Skip to main content

Nou heeft netflix een mooi kanaal en app, Discovery plus heeft helemaal niets.

Zou dit ooit nog komen of zit ik voor eeuwig aan een laptop draadje vast?

Beste @cerbere 

Discovery+ is alleen te downloaden voor smartphones en tablets en SmartTV’s, hier kan KPN niks mee. Dus dan zal het ook niet op de tv ontvangers komen, dit ligt echt bij Discovery+. Je kunt met Chromecast het streamen naar jou tv als je Discovery+ op jou  smartphone en/of tablet zet. En op jou tv kun je de app ook plaatsen, mits jou tv niet te oud is. 😉


Discovery+ is hier gewoon beschikbaar op m'n Smart TV. En ik kan 'm downloaden op m'n smartphone. (met Chromecast op TV te tonen)

En via de laptop ook te gebruiken via de website discoveryplus.nl. Die is ook via chromecast naar een tv te streamen. Dus als je geen (geschikte of te oude) tv hebt, dan is Chromecast het goedkoopst qua investering, want ca. € 40.


Bedankt voor de antwoorden. 

Helaas is mijn smart TV niet te updaten om discovery plus te ontvangen.

Dus doe ik het op de budget manier met hdmi kabel  via de laptop


Dus doe ik het op de budget manier met hdmi kabel  via de laptop

Niks mis mee. Daarom zit er HDMI OUT op een laptop.

Ik zelf gebruik (op de tweede tv) Chromecast. Daarmee kan je “via HDMI” op de TV draadloos versturen ook v.a. de laptop. Werkt niet in Firefox. Wel in Google Chrome en ook Edge van Microsoft. Naar Chromecast casten / streamen kan ook via smartphone en tablet.
Want mijn tweede tv is er ook te oud voor. Maar via een Chromecastje is ie weer helemaal up to date.