Skip to main content

Beste, waarom is het niet mogelijk om TV te kijken zonder deze aan te sluiten op de super WiFi? Het is helaas niet bevorderlijk om 3 stekkers (tv, superwifi en tvontvanger) te hebben om 1 tv te kijken los van de spagetti aan kabels.

Dank alvast voor je reactie.

Hallo @Rakeesh je kunt uitstekend tv kijken zonder superwifi's, gewoon de decoders rechtstreeks bekabeld aansluiten  op je modem, heb je meteen de meest stabiele verbinding.

 


je verhaal is een beetje onduidelijk. Je kunt de TV Ontvanger gewoon rechtstreeks op de Experia aansluiten met een ethernetkabel en dan met HDMI op je TV. 


Hallo @Rakeesh je kunt uitstekend tv kijken zonder superwifi's, gewoon de decoders rechtstreeks bekabeld aansluiten  op je modem, heb je meteen de meest stabiele verbinding.

 

Mijn experiabox staat in de meterkast en tv in slaapkamer. Wil geen kabel trekken .


Hallo @Rakeesh dan zijn er verschillende opties:

  1. Als het een (recente) smart-tv is, dan zou je de IPTV-app kunnen installeren en dan tv kijken, dat is de eenvoudigste oplossing.
  2. Je zou inderdaad een superwifiversterker, type 1 of 2, kunnen kopen en die draadloos verbinden met de modem in de meterkast.
  3. je zou een setje powerline-adapters kunnen kopen, dan heb je verbinding via je stroomnetwerk.

Oplossing 2 en 3 zijn het minst stabiel en blijft een bekabelde verbinding het meest degelijk, zoals ik reeds eerder schreef.


Hallo @Rakeesh dan zijn er verschillende opties:

  1. Als het een (recente) smart-tv is, dan zou je de IPTV-app kunnen installeren en dan tv kijken, dat is de eenvoudigste oplossing

daar hoort nog wel een netwerkaansluiting bij, volgens mij, dus optie 2 er ook bij? Ervan uitgaande dat wifi niet tot in de slaapkamer reikt.


Hallo @emielstroeve , daarbij ging ik er vanuit dat er (voldoende) wifi-dekking is op de slaapkamer, anders is optie 2 of bekabeld van toepassing.

CC: @RakeeshÂ