Skip to main content

Ik erger me elke keer weer dat ik niet gratis NPO politiek  of een zender waar ik de 2e kamer debatten niet kan volgen.

Zijn de zenders die ik niet kan volgen vanwege de taal belangrijker als dat wat er in den Haag gebeurd.

Ik betaal elke maand bijna 90 euro voor internet (PRIMA) en TV met 80% zenders die mij (...)  interesseert op mijn 75 jarige leeftijd.

Ik heb niet de behoefte om met mijn laptopje op de schoot dit te gaan volgen.

T-MOBILE is waarschijnlijk een uitermate goed alternatief

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: bericht aangepast wegens taalgebruik

Ik ben 75 maar zeker niet dement, voor mij is NIET MEER BESCHIKBAAR hetzelfde als VERWIJDERD

Ik schreef niet dat ze niet meer beschikbaar zijn maar dat ze niet beschikbaar zijn.

Ze zijn dan ook niet verwijderd.


de regionale zenders die ik als noordeling heel ertg mis in Gelderland

Ook hiervoor geldt: is via iedere algemene internetverbinding te bekijken

https://www.rtvdrenthe.nl/tv

andere regiozenders kan je zelf wel vinden.

NPO politiek

Je vraag boven dit topic omvat eigenlijk al een onwaarheid, NPO politiek is wel gratis te bekijken, namelijk

https://www.npostart.nl/live/npo-politiek

Maar je wilt het op een traditioneel TV scherm zien, dat is geen algemeen internet maar apart van het internet. Dan zit je tegenwoordig gewoon in het domein van de ‘geldwolven’ en zenderpakken met allemaal commerciëlen. Diegenen die die pakketten samenstellen doen dat omdat er iets moet van de mediawet, maar bovenal omdat ze geld willen verdienen. Als je iets graag wil dan weet men dat wel, dan zorgt men wel dat ze er geld voor vangen. Is makkelijk, want dat TV-kastje bij jouw in huis is daarbij uitermate handig.


 

Admin edit 30-11-2021:

Per 15 december worden NPO Nieuws en NPO Politiek samengevoegd. Vanaf dat moment zit de zender NPO Politiek en Nieuws in het basispakket op zender 83.

 

T-MOBILE is waarschijnlijk een uitermate goed alternatief

Wat een rare keuze. Ook daar is NPO Politiek niet in het basispakket. Maar in het infotainment pakket. Staat nota bene in zenderoverzicht “(pluspakket)” bij.

De énige provider die NPO Politiek in het basispakket heeft is Ziggo. Die moet wel mogelijk zijn in je regio.

Ik vind het gewoon heel vreemd dat een provider zo maar dingen uit het pakket kan halen

Vorig jaar is vanaf half maart t/m mei o.a. NPO Politiek tijdelijk (!), met nog een 9=tal andere zenders uit het pluspakket, doorgegeven voor kijkers zonder pluspakket. Dat is dus tijdelijk geweest en al maanden geleden.

bijna 90 euro voor internet (PRIMA) en TV 

Uiteraard moet je voor het tv-aanbod natuurlijk NIET het internetdeel meetellen. (bij 50 Mb/s is dat 42,50; bij 100 Mb/s is dat 47,50).

Ik heb er eigenlijk geen enkele positieve reactie tussen kunnen ontdekken.

Dit omdat voor u er maar één positieve reactie mogelijk is. En dat gaat niet gebeuren.

In het basispakket zit in mijn optiek 75% zenders waar geen kip naar kijkt en dan worden de regionale zenders en NPO politiek verwijderd

Zoals al eerder vermeld: NPO Politiek heeft nóóit officieel in het basispakket gezeten. Maar is wel (volgens mij 2 x) tijdelijk (!) beschikbaar geweest voor basispakketkijkers. Maar dit jaar niet.

om het zomaar verwijderen van een zender waar oudere mensen vaak wel naar kijken.

Dat is al meerdere keren aangehaald, maar u blijft dit maar volhouden. Dat een zender uit het pluspakket tijdelijk zonder pluspakket is te zien betekent dus niet dat ie dan in het basispakket zit.

de regionale zenders die ik als noordeling heel ertg mis in Gelderland

Dat ik, in Noord-holland, TV Gelderland ook niet meer via de kpn-box kan zien is jammer. Maar inmiddels doe ik dat dus via Chromecast. Wat ook bruikbaar is voor NPOstart met NPO Politiek natuurlijk.
Chromecast is een éénmalige aanschaf waarna NPO Politiek (en veel andere) vervolgens gewoon GRATIS op de tv verschijnen.

Ik zag dat ik een paar woorden had gemist in dat berichtje, ik bedoelde dat ik dat apparaat niet aan kon sluin en instellen, aan geld geen gebek, maa het is voor mij een soort pincipekwestie

Ik begrijp dat u geen smartphone hebt aangezien die nodig is om, met de app Google Home, een Chromecast te installeren.


Heeft u geen moderne smart-tv met apps w.o. die van NPOstart ?? Als mijn moeder van 83 dat gewoon kan gebruiken, dan u niet verschuilen achter uw leeftijd. U bent intelligent genoeg om alternatieve mogelijkheden voor NPO Politiek en de gewenste regiozender(s) te gebruiken!!:relaxed:

NPO Politiek is niet en nooit verwijderd. Maar heeft ALTIJD in het pluspakket gezeten. En is vorig jaar 2 x tijdelijk beschikbaar gesteld geweest voor kijkers met alleen het basispakket. Iets wat tijdelijk voor basiskijkers beschikbaar is en daarna weer niet is dus niet verwijderd, maar een einde van de tijdelijkheid :wink: .

U stelt zich véél te afhankelijk op van het zenderaanbod via de decoder van uw provider (welke dan ook denk ik zo). Maar via diezelfde provider heeft u ook internet via welk de gewenste zender gewoon GRATIS is te zien.

U betaalt nu zo'n 90 euro zegt u. Dan heeft u mijns inziens ook al 1 of meer extra zenderpakketten.