Skip to main content

Beste forum leden en KPN,

Ik zit nu naar 3FM serieus request te kijken via kanaal 81 oftewel NPO 1 extra. Alleen de beeldkwaliteit is niet om over naar huis te praten. Waarom zenden jullie op dit moment deze zender nog uit in SD. Dit ziet er niet uit op een 50inch tv. Beetje jammer dat je met een evenement als 3FM serieus request of over een week de Radio 2 TOP2000 het moet volgen via SD. De NPO zend deze zender gewoon uit in HD en Ziggo zend het ook gewoon uit in HD. Wanneer volgen jullie?

Groeten,

Melvin van der Meer 

Hallo @MelvinvdMeer ,

Normaal gesproken worden zenderwijzigingen aangegeven rond mei ieder jaar en doorgevoerd op 1 juli. Ook zijn er soms spontane zenderwijzigingen als ergens een contract veranderd. Op dit moment is er nog geen nieuws over het wijzigen van NPO 1 Extra. Op dit moment is het antwoord dus nog nee, nog niet bekend. De beste plek om op de hoogte gehouden te worden van dit soort wijzigingen is via KPN Beleef. Die kan je hier vinden! :relaxed:

 

KPN heeft de plaats waar de updates het best gevonden kunnen worden aangepast van KPN Vandaag naar KPN Beleef.  De startpagina van KPN, KPN Vandaag vindt je hier.

 

Edit: inmiddels is er nieuws over NPO 1 Extra in HD. Zie latere reactie. 


Hallo @MelvinvdMeer ,

Normaal gesproken worden zenderwijzigingen aangegeven rond mei ieder jaar en doorgevoerd op 1 juli. Ook zijn er soms spontane zenderwijzigingen als ergens een contract veranderd. Op dit moment is er nog geen nieuws over het wijzigen van NPO 1 Extra. Op dit moment is het antwoord dus nog nee, nog niet bekend. De beste plek om op de hoogte gehouden te worden van dit soort wijzigingen is via KPN Beleef. Die kan je hier vinden! :relaxed:

 

KPN heeft de plaats waar de updates het best gevonden kunnen worden aangepast van KPN Vandaag naar KPN Beleef.  De startpagina van KPN, KPN Vandaag vindt je hier.

 

 

Ja ik weet dat er jaarlijks een wijziging is. Maar een zender van SD naar HD noem ik geen wijziging maar meer een opwaardering. Maar raar dat het al een jaar of zelfs langer mogelijk is om naar HD te gaan zie Ziggo. Maar KPN heeft er lak aan. Hoe moeilijk is het om een zender van SD naar HD te opwaarderen? Bedankt in iedergeval voor het reageren.


Ik vind het eigenlijk ook raar dat NPO 1 Extra niet wordt opgewaardeerd naar HD. Want ieder jaar in december is er de top2000 en sinds 2021 is het Glazenhuis weer terug! Dus waardeer alsjeblieft deze kanaal naar HD!!! 😉


Eens hoor @MelvinvdMeer en @Dennis Schreve . Alle zenders van de NPO zouden wat mij betreft zo snel mogelijk naar HD opgewaardeerd moeten worden. Afwachten maar…..


Eens hoor @MelvinvdMeer en @Dennis Schreve . Alle zenders van de NPO zouden wat mij betreft zo snel mogelijk naar HD opgewaardeerd moeten worden. Afwachten maar…..

Ik hoop gewoon dat KPN hier gehoor aan geeft, want die camera’s in het glazenhuis en bij de Top2000 zijn echt wel HD! Dus ik snap niet wat er hier eigenlijk moeilijk aan is om het op te waarderen. 


Mee eens!Dacht eigenlijk dat het al HD was:thinking: Maar blijkbaar niet helaas:disappointed:


Eens hoor @MelvinvdMeer en @Dennis Schreve . Alle zenders van de NPO zouden wat mij betreft zo snel mogelijk naar HD opgewaardeerd moeten worden. Afwachten maar…..

Ik hoop gewoon dat KPN hier gehoor aan geeft, want die camera’s in het glazenhuis en bij de Top2000 zijn echt wel HD! Dus ik snap niet wat er hier eigenlijk moeilijk aan is om het op te waarderen. 

Nou dat is dus precies wat ik ook bedoel. Het is gewoon in HD allemaal alleen het laatste onderdeel van KPN naar de klant niet. Hoe moeilijk kan het zijn.


Nou dat is dus precies wat ik ook bedoel. Het is gewoon in HD allemaal alleen het laatste onderdeel van KPN naar de klant niet. Hoe moeilijk kan het zijn.

@MelvinvdMeer het heeft allemaal met geld te maken, SD is natuurlijk goedkoper dan HD. Maar ook dat vind ik absurd wat de omroepen doen naar de providers, HD zou gewoon basis moeten zijn. SD kan echt niet meer. 


Nou dat is dus precies wat ik ook bedoel. Het is gewoon in HD allemaal alleen het laatste onderdeel van KPN naar de klant niet. Hoe moeilijk kan het zijn.

@MelvinvdMeer het heeft allemaal met geld te maken, SD is natuurlijk goedkoper dan HD. Maar ook dat vind ik absurd wat de omroepen doen naar de providers, HD zou gewoon basis moeten zijn. SD kan echt niet meer. 

Het zal vast en zeker met geld te maken hebben inderdaad. Maar ik wil niet veel zeggen alle abbo's op ons adress bedragen al over de 150 euro. En zo zijn er meer klanten die veel geld betalen. En ik vind dat HD inderdaad standaard zou moeten wezen indien dit ook word aangeleverd door de omroep. In dit geval dus de NPO die het gewoon in HD uitzend.


@MelvinvdMeer @Dennis Schreve 

Er is nieuws over NPO 1 Extra in HD ! 
 

Citaat: 

Ik heb natuurlijk wel even nagevraagd wat betreft NPO 1 Extra in HD. Toch een soort van primeurtje hier. We willen 'm in januari/februari in HD gaan aanbieden. :man_dancing_tone3:

Bron: moderator Paul 

 

Admin: per 2-02-2022 is NPO 1 Extra in HD te zien :)


@MelvinvdMeer @Dennis Schreve 

Er is nieuws over NPO 1 Extra in HD ! 
 

Citaat: 

Ik heb natuurlijk wel even nagevraagd wat betreft NPO 1 Extra in HD. Toch een soort van primeurtje hier. We willen 'm in januari/februari in HD gaan aanbieden. :man_dancing_tone3:

Bron: moderator Paul 

 

Dat klopt, maar hebben we niks aan in december! 😂 Glazenhuis en Top2000 op NPO 1 Extra! 😂😜


@MelvinvdMeer @Dennis Schreve 

Er is nieuws over NPO 1 Extra in HD ! 
 

Citaat: 

Ik heb natuurlijk wel even nagevraagd wat betreft NPO 1 Extra in HD. Toch een soort van primeurtje hier. We willen 'm in januari/februari in HD gaan aanbieden. :man_dancing_tone3:

Bron: moderator Paul 

 

Oo nouja dat heb ik zelf nergens kunnen vinden. Wel matig dat ze het net na de thema weken van 3FM en Radio 2 gaan doen. Maarja voor volgend jaar dan maar.


Daar staat inderdaad dat het er als het goed is aankomt, ik heb er niks aan die zenders zitten in het pluspakket en ik ga die 6.99 niet betalen voor 1 of 2 zenders die ik af en toe kijk.

 


Daar staat inderdaad dat het er als het goed is aankomt, ik heb er niks aan die zenders zitten in het pluspakket en ik ga die 6.99 niet betalen voor 1 of 2 zenders die ik af en toe kijk.

 

 

Hoi @Doornekamp33 als je Hussel, mobiel, tv en internet hebt, is het pluspakket gratis. 


Hoi @joop2011 , klopt als een bus, alleen wat Hussel mobiel duurder is dan dan wat ik nu heb bij Simyo kan ik twee keer het plus pakket voor aanschaffen, dus voor dat voordeel hoef ik het niet te doen, betaal ik het nog steeds en wat ik zei, niet de moeite voor die enkele zenders die ik sporadisch eens kijk.

Heb nu 3 maanden het +pakket gratis, maar gaat weer lekker uit, net als film 1 trouwens, heb ik nog geen 1 film van gekeken, wat een drama.


Tja, zowel Glazen Huis als Top 2000 zijn sowieso geen klap aan met beeld doordat er nu, weer, geen publiek mag zijn. Van bedelacties ben ik sowieso niet dus kijk (!) en luister momenteel sowieso niet naar 3FM en 538TV HD (tv-kanaal 538 voor de geïnteresseerden).

NPO 1 Extra in HD halverwege Q1 2022.
NPO Politiek & Nieuws in HD medio Q2 2022.


Hoi @joop2011 , klopt als een bus, alleen wat Hussel mobiel duurder is dan dan wat ik nu heb bij Simyo kan ik twee keer het plus pakket voor aanschaffen, dus voor dat voordeel hoef ik het niet te doen, betaal ik het nog steeds en wat ik zei, niet de moeite voor die enkele zenders die ik sporadisch eens kijk.

Heb nu 3 maanden het +pakket gratis, maar gaat weer lekker uit, net als film 1 trouwens, heb ik nog geen 1 film van gekeken, wat een drama.

 

Zie hier.

 En voor KPN zie hier.

 

Voor 12 GB betaal je bij KPN € 2,50 meer per maand, dus niet het dubbele bij Hussel.

Verder heb je dank Pluspakket gratis (a € 6,99 per maand).

En je hebt dan € 5,-- korting op een pakket, zie hier. 

Volgens mij ben je bij KPN dan goedkoper uit.


@MelvinvdMeer vanaf vandaag is NPO 1 Extra in HD.Â