Skip to main content

Ik wilde vanochtend een programma op WDR terugkijken (was eerder op de ochtend uitgezonden), maar dat was niet mogelijk. Goed, kan gebeuren.

Maar een familielid die 30 km verderop woont, kon het wel gewoon terugkijken. Terugkijken is toch niet regio-gebonden?

U kunt andere programma's wel terug kijken?


Ja, alle Nederlandse zenders wel.


WDR, is dat ergens een afkorting van? Of iets Duits?

Kijkt u via de tv ontvanger? Of via de app op de tv of smartfoon? 


WDR, is dat ergens een afkorting van? Of iets Duits?

WDR is de Westdeutscher Rundfunk, oftewel de regionale tv-zender Duitsland 3 voor de deelstaat Noordrijn-Westfalen.

Piet.


WDR, is dat ergens een afkorting van? Of iets Duits?

WDR is de Westdeutscher Rundfunk, oftewel de regionale tv-zender Duitsland 3 voor de deelstaat Noordrijn-Westfalen.

Piet.

Die is wel terug te kijken op de tv ontvanger. Het kastje dus. Maar niet via de app op tv of smartfoon volgens mij.


Ik kijk gewoon televisie via glasvezel en een smart TV (dus met het ARRIS-kastje).

 

Nederlandse zenders kan ik wel terugkijken en zo te zien buitenlandse zenders niet. Ik verwacht ook niet dat ik elke buitenlandse zender kan terugkijken. Wat mij het meest verbaast, is dat ik geen WDR (zit volgens mij in basispakket) kan terugkijken en familie 30 km hier vandaan wel.

 

Kunnen andere lezers die deze vraag lezen wel één of meerdere programma’s van WDR terugkijken? Als ik de hele gids van de afgelopen week bekijk, is er bij mij geen enkele buitenlandse zender terug te kijken. Alleen NPO1, NPO2, NPO3 en Omroep Gelderland.

 

Ik had echt niet verwacht alles van alle buitenlandse zenders te kunnen terugkijken, maar nu is het helemaal niets.

 


Dan weet ik het niet... misschien zijn er nog andere knappe koppen op het forum die het wel weten.


Je kunt programmas op deze (en verschillende andere) zenders alleen terug kijken zolang ze nog lopen. Dus loopt een programma van 9 tot 10 uur dan kun je om een minuut voor tien het terugkijken nog starten, om een minuut na tien niet meer. Misschien wilde jij het dus na de uitzending terug kijken en jou familielid is al tijdens de uitzending begonnen met terug kijken?


Staat jouw ontvanger op SD? Kun jij eens, via de instellingen proberen om de tv ontvanger op HD te zetten? De kans is groot dat je dan die opnames weer kunt terugkijken. 

Bron: WDR opname terugkijken lukt niet | KPN Community

Zie nu dat het om opnames gaat…..🤔


...

Kunnen andere lezers die deze vraag lezen wel één of meerdere programma’s van WDR terugkijken? Als ik de hele gids van de afgelopen week bekijk, is er bij mij geen enkele buitenlandse zender terug te kijken. Alleen NPO1, NPO2, NPO3 en Omroep Gelderland.

...

 

Zie mijn eerdere post hierboven @Engelre . Je kunt dus van een heleboel buitenlandse zenders (o.a. dus van de WDR) alleen het actuele programma vanaf het begin terug kijken, verder niks. Vandaar zie je die optie ook verder niet in de gids. Als je iets anders dan de actuele uitzending terug wilt kijken dan zou je dit via de website van de zender moeten doen. (In dit geval bijvoorbeeld via de mediatheek van de ARD.)


Je kunt programmas op deze (en verschillende andere) zenders alleen terug kijken zolang ze nog lopen. Dus loopt een programma van 9 tot 10 uur dan kun je om een minuut voor tien het terugkijken nog starten, om een minuut na tien niet meer. Misschien wilde jij het dus na de uitzending terug kijken en jou familielid is al tijdens de uitzending begonnen met terug kijken?

Daar houd ik ook rekening mee. Ik ga nog eens bellen of het familielid het nog steeds kan terugkijken.


...

Kunnen andere lezers die deze vraag lezen wel één of meerdere programma’s van WDR terugkijken? Als ik de hele gids van de afgelopen week bekijk, is er bij mij geen enkele buitenlandse zender terug te kijken. Alleen NPO1, NPO2, NPO3 en Omroep Gelderland.

...

 

Zie mijn eerdere post hierboven @Engelre . Je kunt dus van een heleboel buitenlandse zenders (o.a. dus van de WDR) alleen het actuele programma vanaf het begin terug kijken, verder niks. Vandaar zie je die optie ook verder niet in de gids. Als je iets anders dan de actuele uitzending terug wilt kijken dan zou je dit via de website van de zender moeten doen. (In dit geval bijvoorbeeld via de mediatheek van de ARD.)

Ja, ik denk dat het zo in elkaar zit. Mijn familielid heeft zich waarschijnlijk vergist. Ja, het is via de mediatheek terug te kijken :-)

Iedereen bedankt voor de antwoorden en het meedenken.

Â