entertainmentkorting" voor terug, maar zodoende ben je dus wel 1,99 per maand duurder uit.

Tenzij je natuurlijk dat pluspakket toch nooit gebruikt. Dan kun je het weg laten.

U heeft nu Spotify in uw abonnement zitten, gebruikt u dat wel eens?


Het grootste probleem bij verlengen van je thuis abonnement naar hussel is eigenlijk je gratis pluspakket.

Een nog veel groter "probleem" is als je het FOX Sports abonnement als KPN Compleet hebt immers dan ga je daar €7,99 (€12,99 - €5,-) voor betalen.


Daar krijg je wel 5 kanalen voor tegenwoordig in plaats van 3. Op details kan Hussel duurder zijn in het geheel kan het meevallen. Altijd naar het geheel kijken.


Daar krijg je wel 5 kanalen voor tegenwoordig in plaats van 3. Op details kan Hussel duurder zijn in het geheel kan het meevallen. Altijd naar het geheel kijken.

Daar krijg je zelfs zes kanalen voor en die zes kanalen krijg je ook bij het FOX Sports pakket als onderdeel van een Alles-in-1 abonnement of een Internet en TV abonnement.


En de kortingen op mobiel abonnementen blijven die ook?

5 euro korting per mobiel abonnement blijft ook.

Het grootste probleem bij verlengen van je thuis abonnement naar hussel is eigenlijk je gratis pluspakket. Dat verlies je. Daar moet je dan 6,99 voor betalen. En dan krijg je daar dan wel weer 5 euro "entertainmentkorting" voor terug, maar zodoende ben je dus wel 1,99 per maand duurder uit.

Tenzij je natuurlijk dat pluspakket toch nooit gebruikt. Dan kun je het weg laten.

U heeft nu Spotify in uw abonnement zitten, gebruikt u dat wel eens?

Spotify al omgezet op ander accounts hadden 2 dus nu family 5 euro bespaart.

Foxsport weg en bellen gratis op Nederland gezet en gehusseld.

En geld bespaart en toch 4k tv.

Bedankt iedereen voor de info.

Grt. André


Daar krijg je wel 5 kanalen voor tegenwoordig in plaats van 3. Op details kan Hussel duurder zijn in het geheel kan het meevallen. Altijd naar het geheel kijken.

Daar krijg je zelfs zes kanalen voor en die zes kanalen krijg je ook bij het FOX Sports pakket als onderdeel van een Alles-in-1 abonnement of een Internet en TV abonnement.

Nope FS heeft  zover ik weet toch echt maar 6 kanalen en FS 1 zit op kanaal 14 in het basispakket dat Compleetklanten die 6 kanalen krijgen heeft met de wijziging vanuit KPN zelf te maken van 2 naar 1 pakket en FS1 in het basispakket. Per saĺdo betaal je voor 5 kanalen niet voor 6. Fs1 betalen we allemaal aan mee de voetbal taks.

Ik kan het mis hebben dan heeft FS er een zevende kanaal bij gekregen.

Edit  vreemd verschil het Telfort Fox sport pakket geeft in mijn ogen terecht 5 kanalen weer. Bij KPN staan er volgens mij foutief 6.


Oh @Galdor68, daar gaan we weer.

Dan moet ik je toch maar gaan vragen waar je dan naar toe wilde met

Daar krijg je wel 5 kanalen voor tegenwoordig in plaats van 3. Op details kan Hussel duurder zijn in het geheel kan het meevallen. Altijd naar het geheel kijken.

Je lijkt hier namelijk mee aan te willen geven dat je bij KPN Hussel meer zenders krijgt dan bij KPN Compleet en de essentie van mijn reactie is om dat te ontkrachten want dat is dus niet zo.


Waar ik naar toe wil Is dat het wel mee kan vallen als je alleen Fox Sport als extra afneemt. In detail ben je met Hussel mogelijk duurder uit omdat je voor maar 5 kanalen extra betaalt niet voor 6 die je bij compleet inbegrepen/kosteloos kreeg.

Kijk meer naar het geheel de totaal prijs en iets minder naar de details. De details moet je bekijken om te weten hoeveel je krijgt voor de totaal prijs.

 


1 ding vind ik onbegrijpelijk van het nieuwe hussel abonnement. Als je kiest voor 1 tv betaal je 5 euro voor het opnemen pakket. Bij 2 tv's wordt het opnemen pakket gratis. Waarom niet 2,50 voor het opnemen pakket als je 1 tv afneemt en gratis opnemen bij 2 tv's. Nu is er geen enkele motivatie om maar 1 tv kastje af te nemen. Ik kan het zelf prima doen met 1 kastje maar ik wil ook graag opnemen.. maar ik ben dan net zo duur uit als 2 kastjes en het opnemen pakket. Dus ik blijf dan maar op mijn oude abonnement. 


Waar ik naar toe wil Is dat het wel mee kan vallen als je alleen Fox Sport als extra afneemt. In detail ben je met Hussel mogelijk duurder uit omdat je voor maar 5 kanalen extra betaalt niet voor 6 die je bij compleet inbegrepen/kosteloos kreeg.

Het bijbehorende rekensommetje stond toch juist al in het bericht waar jij op reageerde?

Een nog veel groter "probleem" is als je het FOX Sports abonnement als KPN Compleet hebt immers dan ga je daar €7,99 (€12,99 - €5,-) voor betalen.

Voor FOX Sports valt het dus helemaal niet mee, bij de overgang naar KPN Hussel ga je voor FOX Sports gewoon €7,99 extra betalen als je dat nu als KPN Compleet pakket hebt.

En de prijs van FOX Sports is bij KPN Hussel toch echt precies hetzelfde als bij het Alles-in-1 of Internet en TV abonnement. (€12,99)

 

Of bedoelde je met jouw reactie...

Daar krijg je wel 5 kanalen voor tegenwoordig in plaats van 3. Op details kan Hussel duurder zijn in het geheel kan het meevallen. Altijd naar het geheel kijken.

...eigenlijk te zeggen dat je met KPN Compleet maar drie zenders gratis kreeg?

Dat is namelijk de conclusie die ik uit die formulering had getrokken.


Dat zal komen omdat het mij niet meer heel duidelijk is welk pakket onderdeel was van Telfort Combivoordeel of KPN Compleet, was dat enkel de eredivisie met maar 3 kanalen of het totaal pakket met 6 kanalen.

Hoe dan ook het totaal pakket is met 1 kanaal afgenomen zonder de korting vrij duur voor maar 5 kanalen.  Dat blijft op detail nivo de €5,00 die wegvalt voor opnemen bij afname van 2 tv ontvangers kan dat weer opheffen. 

Daarom nogmaals kijk naar het totaal.


Reageer