Skip to main content

Vanavond (en ook gisteravond) wordt op Ziggo Sport Select een Champions league wedstrijd laten zien. Is deze niet gratis voor KPN klanten met iTV?

Bij mij zit deze zender op 272, maar ik krijg alleen een optie om te betalen. 

Hallo @RationeleFilosoof,

Wedstrijden op Ziggo Sport zijn bij KPN nooit gratis te zien. Soms zijn kwalificatiewedstrijden voor de UCL van Ajax vaak wel te zien. 
De wedstrijd was alleen te zien op de betaalde zenders en op de gratis zender die je krijgt als je klant van de oranje buren bent. De overige wedstrijden worden wel op SBS6 uitgezonden, maar niet allemaal. 


Hallo @RationeleFilosoof,

Wedstrijden op Ziggo Sport zijn bij KPN nooit gratis te zien. Soms zijn kwalificatiewedstrijden voor de UCL van Ajax vaak wel te zien. 
De wedstrijd was alleen te zien op de betaalde zenders en op de gratis zender die je krijgt als je klant van de oranje buren bent. De overige wedstrijden worden wel op SBS6 uitgezonden, maar niet allemaal. 

Normaal gesproken niet nee, maar omdat sbs6 de kwarfinales niet uitzendt, zendt Ziggo het op hun Ziggo Sport Select kanaal uit, gratis. (Althans, dat hoorde ik van iemand) Bedankt voor de reactie. Het lijkt me wel gek dat dan dus half Nederland de wedstrijd niet kan zien (of er voor moet betalen). Weet je zeker dat het niet uitgezonden wordt vandaag?


Het lijkt me wel gek dat dan dus half Nederland de wedstrijd niet kan zien (of er voor moet betalen). Weet je zeker dat het niet uitgezonden wordt vandaag?

Hallo @RationeleFilosoof,

Helemaal mee eens en de keuze van Talpa om de wedstrijden niet uit te zenden is zeer vreemd te noemen. Zover ik weet liggen de rechten bij zowel Talpa als bij Ziggo Sport. Ziggo heeft geen open kanaal (buiten die van hun klanten om) en heeft een licentie voor achter de zogenoemde betaalmuur. Mij is niet bekend dat deze wedstrijden gratis op 233 worden uitgezonden. Maar je kan altijd kijken of deze zender nog opengezet wordt. Maar het lijkt mij sterk.

Edit : De wedstrijden van morgen en zaterdag zijn wel te zien op SBS6.


Het lijkt me wel gek dat dan dus half Nederland de wedstrijd niet kan zien (of er voor moet betalen). Weet je zeker dat het niet uitgezonden wordt vandaag?

Hallo @RationeleFilosoof,

Helemaal mee eens en de keuze van Talpa om de wedstrijden niet uit te zenden is zeer vreemd te noemen. Zover ik weet liggen de rechten bij zowel Talpa als bij Ziggo Sport. Ziggo heeft geen open kanaal (buiten die van hun klanten om) en heeft een licentie voor achter de zogenoemde betaalmuur. Mij is niet bekend dat deze wedstrijden gratis op 233 worden uitgezonden. Maar je kan altijd kijken of deze zender nog opengezet wordt. Maar het lijkt mij sterk.

Edit : De wedstrijden van morgen en zaterdag zijn wel te zien op SBS6.

Ja die directeur heeft sinds kort eindelijk de licentie weten te bemachtigen, en dan doet hij dit.. Geef mij dan maar gewoon NPO 1 hoor. In ieder geval bedankt voor je reactie!