Skip to main content

Waarom kan ik in Europa wel op smart phone of tablet gebruik maken van de KPN TV app maar werkt de KPN Smart TV app (voor op de TV) niet?

Hoi @KPN Smart TV app. Welkom op het KPN Forum! De app  voor een TV kan alleen op je huisadres gebruikt worden.  Het abonneenummer moet overeenkomen met IP adres van jouw aansluiting. Buiten je eigen huis kun je alleen streamen vanaf op een laptop, tablet of smartphone. 

 

Wellicht heb je nog iets aan het onderstaande topic. Er is dus toch een mogelijk om dit voor elkaar te krijgen met een workaround, alleen wordt er vanuit KPN zelf geen ondersteuning op geboden. 

 


@Vikash, Is dat door jou aangehaalde topic nog wel beschikbaar?

 


Dank voor je reactie. Ik weet dat dit zo is. Maar welk beleid van KPN zit hier achter? Immers met app op tablet of smartphone kan het wel, waarom dan niet met app op smart-tv? Wat is het verschil? Op smart-tv kan het wel via de webbrowser. 


@wjb My bad. Ik had dit topic opgeslagen en hier weer gedeeld. Het linkje werkt inderdaad niet meer. 


Dank voor je reactie. Ik weet dat dit zo is. Maar welk beleid van KPN zit hier achter? Immers met app op tablet of smartphone kan het wel, waarom dan niet met app op smart-tv? Wat is het verschil? Op smart-tv kan het wel via de webbrowser. 

De reden hiervoor is dat KPN een aantal zenders via de TV-app doorgeeft die alleen thuis bekeken mogen worden en niet online elders. 
 

Ik tel 51 zenders online thuis en 43 zenders online buitenshuis: 

 

https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm

Dat heeft te maken met contractuele afspraken die met zendereigenaren gemaakt worden. 


Dank voor je reactie. Ik weet dat dit zo is. Maar welk beleid van KPN zit hier achter? Immers met app op tablet of smartphone kan het wel, waarom dan niet met app op smart-tv? Wat is het verschil? Op smart-tv kan het wel via de webbrowser. 

Dat is een welbewust keuze van KPN om zou contract-sharing tegen te gaan. De smart-TV app levert te veel gebruiksgemak op grote schermen waardoor het aantrekkelijker is om die app te delen met andere huishoudens de kosten te delen.


Dank! Bijzondere wereld. 


Hoi @KPN Smart TV app. Welkom op het KPN Forum! De app  voor een TV kan alleen op je huisadres gebruikt worden.  Het abonneenummer moet overeenkomen met IP adres van jouw aansluiting. Buiten je eigen huis kun je alleen streamen vanaf op een laptop, tablet of smartphone. 

 

Wellicht heb je nog iets aan het onderstaande topic. Er is dus toch een mogelijk om dit voor elkaar te krijgen met een workaround, alleen wordt er vanuit KPN zelf geen ondersteuning op geboden. 

 

Ik vermoed dat @Vikash  de oplossing bedoelt die ook @wjb  wel eens heeft benoemd: 

Er is wel een mogelijkheid om dat werkende te krijgen, maar dan moet je een VPN verbinding tussen het netwerk in Spanje en jouw thuisnetwerk op kunnen zetten.
Thuis heb je dan een VPN server nodig zoals bijvoorbeeld de OpenVPN server op een Synology NAS en in Spanje heb je dan een router nodig met een ingebouwde VPN cliënt zoals bijvoorbeeld de OpenVPN cliënt op de GL-iNet AR750.

 

bron : 

 


Dank voor je reactie. Ik weet dat dit zo is. Maar welk beleid van KPN zit hier achter? Immers met app op tablet of smartphone kan het wel, waarom dan niet met app op smart-tv? Wat is het verschil? Op smart-tv kan het wel via de webbrowser. 

Dat is een welbewust keuze van KPN om zou contract-sharing tegen te gaan. De smart-TV app levert te veel gebruiksgemak op grote schermen waardoor het aantrekkelijker is om die app te delen met andere huishoudens de kosten te delen.

Dank voor je antwoord! Plausibele motivatie. 


Hoi @KPN Smart TV app. Welkom op het KPN Forum! De app  voor een TV kan alleen op je huisadres gebruikt worden.  Het abonneenummer moet overeenkomen met IP adres van jouw aansluiting. Buiten je eigen huis kun je alleen streamen vanaf op een laptop, tablet of smartphone. 

 

Wellicht heb je nog iets aan het onderstaande topic. Er is dus toch een mogelijk om dit voor elkaar te krijgen met een workaround, alleen wordt er vanuit KPN zelf geen ondersteuning op geboden. 

 

Ik vermoed dat @Vikash  de oplossing bedoelt die ook @wjb  wel eens heeft benoemd: 

Er is wel een mogelijkheid om dat werkende te krijgen, maar dan moet je een VPN verbinding tussen het netwerk in Spanje en jouw thuisnetwerk op kunnen zetten.
Thuis heb je dan een VPN server nodig zoals bijvoorbeeld de OpenVPN server op een Synology NAS en in Spanje heb je dan een router nodig met een ingebouwde VPN cliënt zoals bijvoorbeeld de OpenVPN cliënt op de GL-iNet AR750.

 

bron : 

 

Ja, dat dacht ik ook. Maar wat een gedoe! Dank voor het delen. 


KPN Smart TV app schreef:

Ja, dat dacht ik ook. Maar wat een gedoe! Dank voor het delen.

Als je een FRITZ!Box gebruikt dan is dat tegenwoordig heel erg makkelijk. De FRITZ!Box heeft tegenwoordig immers een ingebouwde Wireguard VPN server en met de gratis Wireguard VPN Client op een Android/Google TV is die VPN verbinding eenvoudig te realiseren.


Ik was afgelopen weken in Frankrijk.

IK gebruikte de app op de iPhone en via chromecast naar de tv. (Ik had mijn chromecast-kastje ook meegenomen :-)
Uiteraard zie je dan niet alle zenders, maar wel de NL-zenders (zie ook de reactie van @Noordzee )

Donald


Dank Donald! Ja dit werkt prima inderdaad.

Ook via de webbrowser op een smart TV lukt het. Ik was opzoek naar de inhoudelijke afwegingen van KPN waarom wel met app op smartphone en tablet en niet met app op smart tv. Belangrijkste reden lijkt nu bescherming van het abonnement gebruik, zoveel mogelijk alleen door de abonnementhouder. 


Hier een Fritz gebruiker, ik maak ook gebruik van de Wireguard VPN binnen de Fritzbox tevens onlangs met Wireguard cliënt een maandje wezen testen met een Ziggo Go app van een andere abonnementshouder, thuis op de Sony Google TV. En op weg met een caravan via wifi of de mobiel als hotspot zomaar ergens op lokatie. Werkt prima!

Inmiddels wel de Wireguard Cliënt omgewisseld voor de VPN Client Pro. Met een Lifetime Wireguard License.

Werkt gewoon ideaal.


Inmiddels wel de Wireguard Cliënt omgewisseld voor de VPN Client Pro. Met een Lifetime Wireguard License.

Ook ik gebruik de VPN Client Pro (met lifetime Wireguard License) omdat deze zo ingesteld kan worden dat deze automatisch een VPN verbinding opbouwt zodra een specifieke app gestart wordt. Zo laat ik de VPN verbinding automatisch opbouwen met KPN TV en Netflix. Hiermee voorkom ik dus ook dat Netflix moeilijk zou kunnen gaan doen immers ook zij zien die Android/Google TV alsof deze bij mij thuis staat.

Ik gebruik overigens geen FRITZ!Box maar een EdgeRouter 4 en ook die kan eenvoudig voorzien worden van een Wireguard server.