Skip to main content

Waarom kan op mijn adres geen ITV ?mij zoon woont ook in het buitengebied en heeft minder mb internet dan ik en heeft wel ITV van KPN,bij mij in de buurt hebben mensen ook ITV van KPN en dat werkt ook goed,alleen bij zou het niet werken  als ik de postcode check doe en ook in de winkel zeggen ze dat het opijn adres niet zou werken 

Ooit werd er niet naar de snelheid gekeken en kon u itv gewoon bestellen.  Dat is veranderd.  De snelheid moet minimaal 13MB zijn. Welke snelheid heeft u?


Beste @B1952,

Ooit werd er niet naar de snelheid gekeken en kon u itv gewoon bestellen.  Dat is veranderd.  De snelheid moet minimaal 13MB zijn. Welke snelheid heeft u?

Zou u uw internetsnelheid eens bekabeld willen meten vanaf een PC en/of Laptop? En dan aan ons door willen geven wat er binnen komt?


Als ik mijn laptop bekabeld meet heb ik eenmaal 77.2 en de andere keer 84,7 mb download en 6.1 en 6.5 upload.


Als 13 mb voldoende zou zijn,waarom weigert kpn mij dan met 77  tot 84 mb,.ik vond het al raar mijn zoon heeft minder mb en kan toch ITV van KPN kijken


U woont in een buitengebied begrijp ik. Heeft u een extra modem gekregen?


Als 13 mb voldoende zou zijn,waarom weigert kpn mij dan met 77  tot 84 mb,.ik vond het al raar mijn zoon heeft minder mb en kan toch ITV van KPN kijken

@B1952 als je 77 tot 84 Mbit/s haalt dan moet je zeker ITV kunnen krijgen, dan is het vreemd dat KPN dit weigert. 

U woont in een buitengebied begrijp ik. Heeft u een extra modem gekregen?

Mijn andere Superuser @Joep1965 heeft een goede vraag, als je een andere extra modem hebt gekregen, zo ja welke type een merk is dit dan?


Ik heb boven een Sagemcom modem


Ik heb boven een Sagemcom modem

Heeft u een Hussel abonnement? Want bij oudere abonnementen zonder tv kan meestal geen tv toegevoegd worden. Misschien is dat het probleem? 


Ik heb boven een Sagemcom modem

 

Een 4g buitengebied geeft enkel extra snelheid voor internet, niet voor itv. Het signaal voor itv komt enkel uit de koperkabel uit de grond waar het V10 modem op aangesloten zit.

Een tv ontvanger gebruikt +/- 8mb voor HD beeldkwaliteit,  en +/- 4mb voor SD beeldkwaliteit.

Dus om tv te kunnen kijken moet je minimaal die 4mb hebben, plus iets extra's, anders klapt je hele verbinding er steeds uit. Ik geloof dat je minimaal 7mb moet hebben zodat die 4mb eraf kan voor tv.

Als dat niet haalbaar is zegt het systeem, nee kan niet, en kun je geen itv bestellen.

Haal je wel genoeg snelheid, moet je KPN overtuigen het systeem aan te passen.

 

2 dingen..

  • Wat zegt de KPN website over de max te behalen snelheid als je je postcode huisnummer in typt?
  • Op welke snelheid draait je v10 modem als je daar op inlogt? DSL status.
  • Oh en Fourstack doet het ook weer. Welke snelheid geeft die aan?

@DennisA78 dat is toch raar? Want @B1952 meet het volgende qua internetsnelheid:

Als ik mijn laptop bekabeld meet heb ik eenmaal 77.2 en de andere keer 84,7 mb download en 6.1 en 6.5 upload.

Dus ik begrijp dan niet wat het probleem is om ITV te nemen bij KPN. 🤔


KDlspn site via postcode zegt 7 mb en Four dus koper ook 7 mb


Ik bedoel KPN via postcode test 7 MB en via Four stickers ook 7MB


U heeft waarschijnlijk sneller internet buitengebied.  Dit is een aanvulling op de normale verbinding waardoor u een hogere snelheid heeft. U heeft een wit en een zwart modem gok ik. Die aanvulling is alleen geschikt voor internet en niet voor de tv stream.  Dit betekent helaas geen itv kunt nemen.


Ik heb net postcode check gedaan en kom ik op 7 MB bij een four.... test ook 7mb en voor ITV is 4 mb nodig zegt men


Ik heb net postcode check gedaan en kom ik op 7 MB bij een four.... test ook 7mb en voor ITV is 4 mb nodig zegt men

@B1952 als je 7 Mbit/s hebt gemeten en met ITV heb je 4 Mbit/s nodig dan geeft KPN dit aan om dan geen ITV te nemen. Anders houd je niks over qua internetsnelheid voor andere zaken. Ook om het snelheid stabiel te houden.


Ja dus de rest komt uit het 4g modem, wat dus niks doet voor itv.

Maar hoe snel draait je modem nu? Had je al ingelogd?


Formeel zou je met 13Mb (voorheen 11) voldoende hebben voor iTV. Dit is wat 1 decoder, dus 1 tv, minimaal nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Maar aangezien een instap internet-abbo 50Mb en het volgende abbo 100Mb bedraagt, vermoed ik dat KPN het zekere voor het onzekere neemt. Want 50Mb is te laag en 100Mb kunnen ze niet waarmaken gezien je speedtest cijfers.


Ik heb zojuist ingelogd op mijn experia box v10,zoals iemand dat vroeg,maar wat kan ik hiermee?


Ik heb zojuist ingelogd op mijn experia box v10,zoals iemand dat vroeg,maar wat kan ik hiermee?

 

Dit scherm opzoeken. De snelheid bij de pijl willen we weten. Dat is de snelheid die via de kabel binnen komt, zonder het 4g modem.

 

 


@DennisA78 ik ben jaloers op de stabiliteit van jouw lijn. 😪

 

 


@DennisA78 ik ben jaloers op de stabiliteit van jouw lijn. 😪

 

@Ik_Hussel ik zie dat je wel veel CRC-errors hebt, vooral bij de “down” “4517”.


@DennisA78 ik ben jaloers op de stabiliteit van jouw lijn. 😪

 

Die lijn is van Google. Ik heb glas met nul fec fouten 😜


DSL link informatie

Link status Up 

Showtime 232 h 6 min 54 s 

Modulation type ADSL_2plus 

Actual rate (Up/Down) 1023/9612 kbps 

Attainable rate (Up/Down) 1043/10516 kbps 

Noise margin (Up/Down) 6.4/6.2 dB 

Line attenuation (Up/Down) 23.3/38 dB 

Output power (Up/Down) 12.2/19.5 dBm 

Data path (Up/Down) Fast/Interleaved 

Interleave depth (Up/Down) 1/64 

Interleave delay (Up/Down) 0/8 ms 

INP (Up/Down) 0/1 Symbolen 

Profile N/A 

CRC errors (Up/Down) 389/1005 

FEC errors (Up/Down) 0/141267 

deze gegevens komen van mijn Experia V 10 box


zijn er nog mogelijk heden dat ik op mijn adres ITV wel kan aansluiten of moet ik mij er maar bij neer legen dat ITV bij niet mogelijk is, want met een koper verbinding van & mb is te weinig.

 


DSL link informatie

Link status Up 

Showtime 232 h 6 min 54 s 

Modulation type ADSL_2plus 

Actual rate (Up/Down) 1023/9612 kbps 

Attainable rate (Up/Down) 1043/10516 kbps 

Noise margin (Up/Down) 6.4/6.2 dB 

Line attenuation (Up/Down) 23.3/38 dB 

Output power (Up/Down) 12.2/19.5 dBm 

Data path (Up/Down) Fast/Interleaved 

Interleave depth (Up/Down) 1/64 

Interleave delay (Up/Down) 0/8 ms 

INP (Up/Down) 0/1 Symbolen 

Profile N/A 

CRC errors (Up/Down) 389/1005 

FEC errors (Up/Down) 0/141267 

deze gegevens komen van mijn Experia V 10 box

 

 

Pfoe wat een slechte lijn. Teveel CRC fouten. Valt het nooit compleet weg?

Een kleine 10mb, zou je toch itv op sd kwaliteit op moeten krijgen lijkt me.