Skip to main content

Waarom is het niet mogelijk om een KPN TV+ box te kopen voor een bestaande KPN klant?
 

Omdat KPN ze niet verkoopt.

U kunt uw abonnement om laten zetten naar het TV+ abonnement. Dan krijgt u de TV+ ontvanger. 


De ontvangers van kpn zijn al sinds 2012 uitsluitend als huur te krijgen.

Je kunt zelf een Android-TV box kopen. Dan heb je ook alles. Alleen is de KPN iTV app beperkter dan de TV+ app in de eigen kpn box.

(door mij) aanbevolen buiten kpn om

Nokia box 8000

Nokia box 8010

Chromecast HD Google-TV

Chromecast 4k Google-TV


Ik heb een speciaal zorg abonnement met korting, als ik die omzet naar TV+ raak ik dat kwijt


Heb je al een mailtje gestuurd naar zorgaanbod@kpn.com ? Want volgens mij moet het ook voor deze abonnementen kunnen.


Ik heb een speciaal zorg abonnement met korting, als ik die omzet naar TV+ raak ik dat kwijt

Dan vraag ik me af of u die ontvanger überhaupt hebben wilt. Want de TV+ ontvanger werkt heel anders. Veel oudere mensen hebben moeite met de omschakeling. 

En ondertiteling werkt niet goed. Ondertiteling via teletekst bestaat bij deze ontvanger niet meer. Er is een alternatieve ondertitelingsfuntie in gebouwd die helemaal nog niet goed werkt. Loopt vaak achter of is er helemaal niet.


Bedankt, weet ik dat ik deze niet wil 


De ontvangers van kpn zijn al sinds 2012 uitsluitend als huur te krijgen.

Je kunt zelf een Android-TV box kopen. Dan heb je ook alles. Alleen is de KPN iTV app beperkter dan de TV+ app in de eigen kpn box.

(door mij) aanbevolen buiten kpn om

Nokia box 8000

Nokia box 8010

Chromecast HD Google-TV

Chromecast 4k Google-TV

Ik heb, speciaal voor de vakantie, een Chromecast 4K aangeschaft en ik moet eerlijk zeggen dat de gebruikerservaring van die Chromecast toch wel heel wat beter is dan de KPN TV+ box. Oké, je kijkt tv via de itv app, maar het ding is zó ontzettend soepel, daar kan de box nog een dikke punt aan zuigen.


Vakantie @PolarMonk ?

De kpn tv app daarin werkt niet buiten je eigen adres. 

Als je de app nu gebruikt ben je vast nog thuis. 


Vakantie @PolarMonk ?

De kpn tv app daarin werkt niet buiten je eigen adres. 

Als je de app nu gebruikt ben je vast nog thuis. 

Klopt, in Oostenrijk moest ik het doen met een maandabonnement van NLZiet. Ik had er niet op gerekend dat die iTV app op de Chromecast niet werkt. Waarom dan wel op mijn iPad en iPhone? Maar goed, dat doet niks af aan mijn opmerking mbt de Chromecast vs. de TV+ box.


@PolarMonk schrijft:

(…) die iTV app op de Chromecast niet werkt. Waarom dan wel op mijn iPad en iPhone?

Met de app in een televisie (Android-TV, Tizen, WebOS) en ook een streamingapparaatje is het veel te makkelijk om je tv abonnement met anderen te delen. Providers willen dat niet. En dus stellen ze die niet beschikbaar voor buitenshuis gebruik. Dat zijn ze ook niet verplicht aangezien alleen tablet, smartphone en laptop onder de Europese regelgeving hieromtrent vallen. Apparaten die compleet met scherm en speakers makkelijk mee te nemen zijn.


Waarom is het niet mogelijk om een KPN TV+ box te kopen voor een bestaande KPN klant?
 

Hallo @Haeles48 , kort en krachtig:

omdat KPN modems en tv-decoders alléén in bruikleen geeft bij bepaakde typen abonnementen.