Skip to main content

We schakelden later in en we wilden The Bourne Legacy kijken. Dus we starten met terugkijken en na een 25 minuten wil mijn vrouw even pauzeren. Daarna leek het erop dat we een stukje gemist hadden, dus ze wilde iets terugspoelen. Uitzending in de war. Dan maar vooruit spoelen. Vooruit spoelen mocht niet? Waarom niet?

Storing in de iTV app zeker? Dus weer terug naar het begin. Weer spoelen niet mogelijk. We konden of het begin zien of live kijken, maar niet meer terug naar de 25 minuten waar we gebleven waren.

Dan toch maar die Arris decoder met de oubollige interface uit 2001 uit de doos halen dan. Snel aansluiten, dat ging soepel.  De beeldkwaliteit van de decoder is een stuk beter dan de app, wat op zich al schandalig is. KPN wil dus hun decoder troep duidelijk door je strot duwen. Enfin, zender opzoeken. En terugkijken selecteren en vooruit spoelen… Mag niet. Sorry? Bang dat de reclames doorgespoeld worden? Zorg er dan voor dat de boel zo slim is dat je ziet wanneer er reclame is of niet. Wat is dit?

Dus we moeten dus verplicht 25 minuten wachten tot we weer op de juiste plek in de film zijn. Leuk. Mijn vrouw durft niets meer aan te raken nu, stel je voor dat we wéér opnieuw moeten beginnen.

Na de valse start met de matige beeldkwaliteit van de LG WebOs app en de crashes van die app, is dit geen goed vervolg. 


Van de week ook ellende gehad met BBC, terugkijken was niet mogelijk en ook daar ellende met pauzeren, spoelen en opnemen.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Ellendige frustraties omdat je TV wilt kijken.

Ik vind het mooi geweest, commercieel gezeur. Terug naar Ziggo.

 


Volgens mij is het niet alleen per zender verschillend maar per programma. 

Niet helemaal. Er zijn programma's die je niet terug kunt kijken, ook bij b.v. de NPO, zoals sommige detectives. Maar de meeste programma's bij de NPO zijn wel terug te kijken en kunnen dan altijd doorgespoeld worden. Hoewel het daar minder nodig is omdat bij de NPO programma's niet onderbroken worden door reclame. 


Ik kwam dit topic en het klopt inderdaad dat dit afhangt van de betreffende rechten en welke eisen de omroepen daar aanstellen. KPN is in deze dan het doorgeefluik en heeft op het feit of reclames mogen worden doorgespoeld dan weinig invloed. Opnemen en terugkijken is dan zeker een optie.