Skip to main content

Waarom is kanaal 225 niet zichtbaar in zenderoverzicht terwijl ik op Viaplay geabonneerd ben

Betaald u Viaplay via de KPN factuur?


Beste @Wim033,

Betaald u Viaplay via de KPN factuur?

Als het abonnement niet via kpn loopt maar via ViaPlay dan kun je geen gebruik maken van kanaal 225, dus dan moet je de app van ViaPlay gebruiken. 


@Niek83 Ja

Ik ben wel onlangs overgestapt van XS4ALL naar KPN Maar enige dat veranderde was TV-ontvanger en de Internetsnelheid 

@Dennis Schreve de factuur loopt dus via KPN


Dank voor jou terugkoppeling @Wim033, maar werkt het inmiddels? Of werkt 225 nog steeds niet? 🤔


@Dennis Schreve Nope


@Dennis Schreve Nope

Dat is apart @Wim033, 

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze kijken wat er aan de hand is. 


Staat de zender helemaal niet tussen de zenders? Zo ja, is de zender verborgen? En heeft de ontvanger al een reset gehad?


@Bart_Z Zender staat helemaal niet tussen de zenders (wel kanaal 226 bestel Viaplay)

De zender is ook niet verborgen

De ontvanger heeft al meerder keren een reset gehad.

Kan het Viaplay abonnement door KPN in de administratie nog aan de verkeerde TV ontvanger (die van XS4ALL die ik moet terugsturen) gekoppeld zijn en niet aan de nieuwe TV ontvanger van KPN?


Nou ja, het staat inderdaad niet helemaal goed gekoppeld. Ik heb dat nu via de Technische Dienst opgelost. Je moet het kanaal nu zien. 


Nou ja, het staat inderdaad niet helemaal goed gekoppeld. Ik heb dat nu via de Technische Dienst opgelost. Je moet het kanaal nu zien. 

Beste @Wim033,

Het is via de Technische Dienst opgelost, zou je eens willen kijken of 225 werkt, en dit ons even laten weten?


Nou ja, het staat inderdaad niet helemaal goed gekoppeld. Ik heb dat nu via de Technische Dienst opgelost. Je moet het kanaal nu zien. 

Hoi @Bart_Z

Ja kanaal is nu te zien. Dank je voor het regelen (koppelen aan de juiste TV ontvanger).

P.S. Fijn dat ik zelf de suggestie mocht doen wat het probleem was ;-)


Nou ja, het staat inderdaad niet helemaal goed gekoppeld. Ik heb dat nu via de Technische Dienst opgelost. Je moet het kanaal nu zien. 

Beste @Wim033,

Het is via de Technische Dienst opgelost, zou je eens willen kijken of 225 werkt, en dit ons even laten weten?

Zie mijn bericht Is nu, na koppeling met juiste (nieuwe) TV ontvange  inderdaad zichtbaar 


Hoi @Bart_Z

Ja kanaal is nu te zien. Dank je voor het regelen (koppelen aan de juiste TV ontvanger).

Bedankt voor jou terugkoppeling, veel plezier met ViaPlay. 😉


Ja de koppeling zat niet helemaal goed aan jouw abonnementsnummer.

En je gaf mij zeker een goede stap in de juiste richting.  :)

Mocht er nog weer iets zijn, dan zien wij het wel weer verschijnen. 


Bij ishetzelfde geen kanaal 225 zichtbaar ook na resetten  modem 


Heb een abonnement bij kpn sindsdien alleen pro lemen metmodem heb een  nieuwe modem gekregen  maar problemen bijven hetzelfde 


Als het goed is, is kanaal 225 verleden tijd, in 2023 volgens mij alleen nog maar via de app.

Hoewel ik heb hier en daar wat geruchten gelezen.

 

Kanaal 225 was alleen voor de Formule 1, omdat ViaPlay onvoldoende bandbreedte had. 

 

Maar via de app op de Smart TV (na 2016) kan je perfect ViaPlay kijken.

Of via de Chromecast.

Of Tablet

Of PC (Desktop of laptop)

Of mediaplayer (de meeste)

Of telefoon

Etc. 


Bij ishetzelfde geen kanaal 225 zichtbaar ook na resetten  modem 

@Ewasd zou je, indien je dit nog niet gedaan hebt, jouw profiel op dit forum kunnen aanvullen met jouw iTV abonnementsnummer? Dan kan er via een moderator gekeken worden of jouw instellingen op de servers in ieder geval wel goed staan.


Kanaal 225 is nog steeds in de '’lucht'’. Momenteel met Darts WK. Gisteren nog gekeken.

cc: @joop2011 , @Bart_Z .

En anders hebben we de app, die natuurlijk ALLES biedt. Maar dan overal maar niet in de ontvanger van kpn. Heb je geen smart-tv, @Ewasd ? Ik gebruik de Viaplay app daarin.