Skip to main content

Waarom worden niet alles zenders via de 5202 in HD uitgezonden? Bij dit voorbeeld, NickJr, staat op SD en ziet er inderdaad niet uit qua kwaliteit.

op de app is de kwaliteit wel in te stellen op HD, en dat is te zien, vele malen beter dan via de Arris 5202

Volgens de website, zenderoverzicht, is hij in HD.

 

Nickelodeon

Omschrijving

Tv voor de allerkleinsten. De leukste en leerzaamste programma's voor kids komen dagelijks voorbij op deze zender.

Kanaal 33 (HD)

 


Het gaat hier over Nick Jr (op53)


Nick Jr.

Omschrijving

Programma's van Nickelodeon voor de allerkleinsten.

Kanaal 53

 

Pakket

Pluspakket

 

Ik zie het, deze is inderdaad in SD

 

Zie hier en vul hem aan zou ik zeggen. 


De vraag is eigenlijk: waarom is het via de app wel 1080p beschikbaar.

Deze bovenstaande reacties van joop2011 leiden af van de daadwerkelijke vraag.


@Caveman85 ik heb de titel even aangepast om duidelijker te maken dat het om kanaal 53 gaat. 

Verder zie ik in de reactie van @joop2011 meer een poging antwoord te geven dan een bewuste poging het topic een andere kant op te sturen. 😉


De vraag is eigenlijk: waarom is het via de app wel 1080p beschikbaar..

Maar Nick Jr. is via de app toch ook geen HD. Ik meet in iedergeval beduidend lagere bandbreedtes bij Nick Jr. in vergelijking met bijvoorbeeld NPO 1.


De vraag is eigenlijk: waarom is het via de app wel 1080p beschikbaar.

Deze bovenstaande reacties van joop2011 leiden af van de daadwerkelijke vraag.

@Caveman85

Hoe kijk jij dan? 

Want zover ik weet wordt deze zender helemaal niet in 1080P doorgegeven via de KPN-app. 

 

(Wat ik mij wel kan voorstellen is dat als je ook een klein schermpje kijkt, het er mogelijk beter uitziet dan via SD op een grote TV.) 


 

Want zover ik weet wordt deze zender helemaal niet in 1080P doorgegeven via de KPN-app. 

Geen enkele zender wordt 1080P doorgegeven via de app. Het maximale is 1080i.

HD is dan ook 1080i maar ook dat is dus niet van toepassing want Nick Jr. wordt in SD (576i) doorgegeven.


Dus deze instelling in de app zegt niets?

 


Weet ik natuurlijk, @wjb . Daarom vraag ik mij ook af hoe @Caveman85 dan kijkt en dan deze resolutie kan terugvinden.  


Dus deze instelling in de app zegt niets?

 

Nee, je zou die op Automatic kunnen zetten. 


Dan nog…?

 

in de app staan dus instellingen die überhaupt nooit gehaald worden? Max 1080i ipv 1080p? Waarom staat deze instelling er wel dan? 
 

denk dat de gemiddelde gebruiker echt wel weer wat SD/HD is, maar dus verkeerde informatie van KPN krijgt?


Dus deze instelling in de app zegt niets?

 

Di instelling geeft alleen maar aan wat de maximale resolutie is waarmee de zenders opgehaald worden. Als een zender een lagere resolutie heeft dan zal die genomen worden. Kies je voor "Laag" of "Normaal" en kijk je naar NPO 1 dan zal geen 1080i aangeleverd worden maar de lagere gekozen resolutie.


Ja, kies je dus voor 1080p, het hoogst mogelijk krijg je dus alsnog een lagere kwaliteit voorgeschoteld? Hoe verkoop je dit dan?


Ja, kies je dus voor 1080p, het hoogst mogelijk krijg je dus alsnog een lagere kwaliteit voorgeschoteld? Hoe verkoop je dit dan?

Tja, misschien maakt KPN van 1080i50 wel 1080P25 en distribueert ze dat dus als 1080P alleen met een gehalveerde framerate.


Aannames aannames, laat KPN zelf maar even reageren?


Via de app dus ook gewoon in SD. KPN zal verwijzen naar de zenderlijst, waarin wordt vermeld dat deze zender niet in HD wordt weergegeven. 

NickJr, staat op SD en ziet er inderdaad niet uit qua kwaliteit.

 

Ik begrijp natuurlijk dat je deze zender liever in HD wilt zien, maar dat is op dit moment niet het geval.   

Volgens dit overzicht is Nick Jr. nergens in HD te zien, dus waarschijnlijk bestaat er helemaal geen HD-versie: 

https://www.providercheck.nl/tv-zenders/nick-jr


Aannames aannames, laat KPN zelf maar even reageren?

Dan zal je nog even geduld moeten hebben.

Zelf maak ik me er niet zo druk over immers zolang de kwaliteit maar goed is, dan vind ik het wel best.

Weet je overigens dat de kwaliteit altijd op "hoog" ingesteld wordt tijdens het casten naar een Chromecast immers dan wordt ervanuitgegaan dat je op een groot scherm kijkt en dat de kwaliteit "normaal" en "laag" dus onvoldoende zijn.


Het is echt een sd zender. Via decoder, (smart-tv) app en website. 

De leeftijd is peuter en kleuter. Dat is in mijn optiek tot en met 6 jaar. Klaagt je kindje over de beeldkwaliteit?

Ook op deze site staat ie nergens HD aangegeven. 

https://www.breedbandwinkel.nl/zenders/nick-jr


De vraag is eigenlijk: waarom is het via de app wel 1080p beschikbaar.

Deze bovenstaande reacties van joop2011 leiden af van de daadwerkelijke vraag.

 

Ik probeer je alleen maar te helpen.😣😣

 

@Caveman85 

Respect verder s.v.p. 

Zie ook hier. 


Via de app dus ook gewoon in SD. KPN zal verwijzen naar de zenderlijst, waarin wordt vermeld dat deze zender niet in HD wordt weergegeven. 

NickJr, staat op SD en ziet er inderdaad niet uit qua kwaliteit.

 

Ik begrijp natuurlijk dat je deze zender liever in HD wilt zien, maar dat is op dit moment niet het geval.   

Volgens dit overzicht is Nick Jr. nergens in HD te zien, dus waarschijnlijk bestaat er helemaal geen HD-versie: 

https://www.providercheck.nl/tv-zenders/nick-jr

Alles duidelijk zo?Â