Skip to main content

Waarom kan ik mijn tv wel via wifi met een app bedienen, maar de experia box niet?

Geen infrarood, gewoon via wifi zoals iedere nieuwe tv. Waarom die rare ouderwetse afstandsbediening?

Zo 1980.

Hallo @Pieter van der Meulen , de Experiabox is een modem, je bedoelt waarschijnlijk de tv decoder.

Als je tv geschikt is kun je de KPN tv app op je tv downloaden en heb je de tv decoder helemaal niet meer nodig, je levert dan wel wat op de beeldkwaliteit in.

 


Ik bedien de TV ontvanger met een app maar heb daarvoor wel een Harmony hub moeten aanschaffen.

Maar ik ben het volkomen met je eens, de TV ontvangers van KPN zouden eigenlijk functionaliteit moeten hebben om m.b.v. de internationaal geaccepteerde standaarden via het netwerk bediend te kunnen worden.

Ik heb deze vraag, ik denk, drie à vier jaar geleden ook al eens gesteld.


Hallo @Pieter van der Meulen , de Experiabox is een modem, je bedoelt waarschijnlijk de tv decoder.

Als je tv geschikt is kun je de KPN tv app op je tv downloaden en heb je de tv decoder helemaal niet meer nodig, je levert dan wel wat op de beeldkwaliteit in.

 

Ok, de decoder. Waarom zou ik willen inleveren op beeldkwaliteit? Ik wil gewoon gebruiksgemak. Die apps van ziggo en kpn zijn ruk met velerlei beperkingen uit angst voor zwartkijken zodat gebruiksgemak nihil is.

Zo'n decoder is ook niet ideaal, maar een simpele app om het met je telefoon te kunnen bedienen zou toch moeten lukken. Jammer dat ze gemiddeld 20 jaar achterlopen. Ik betaal het liefst voor kwaliteit, maar zelfs ik denk eraan het op te zeggen en alleen nog myflixer .pw  te gebruiken. 


Hallo @Pieter van der Meulen , dan neem je de Digitenne CI+ kaart, hoef je alleen maar de AB van de tv te gebruiken


Hallo @Pieter van der Meulen , dan neem je de Digitenne CI+ kaart, hoef je alleen maar de AB van de tv te gebruiken

Dat klinkt goed. Daarmee kan ik dan precies hetzelfde? Opnemen, pauzeren, etc? Dat is echt een goede oplossing van KPN. Ik dacht namelijk dat dat ouderwetse kabel was.


Hallo @Pieter van der Meulen , dan neem je de Digitenne CI+ kaart, hoef je alleen maar de AB van de tv te gebruiken

Dat klinkt goed. Daarmee kan ik dan precies hetzelfde? Opnemen, pauzeren, etc? Dat is echt een goede oplossing van KPN. Ik dacht namelijk dat dat ouderwetse kabel was.

Nee, naar mijn weten is opnemen met Digitenne (nog) niet mogelijk.

Daar komt bij dat het aantal zenders veel minder is.


Ik wil gewoon gebruiksgemak.

Haha 😃, dat vind ik nou juist met een afstandsbediening met knoppen. Op gevoel te gebruiken als je weet waar de knoppen zitten. Zelfs de losse Chromecast vervangen door de Nokia box 8000 vanwege … de afstandsbediening met cijfers. Veel makkelijker dan via de app(s) met de telefoon…. 

Zoveel mensen, zoveel wensen. Daarom moet het natuurlijk allebei kunnen. Er komen heus wel opvolgers van de huidige generatie ontvangers.


Maar een app op een telefoon of tablet kan toch ook gewoon cjiferknoppen hebben?


Maar een app op een telefoon of tablet kan toch ook gewoon cjiferknoppen hebben?

Jawel. Maar die voel je niet. Moet je steeds op kijken. Vind ik echt niks.