Skip to main content
Beantwoord

Waarom kan ik de nieuwe KPN Soundbox niet toevoegen aan mijn abonnement?

• May 3, 2025
  • 33 reacties
  • 398 keer bekeken

Ik wil voor mijn bestaande abn de nw KPN TV+ Soundbox huren ad 6 euro per maand voor min 2e tv. Kpn stuurt me wel berichten over de box maar als je hem wil hebben blijkt dat onmogelijk. Ik vind dit te gek voor woorden, waarom kan ik het ding allen maar huren bij een nieuw contract. (die van mij loopt hellaas nog tot okt 2026). Ik wil gewoon die box huren voor 6 euro per maand voor mijn extra 2, en ik wil geen djw7022 box huren voor mijn extra tv. Die oude dingen kan ik wel huren met mijn bestaande abn maar de nieuwe die ik wil dat kan pas bij een nieuw contract. Nou ik ga tzt wel kijken voor een beter aanbieder dan de KPN. Al is dat pas okt 2026.  KPN, stop dan ook met mij lastig te vallen met mails met aanbiedingen die jullie me toch niet leveren. ik wens geen misleidende mails meer van jullie te ontvangen.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Dat is het mooie van onze huidige KPN abonnementen. Je kunt het helemaal uitkleden totdat je alleen maar Internet overhoudt en eventueel later weer aanvullen als je toch weer TV of aanvullende opties wilt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

33 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 3, 2025

Als je geen KPN TV+ abonnement hebt, kun je de SoundBox ook niet huren. Verwacht geen wonderen van die SoundBox hoor. Bij mij op de slaapkamer voldoet ie prima. Ben het met je eens dat er qua berichtgeving en marketing best wel beter gekeken kan worden naar geenKPNTV+ klanten die voorlopig nog niet aan de einddatum van hun huidige contract zitten. 

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Beste ​@Don Stal,

Welke abonnement heb je nu lopen bij KPN?

Heb je geen KPN TV+ abonnement dan kun je de KPN Soundbox niet huren voor 6 euro per maand.

Hieronder heb ik nog wat info qua abonnementen:

Hopelijk kun je zo een keuze maken, of je blijft bij jou abonnement waar je je goed bij voelt. 🙂

• May 3, 2025

Ik wil voor mijn bestaande abn de nw KPN TV+ Soundbox huren ad 6 euro per maand voor min 2e tv. 

Niet 6 euro. Maar 6 euro extra.

Als je nu 1 tv ontvanger hebt en je wilt er een soundbox bij, dan ga je 12 euro meer per maand betalen. 

• Auteur
  • Topper
  • May 3, 2025

ik heb een kpn abn lopen met 4 gb internet met tv+ met een djw7200 box

• May 3, 2025

ik heb een kpn abn lopen met 4 gb internet met tv+ met een djw7200 box

1 tv+ ontvanger. Dan gaat een soundbox erbij je 12 euro meer kosten per maand. Niet 6.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 3, 2025

Ik wil voor mijn bestaande abn de nw KPN TV+ Soundbox huren ad 6 euro per maand voor min 2e tv. Kpn stuurt me wel berichten over de box maar als je hem wil hebben blijkt dat onmogelijk. Ik vind dit te gek voor woorden, waarom kan ik het ding allen maar huren bij een nieuw contract. (die van mij loopt hellaas nog tot okt 2026). Ik wil gewoon die box huren voor 6 euro per maand voor mijn extra 2, en ik wil geen djw7022 box huren voor mijn extra tv. Die oude dingen kan ik wel huren met mijn bestaande abn maar de nieuwe die ik wil dat kan pas bij een nieuw contract. Nou ik ga tzt wel kijken voor een beter aanbieder dan de KPN. Al is dat pas okt 2026.  KPN, stop dan ook met mij lastig te vallen met mails met aanbiedingen die jullie me toch niet leveren. ik wens geen misleidende mails meer van jullie te ontvangen.

Ik snap niet wat het probleem is. Ik heb ook KPNTV+ en een contract tot begin 2026 en kon gewoon via MijnKPN een Soundbox bestellen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hey ​@Don Stal. Welkom op de KPN Community! 

Je geeft wat tegenstrijdige informatie waardoor ik niet goed weet welk abonnement je nu hebt. In je tweede bericht geef je in ieder geval aan dat je een 4 Gbit/s abonnement met TV+ hebt. Als dat het geval is, dan kun je voor €12,- extra per maand een Soundbox toevoegen aan je pakket. Dan ga je van 1 naar 2 ontvangers. 

Je kunt dit zelf via MijnKPN in orde maken op de volgende manier: 

• Je gaat naar de MijnKPN app en klikt onderaan op Producten
  • Dan kies je KPN TV+ en vervolgens Tv-ontvangers
  • Je scrolt een beetje naar beneden en zet het blauwe bolletje bij KPN TV+ Soundbox
  • Daaronder zet je bij ‘Je huidige aantal ontvangers’ het bolletje naar 2 tv's

En voila, een extra Soundbox wordt naar je adres gestuurd. Laat maar weten of het zo gelukt is :) 

• Auteur
  • Topper
  • May 7, 2025

1 wil een bose ontvanger voor 6 euro toevoegen aan mijn bestaande abn. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 7, 2025

1 wil een bose ontvanger voor 6 euro toevoegen aan mijn bestaande abn. 

Die levert KPN niet ​@Don Stal 

• Auteur
  • Topper
  • May 7, 2025

als ik doe zoals Arjan zegt ga ik ipv 35 euro nu 12 maanden lang, plots 53.50 betalen en dat is 18,50 meer. Dat is dus 18,50 pm meer voor een ontvanger van 6 euro per maand, aanbieding zeker 1 halen , 3betalen.

Dit is toch wel erg duur.

Ben iet meer tevreden zo over kpn.

Volgende keer maar weer een overstap naar een ander aanbieder overwegen.

Hellaas, het begon zo goed met KPN.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 7, 2025

Bestaande kortingen vervallen. Mijn tijdelijke korting op KPNTV+ is ook komen te vervallen. En zelfs als ik na 1 maand die Soundbox weer wil annuleren, wordt die korting niet opnieuw actief. Niet echt klantvriendelijk vind ik…. Dus ”zint eer ge begint”. 

• Auteur
  • Topper
  • May 7, 2025

bezint eer ge aan kpn begint.

Kpn , Stop met iedereen de aanbieding voor deze box te sturen voor 6 euro extr als jullie dat niet waar kunnen maken. Dit is mislijdende reclame en dat mag niet in Nederland.

Waarom kan ik niet gewoon voor 6 euro per maand meerprijs de KPN bose box bestellen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 7, 2025

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Het is geen misleidende reclame ​@Don Stal, want het klopt wel degelijk dat je maar €6,- per maand meer gaat betalen als je een bestaande TV+ box omruilt voor een Soundbox. De reclame houdt één scenario aan wat voor de meeste mensen geldt. Het houdt geen rekening met allerlei individuele kortingen en andere wensen. Helaas vervalt je korting op het TV-abonnement als je overgaat naar de Soundbox en dat wordt ook goed weergegeven in de MijnKPN omgeving/app, zodat je een weloverwogen beslissing kunt maken. 

• Auteur
  • Topper
  • May 8, 2025

ik vind het wel misleidende reclame van kpn.   voor 6 euro kan ik het ding niet krijgen en dat zegt kpn wel.  Dan maar weer terug naar Ziggo tzt, of een andere aanbieder.

• Auteur
  • Topper
  • May 26, 2025

Het is geen misleidende reclame ​@Don Stal, want het klopt wel degelijk dat je maar €6,- per maand meer gaat betalen als je een bestaande TV+ box omruilt voor een Soundbox. De reclame houdt één scenario aan wat voor de meeste mensen geldt. Het houdt geen rekening met allerlei individuele kortingen en andere wensen. Helaas vervalt je korting op het TV-abonnement als je overgaat naar de Soundbox en dat wordt ook goed weergegeven in de MijnKPN omgeving/app, zodat je een weloverwogen beslissing kunt maken. 

ik kan niet voor 6 euro meer per maand deze box extra bestellen. Kost me dan 18,50 per maand. mislijdende reclame dus van kpn

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 26, 2025

ik kan niet voor 6 euro meer per maand deze box extra bestellen. Kost me dan 18,50 per maand. mislijdende reclame dus van kpn

Beste ​@Don Stal wat is er misleidend aan dan? Standaard kost een TV+decoder €12,50 per maand, als je deze inwisselt voor een TV+SB-decoder wordt het €6 per maand duurder, dus €18,50.

• Auteur
  • Topper
  • May 26, 2025

ik zou de decoder er graag bij willen huren voor 6 euro per maand extra, betaal nu nog tot ca 2 oktober 35 euro per maand. zou dus met die extra ontvanger erbij 41 euro moeten worden tot ca 2 oktober maar systeem gaat dan naar 53,50 per maand.   dus het is voor mij niet mogelijk de ontvanger er voor 6 euro per maand aan mijn abn van nu 35 euro toe te voegen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 26, 2025

Je huidige korting komt te vervallen. Had ik ook. Als ik had geweten wat voor tegenvallend product dit is (de reclame is echt overhyped) had ik er mee gewacht. En wat helemaal triest is, is dat wanneer ik de box nu na een maand annuleer, ik niet “terug gezet wordt” op die korting die ik had…. KPN mag dan over de gehele linie een mooi product bieden, maar erg flexibel zijn ze niet. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Wat jij wilt, gaat helaas niet ​@Don Stal. Bij KPN TV+ zit standaard 1 KPN TV+ Box inbegrepen. Wil je graag de Soundbox? Dan is dit € 6 euro per maand extra. Dit is dan ter vervanging van jouw huidige tv-box. Wil je daarnaast nog een extra tv-box, betaal je nog eens € 6 extra voor de 2e tv-box. Je betaalt dan in totaal € 12 per maand meer voor 1 KPN TV+ Soundbox en 1 KPN TV+ Soundbox. 

Daarnaast komt de tv korting die je nu ontvangt te vervallen. Dit maakt dat het nog eens € 6,50 duurder is dan je zou verwachten. Helaas is hier niets aan te veranderen.

• Auteur
  • Topper
  • May 26, 2025

ongelofelijk dat je niet gewoon voor 6 euro per maand extra (dan betaal ik 41 euro per maand ipv nu 35) kunt bestellen. De oude box kan ook retour. voor 1 tv wil ik een box van kpn.  heb nu de oude die er dus gratis bijzit omruilen voor 6 euro extra per maand.

Snap niet dat kpn dat niet kan doen.

onbegrijpelijk.

Jammer dat mijn abn nog lang loopt.

Maar het eindigd toch wel een keer, dan zoek ik weer naar een andere aanbieder dan KPN.

Jammer, Jammer.

• May 26, 2025

ongelofelijk dat je niet gewoon voor 6 euro per maand extra (dan betaal ik 41 euro per maand ipv nu 35) kunt bestellen. De oude box kan ook retour. voor 1 tv wil ik een box van kpn.  heb nu de oude die er dus gratis bijzit omruilen voor 6 euro extra per maand.

Snap niet dat kpn dat niet kan doen.

Je bent zelf akkoord gegaan met de actievoorwaarden:

Laatste zin: het is niet mogelijk om jouw keuze voor het actieaanbod te wijzigen. Jij hebt gekozen voor een gratis TV+ ontvanger voor 6 of 9 maanden. Dat kan je niet wijzigen. Doe je dat toch, dan vervalt je korting.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 26, 2025

Wat ik niet begrijp is, dat KPN de soundbar gekoppeld heeft aan een nieuw abonnement.

Eigenlijk is het een toevoeging of uitbreiding.

Je kan ook van 1 naar 2 KPN tv ontvangers gaan, zonder dat het abonnement wijzigt.

Misschien een tip voor de toekomst voor KPN.😉

P.S.

Je moet wel minimaal het KPN tv+ abonnement hebben uiteraard.

En dat heeft de topicstarter ​@Don Stal 

• May 26, 2025

Je moet wel minimaal het KPN tv+ abonnement hebben uiteraard.

En dat heeft de topicstarter ​@Don Stal 

Ik denk dat Don nieuwe klant is en welkomskorting krijgt. Don kan gewoon de soundbox krijgen. Maar dan vervalt de welkomskorting. Daar is niks vreemds aan. We lezen dit vaker in verschillende topics. Tijdens de welkomskorting moet je opletten bij het aanpassen van de opties van je abonnement. Anders vervalt het.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

@joop2011 Maar het is helemaal niet gekoppeld aan een nieuw abonnement. Je kunt gewoon tijdens je contractsperiode een Soundbox aanvragen. Tenminste, als je al KPN TV+ hebt.

Waar het hier ‘mis’ gaat, is dat ​@Don Stal een korting heeft bij een nieuw abonnement. En deze korting komt te vervallen als hij zijn abonnement verandert. Wat zou gebeuren als hij de Soundbox aanvraagt. En daarmee zou het abonnement, zelfs bij alleen de Soundbox, € 12,50 duurder worden.