Skip to main content

Waarom is het nog altijd niet mogelijk om in de iTV app een film te huren…

...en moet ik daar eerst een browser in desktop mode voor openen.

 

Ik heb het ook even getest, en bij mij kan ik het ook niet zien. Niet op 4G en niet met WiFi, ik denk dat dit toch weer met rechten heeft te maken. Dat het niet met de app bekeken mag worden, vind het dan wel vreemd dat het op de website wel mag. 🤔


Dit heeft niets met rechten te maken, als je die film éénmaal gehuurd hebt dan kan je hem ook via de iTV app kijken.

Het gaat er dus puur om dat je de huur van een film niet kunt starten in de iTV app.


Dit heeft niets met rechten te maken, als je die film éénmaal gehuurd hebt dan kan je hem ook via de iTV app kijken.

Het gaat er dus puur om dat je de huur van een film niet kunt starten in de iTV app.

Aha, Oké! 👍🏼 Dan gaat er iets niet goed, 😒 Hoop dat ze snel antwoord kunnen geven. 😉


Hallo @wjb. Goede vraag. Daar durf ik je zelf zo snel geen antwoord op te geven. Ik vraag het na bij het ontwikkelteam. Als ik een reactie heb, deel ik die hier. :thumbsup_tone2:


Ik heb een reactie vanuit de organisatie. Ik kan bevestigen dat het niets te maken heeft met rechten of de techniek. Het heeft in dit geval puur te maken met een kostenoverweging. Met die reden is het (nog) niet mogelijk om die optie ook in de iTV app beschikbaar te maken.


Dank je voor jouw antwoord.

Dat vermoeden had ik al, het is dus echt de afdracht van een percentage van prijs aan Google en Apple voor in-app aankopen die deze beperking veroorzaakt?!

Zo zien we maar weer eens dat het verdienmodel van die grote partijen beperkend werkt op innovatie en gebruiksvriendelijkheid.


Iets met de spijker op zijn kop, @wjb:wink: 


Reageer