Skip to main content

Het is echt zéér teleurstellend en ook echt niet meer van deze tijd dat de nieuwe KPN box niet meer met 2 afstandsbedieningen gebruikt kan worden. Bij de vorige TV boxen die ik al zeer vele jaren in gebruik had (o.a. Telfort en XMS net) kon dat wel. 
Is dit onwil van KPN? De software kan daar toch makkelijk op aangepast worden? Wanneer kan dit geregeld worden?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

@RandydW, als je het bij dit oude topic nu over de TV+ Box hebt:


Hoi @RandydW . Ik zie dat bij Bluetooth afstandsbediening niet gebeuren. Ook andere apparaten met een BT afstandsbediening, zoals m'n Nokia streamingbox 8000, werken met maar 1 afstandsbediening. Zodra je de 2de koppelt vervalt de verbinding met de eerste.

Verder is het natuurlijk een zeer uitzonderlijke situatie, 2 afstandsbedieningen gebruiken op 1 ontvanger. 

De oude boxen werkten op Infrarood. Dat is een veel eenvoudiger techniek waarbij je een onbeperkt aantal afstandsbedieningen kan gebruiken. Bij IR zijn ze niet gekoppeld. Nieuwe box als die van KPN maar ook Ziggo Next Mini, ondersteunen geen IR meer.

Ook ik bedien samen met mijn moeder, als ze hier logeert, de box. Met één afstandsbediening die tussen ons in ligt.

Ik moet er ook niet aan denken dat de tv op een zender staat en ineens zij, een paar meter verder, de zender wijzigt. Dat is met één afstandsbediening overzichtelijker, toch? We zitten naast elkaar op de bank.


Ook andere apparaten met een BT afstandsbediening, zoals m'n Nokia streamingbox 8000, werken met maar 1 afstandsbediening.

Chromecast met Google TV lijkt het wel te ondersteunen. (Waardoor ik dacht dat het bij de KPN TV+ Box ook wel zou moeten lukken, maar nee, dat lukte me ook niet.)

En KPN heeft zelf dus ook aangekondigd dat het wél ondersteund gaat worden.

 

Ik moet er ook niet aan denken dat de tv op een zender staat en ineens zij, een paar meter verder, de zender wijzigt.

Use case voor mijn ouders was trouwens: de twee afstandsbedieningen liggen op ongeveer vaste plekken in grote woonkamer/eetkeuken.


Ik zie daar wel een simpelere afstandsbediening. Maar lees daar geen “gebruik van 2 afstandsbedieningen” in @Arjan van B .


Gelukkig was @Erik_  nogal expliciet:

… we werken aan een nieuw type afstandsbediening voor de TV+ Box. Die gaat wel naast de huidige afstandsbediening te koppelen zijn.

En indien tegelijk te koppelen, dan lees ik daar toch in: ook te gebruiken.

Hoe uitgebreid dat ding is, is inderdaad wel de vraag.


Bedankt voor jullie antwoord. Het ziet er dus naar uit dat ik met de situatie zal moeten leren leven. Helaas. Niks aan te doen dus. 


Het is echt zéér teleurstellend en ook echt niet meer van deze tijd dat de nieuwe KPN box niet meer met 2 afstandsbedieningen gebruikt kan worden. Bij de vorige TV boxen die ik al zeer vele jaren in gebruik had (o.a. Telfort en XMS net) kon dat wel.

Aha, weer een nadeel door vernieuwingsdrang, bedankt voor de waarschuwing.
Dit zit ‘m ws in de beperkingen van bluetooth, daar loop ik met andere apparaten ook tegen aan.

Wij hebben hier echt al jaren meerdere afstandsbedieningen  liggen, ongeveer op een vaste plek, fantastisch. Zo ook voor de radio.