Skip to main content

Ik erger me elke keer weer dat ik niet gratis NPO politiek  of een zender waar ik de 2e kamer debatten niet kan volgen.

Zijn de zenders die ik niet kan volgen vanwege de taal belangrijker als dat wat er in den Haag gebeurd.

Ik betaal elke maand bijna 90 euro voor internet (PRIMA) en TV met 80% zenders die mij (...)  interesseert op mijn 75 jarige leeftijd.

Ik heb niet de behoefte om met mijn laptopje op de schoot dit te gaan volgen.

T-MOBILE is waarschijnlijk een uitermate goed alternatief

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: bericht aangepast wegens taalgebruik

Heb je een mobiel telefonie abonnement van KPN?


Ik merk dat u naast het geven van een suggestie (politiek kanaal in het basispakket) omdat u er urgentie in ziet, ook even frustratie kwijt wil door te zeggen dat u door over te stappen naar de concurrent dit wel kunt krijgen. Dat laatste kan een keus zijn maar in mijn ogen jammer om dat zo op deze manier te melden.

Als u een mobiel abbonement van KPN ook heeft, dan kunt u volgens mij gratis het pluspakket krijgen waarmee deze zender wel beschikbaar komt.


Koop een google chromecast en sluit die aan op je TV.
Via NPO Start of de website van de 2e kamer kan je de debatten vanaf je telefoon naar de TV streamen.


Ik heb niet de behoefte om met mijn laptopje op de schoot dit te gaan volgen.

T-MOBILE is waarschijnlijk een uitermate goed alternatief

Als KPN geen NPO-politiek kanaal heeft, dan T-Mobile al helemaal niet is mijn eerste gedachte, maar ik heb mijn huiswerk niet gedaan om dat uit te zoeken.

De trend die bij T-Mobile is ingezet is IP/internet-only TV. Ze zetten laag in kwa kwaliteit en resources zo te lezen maar laten de klant wel gewoon een nominaal bedrag aftikken voor ‘TV’. Iemand die een beetje doordenkt zal al gauw tot de conclusie komen dat je dan beter geen TV-service kan nemen maar gewoon iets verzinnen om https://www.npostart.nl/live/npo-politiek (of andere URL) op een groot scherm te toveren. Er zijn zat mensen die TV-service liever kwijt dan rijk zijn en helemaal als ze zien dat je voor 50 euro per maand 1Gbps vast internet + unlimited data mobile internet kan krijgen.


Heb je een mobiel telefonie abonnement van KPN?

Ik heb al tig jaren een mobiel abonnement bij T-Mobile en dat tot volle tevredenheid.

Ik vind dat wat ik nu bij kpn heb al meer als genoeg, minimaal aanbod tegen een TOP prijs


Koop een google chromecast en sluit die aan op je TV.
Via NPO Start of de website van de 2e kamer kan je de debatten vanaf je telefoon naar de TV streamen.

Nog meer betalen en denk je dat iemand van 75 jaar daar nog toe in staat is


Als iets werkt snap ik dat overstappen niet echt een optie is voor u. Gezien u wens (wat KPN nu niet kan) om een bepaald kanaal te kunnen zien, zou het pluspakket een optie zijn. Die kost geld maar is volgens mij gratis als je ook mobiel afneemt bij KPN.


Als iets werkt snap ik dat overstappen niet echt een optie is voor u. Gezien u wens (wat KPN nu niet kan) om een bepaald kanaal te kunnen zien, zou het pluspakket een optie zijn. Die kost geld maar is volgens mij gratis als je ook mobiel afneemt bij KPN.

Bedankt voor je mee denken, maar als iets goed werkt en dat doet mijn mobiel abonnenement bij T-mobile, net als bij bijna al mijn kennissen door het hele land en daar om is dat het laatste waar ik bij weg zou gaan.

Ik vind het gewoon heel vreemd dat een provider zo maar dingen uit het pakket kan halen


Het blijven keuzes die soms een voordeel zijn voor de klant en soms een nadeel. De tip van een medeklant die een Chromecast voorstelt is wel een optie die mogelijk iets voor je kan zijn. Vast wel iemand die kan helpen dit te installeren uit u omgeving. Het is niet lastig en werkt wel goed in veel gevallen.


Ik heb niet de behoefte om met mijn laptopje op de schoot dit te gaan volgen.

T-MOBILE is waarschijnlijk een uitermate goed alternatief

Als KPN geen NPO-politiek kanaal heeft, dan T-Mobile al helemaal niet is mijn eerste gedacht, maar ik heb mijn huiswerk niet gedaan om dat uit te zoeken.

 

Ik heb net even bij T-Mobile gekeken en zag inderdaad dat Npo-Politiek er niet bij zat, maar wat me wel opviel dat Eurosport 2 en nagenoeg alle regionale zenders er ok nog steeds in zaten

 


Zo zit familie 7 bij Caiway in het basispakket en moet ik nu nog (gaat veranderen) bij KPN er een pluspakket voor afnemen. Wat dat betreft is het net als een zorgverzekering. Wat wil ik hebben, wat heb ik nodig en bij wie krijg ik dit voor de beste prijs.


Koop een google chromecast en sluit die aan op je TV.
Via NPO Start of de website van de 2e kamer kan je de debatten vanaf je telefoon naar de TV streamen.

Nog meer betalen en denk je dat iemand van 75 jaar daar nog toe in staat is

Sorry hoor. Het is maar een tip. Een Chromecast kost zo'n 40 Euro.


Misschien een beetje lullige reactie van mij, maar als 40 euro voor u een hoop geld is, kunt u ook overwegen om een aantal diensten te verminderen bij KPN zodat u maandbedrag lager wordt en u geld bespaart. Ik kan niet in u portemonnee kijken maar het gaat bij de aanschaf van een Chromecast om eenmalige kosten en een pluspakket kost op jaarbasis flink meer.


Hallo @Koosr1946 en welkom hier op het forum :)

 

NPO Politiek zit inderdaad niet in het basispakket maar is onderdeel van het Pluspakket (6,99 euro per maand). Tijdens Corona hebben we deze zender wel een paar keer tijdelijk vrijgegeven zodat iedereen alles kon volgen. Verder zie ik dat je veel reacties (en tips) hebt ontvangen en ik kan daar eigenlijk niet zo heel veel meer aan toevoegen!


Hallo @Koosr1946 en welkom hier op het forum :)

 

NPO Politiek zit inderdaad niet in het basispakket maar is onderdeel van het Pluspakket (6,99 euro per maand). Tijdens Corona hebben we deze zender wel een paar keer tijdelijk vrijgegeven zodat iedereen alles kon volgen. Verder zie ik dat je veel reacties (en tips) hebt ontvangen en ik kan daar eigenlijk niet zo heel veel meer aan toevoegen!

Ik heb er eigenlijk geen enkele positieve reactie tussen kunnen ontdekken.

Als alles voor geld moet dan zou ik deze vraag hier ook neit gesteld hebben.

In het basispakket zit in mijn optiek 75% zenders waar geen kip naar kijkt en dan worden de regionale zenders en NPO politiek verwijderd en vervangen door een zender wat niemand kan verstaan.

Verder een positief puntje dat je 2 x gratis het viruspakket mag installeren, maar gelijk weer gevolgd door een NEGATIEVE punt, je kunt er niet eentje bij krijgen, nee dan zit je gelijk aan 12 of zo vast, met natuurlijk het bijbehorende prijskaartje.

Vroeger had ik al een hekel aan die bedrijven die alles met je konden doen, ze hadden een monopolie positie, maar daar is weinig verandering in gekomen.

De grote T-Mobile, Ziggo en Kpn zijn de 3 koningen en wij zijn de slaven, naar de klant wordt niet geluisterd, als het geld maar binnen komt.

Verder ben ik heel tevreden over dat waar ik gebruik van maak, het zijn de randverschijnselen


Misschien een beetje lullige reactie van mij, maar als 40 euro voor u een hoop geld is, kunt u ook overwegen om een aantal diensten te verminderen bij KPN zodat u maandbedrag lager wordt en u geld bespaart. Ik kan niet in u portemonnee kijken maar het gaat bij de aanschaf van een Chromecast om eenmalige kosten en een pluspakket kost op jaarbasis flink meer.

Ik bepaal zelf wel wat ik met mijn geld doe, het gaat om het zomaar verwijderen van een zender waar oudere mensen vaak wel naar kijken.

Verder zit in dat plus pakket alleen maar blabla zenders oftewel:

Eurosport 2, Nick Toons, Nick Jr., Nick Music, Boomerang, BabyTV, RTL Telekids, Comedy Central Extra, RTL Lounge, RTL Crime, NPO 1 Extra, OUTtv, Family7, NPO Politiek, Discovery Science, Animal Planet, Nat Geo Wild, NPO 2 Extra, ONS, MTV Music 24, SLAM!

Wat een LUXE, dat ik dat allemaal moet missen, hahahahahaha


Ik bepaal zelf wel wat ik met mijn geld doe, het gaat om het zomaar verwijderen van een zender waar oudere mensen vaak wel naar kijken.

Welke zender is dan verwijderd?


Ik bepaal zelf wel wat ik met mijn geld doe, het gaat om het zomaar verwijderen van een zender waar oudere mensen vaak wel naar kijken.

Welke zender is dan verwijderd?

de regionale zenders die ik als noordeling heel ertg mis in Gelderland

NPO politiek

en waarschijnlijk nog meer waar ik dan niet naar kijk


 

In het basispakket zit in mijn optiek 75% zenders waar geen kip naar kijkt en dan worden de regionale zenders en NPO politiek verwijderd en vervangen door een zender wat niemand kan verstaan.

 

Je bent niet verplicht om een TV-abonnement af te nemen. TV is een aanvullende optie. 

En ik begrijp heel goed dat het vervelend is als anderen voor jou bepalen wat je wel of niet mag zien.  

Zelf heb ik ook alleen maar internet bij KPN en kijk ik alleen naar de gratis zenders. Dat gratis kijken kan via allerlei verschillende manieren. Zo kijk ik naar de NPO-zenders en een paar regionale zenders via DVB-T2. (De gratis "digitenne" zenders via de ether.) Via internet kun je gratis naar duizenden TV-zenders kijken waaronder alle NPO-zenders zoals NPO-politiek. Verder kun je ook gratis via de satelliet naar duizenden TV-zenders kijken. 

Dus als je je stoort aan het programma-aanbod ? Er is een alternatief… 


"Ik bepaal zelf wel wat ik met mijn geld doe, het gaat om het zomaar verwijderen van een zender waar oudere mensen vaak wel naar kijken."

 

Natuurlijke bepaald u het zelf. Er is een soortgelijke vraag en de kans is klein dat deze zender in het basispakket gaat komen. Als klant leveren wij mogelijke oplossingen aan. Omdat u aangeeft met 75 jaar niet zomaar meer geld te kunnen missen, gaf ik u een tip. Volwassen is deze reactie van u in ieder geval niet.


de regionale zenders die ik als noordeling heel ertg mis in Gelderland

NPO politiek

Maar die zijn helemaal niet verwijderd, die zijn alleen niet beschikbaar op jouw locatie en/of met jouw abonnement.


"Ik bepaal zelf wel wat ik met mijn geld doe, het gaat om het zomaar verwijderen van een zender waar oudere mensen vaak wel naar kijken."

 

Natuurlijke ik bepaald u het zelf. Er is een soortgelijke vraag en de kans is klein dat deze zender in het basispakket gaat komen. Als klant leveren wij mogelijke oplossingen aan. Omdat u aangeeft met 75 jaar niet zomaar meer geld te kunnen missen, gaf ik u een tip. Volwassen is deze reactie van u in ieder geval niet.

Ik zag dat ik een paar woorden had gemist in dat berichtje, ik bedoelde dat ik dat apparaat niet aan kon sluin en instellen, aan geld geen gebek, maa het is voor mij een soort pincipekwestie


Ik ben het eens in deze tijd dat deze zender voor veel mensen een belangrijke bron van relevante informatie is. Top dat u daarom hier een suggestie aan KPN doet. Geef u alleen weinig kans.


de regionale zenders die ik als noordeling heel ertg mis in Gelderland

NPO politiek

Maar die zijn helemaal niet verwijderd, die zijn alleen niet beschikbaar op jouw locatie en/of met jouw abonnement.

Jij bent de grappigste zeker op dit forum, op deze onzin zit ik helaas niet te wachten

Ik ben 75 maar zeker niet dement, voor mij is NIET MEER BESCHIKBAAR hetzelfde als VERWIJDERD


Inderdaad waren alle regionale zenders een aantal jaar terug voor iedereen in het basispakket beschikbaar. NPO Politiek niet, die heeft altijd in het pluspakket gezeten.