Skip to main content

Waarom krijgen we reclame in de box terwijl wij er bijna 100 euro per maand kwijt zijn voor een apparaat wat ook nog niet eens goed werkt

Waar ziet u die reclame? U bedoelt toch niet de reclame op de zenders mag ik hopen? 


Zo ervaar ik het ook ,erg vervelend en opdringerig ,kpn zet de mes op de keel om een abonnement te nemen bij een van de  Streamingdiensten 


Waar ziet u die reclame?

Bij mij werkt reclame altijd averechts.


Waar ziet u die reclame? U bedoelt toch niet de reclame op de zenders mag ik hopen? 

 

Ok. Nooit gezien. Ik kom daar nooit eigenlijk... 😄


Waar ziet u die reclame?

Bij mij werkt reclame altijd averechts.

Ik heb geen Disney+ en Videoland, weet je hoe ik die app moet verwijderen?

 


@J.D.P schreef:

Ik heb geen Disney+ en Videoland, weet je hoe ik die app moet verwijderen?

In dat screenshot zijn die apps ook niet geïnstalleerd, zo worden enkel aanbevolen door KPN.

KPN denkt mij daarbij te "helpen" maar niets is minder waar, ik heb geen enkele interesse in die apps.

Ik strijk mijn €5,- entertainmentkorting op met Spotify Premium en andere OTT diensten zoals bijvoorbeeld Netflix laat ik uiteraard niet via KPN lopen.


@J.D.P schreef:

Ik heb geen Disney+ en Videoland, weet je hoe ik die app moet verwijderen?

In dat screenshot zijn die apps ook niet geïnstalleerd, zo worden enkel aanbevolen door KPN.

KPN denkt mij daarbij te "helpen" maar niets is minder waar, ik heb geen enkele interesse in die apps.

Ik strijk mijn €5,- entertainmentkorting op met Spotify Premium en andere OTT diensten zoals bijvoorbeeld Netflix laat ik uiteraard niet via KPN lopen.

Aaanbevolen door kpn dat is toch reclame?

Wat is de intentie van kpn om mij een Streamingdienst aan te bevelen!/ door mijn strot door te duwen.

Ik ben geen voorstander om alles bij een bedrijf te nemen ,ik neem een abonnement rechtstreeks geen zin bij problemen om van kastje naar de muur gestuurd te worden.


En als je Netflix bij Netflix neemt kun je dat nog steeds gebruiken via die app in de kpn ontvanger. Of Videoland. Of Disney . Of HBO.  Of ... vul maar in.


En als je Netflix bij Netflix neemt kun je dat nog steeds gebruiken via die app in de kpn ontvanger. Of Videoland. Of Disney . Of HBO.  Of ... vul maar in.

Klopt , ik kan Netflix nemen bij kpn,bij wie   moet ik wezen bij problemen met Netflix? 

 


Ik vind die kat wel leuk.

Maar ben het er mee eens dat er geen reclame op de box hoort te zitten. 

 

Voor problemen bij Netflix, moet je bij Netflix zijn.

KPN is niets meer en niets minder dan de tussenpersoon voor de betalingen. 


De aanwezigheid van (sommige) apps vind ik geen reclame.


Ben het met jullie eens, gelukkig gebruik ik die ontvanger niet. 

Maar dat overzicht met die apps komt mij heel bekend voor van het overzicht in het menu van mijn Smart-TV. Dat ziet er vrijwel hetzelfde uit. Ook allerlei apps die wij nooit gebruiken. 

 


De aanwezigheid van (sommige) apps vind ik geen reclame.

Maar die apps zijn niet aanwezig op de TV+ Box, die zal je eerst nog moeten installeren.

Ik hoef die “aanbevelingen” van KPN echt niet, in 99,9% van de gevallen zijn die “aanbevelingen” volstrekt onjuist.


@J.D.P schijft: 

Klopt , ik kan Netflix nemen bij kpn,bij wie   moet ik wezen bij problemen met Netflix? 

Bij Netflix. Alleen de facturering loopt via KPN. 

Als je verder problemen hebt met de (werking van de) app in de TV+ box dan daarvoor KPN benaderen. Als je via andere bronnen zoals de Netflix app in je tv en telefoon geen problemen hebt.


Ben het met jullie eens, gelukkig gebruik ik die ontvanger niet. 

Maar dat overzicht met die apps komt mij heel bekend voor van het overzicht in het menu van mijn Smart-TV. Dat ziet er vrijwel hetzelfde uit. Ook allerlei apps die wij nooit gebruiken. 

 

Op je Tv, smartphone,pc,laptop is het mogelijk om het te verwijderen of te verbergen, ,kpn verplicht de klant om er naar te kijken


Ik ben nog nergens reclame op de startpagina van de box tegengekomen ern heb de laatste software/firmware op de box staan.

 

 


Ik ben nog nergens reclame op de startpagina van de box tegengekomen 

Ik ook niet.


Kpn promoot alle Streamingdiensten die er zijn zelfs een knop Netflix op afstandsbediening geplaatst, kpn doet dat uit liefdadigheid,Nee
Wanneer een bedrijf als kpn  een ander bedrijf zoals Netflix promoot dan  is dat reclame ook wel app marketing genoemd en kpn doet dat niet voor niets daarvoor ontvang kpn een provisie/ commissie wanneer een klant een abonnement neemt.


Ach ja, welkom bij Google tv 🤣

Wees gerust dames, ook op google tv zelf heb je onder Apps 'aanbevolen voor jou' en 'de beste apps' is niks storends aan hoort gewoon bij Google tv 🙄

 

Ook bij mij staan daar oninteressante Apps tussen, is dat reclame,.... Vind ik niet, kan me er ook zeker niet aan storen.

 

En als kpn zelf reclame wilt tonen wat betreft 'bestel jou entertainment bij Kpn' is toch niet zo'n ramp wel? Ze bieden een optie om alles onder één dak onder te brengen,... Is toch niks mis mee? 


En als je Netflix bij Netflix neemt kun je dat nog steeds gebruiken via die app in de kpn ontvanger. Of Videoland. Of Disney . Of HBO.  Of ... vul maar in.

Klopt , ik kan Netflix nemen bij kpn,bij wie   moet ik wezen bij problemen met Netflix? 

 

Normaliter zou je zeggen bij KPN want die int het geld toch zullen ze je altijd naar Netflix sturen. Dus waarom dan je rekening via de KPN factuur voldoen. Het blijft een vreemde constructie.

 

Ps wat die aanbevelingen betreft verbaasd het mij daar YouTube en de NOS tussen te zien. De anderen klinken logisch omdat je die via de KPN factuur kan betalen. 

 

Die Netflix knop kan nog wel een vereiste zijn van Netflix zelf.


En als je Netflix bij Netflix neemt kun je dat nog steeds gebruiken via die app in de kpn ontvanger. Of Videoland. Of Disney . Of HBO.  Of ... vul maar in.

Klopt , ik kan Netflix nemen bij kpn,bij wie   moet ik wezen bij problemen met Netflix? 

 

Normaliter zou je zeggen bij KPN want die int het geld toch zullen ze je altijd naar Netflix sturen. Dus waarom dan je rekening via de KPN factuur voldoen. Het blijft een vreemde constructie.

 

Ps wat die aanbevelingen betreft verbaasd het mij daar YouTube en de NOS tussen te zien. De anderen klinken logisch omdat je die via de KPN factuur kan betalen. 

 

Die Netflix knop kan nog wel een vereiste zijn van Netflix zelf.

 

Ik persoonlijk vind het beter om een abonnement rechtstreeks af te sluiten en ik ben ook geen voorstander van om alles bij een bedrijf te nemen ondanks de kortingen Alleen af en toe een voetbal wedstrijd kopen via kpn.

Marketingstrategie van Streamingdiensten is het sluiten van deals met Tv/Smartphone fabrikanten en internet providers om klanten  te winnen, Streamingdiensten betalen grof geld voor, adverteren kost veel geld.

YouTube en Android zijn van Google, een apparaat die op besturingssysteem Android draait word automatisch geleverd met het Google pakket behalve Google chrome webbrowser voor Android-TV wat erg vreemd is.

Dat nos en npo ertussen staan is ook vreemd 


Goedemorgen! Ik wil iedereen even bedanken voor de inbreng in dit topic! We nemen jullie gedachten daarover mee en zoals je merkt kun je over dergelijke zaken van mening verschillen. Bedankt voor de feedback!


Vandaag was de reclame voor entertainment via KPN op het Apps scherm opnieuw terug. 😖


Vandaag was de reclame voor entertainment via KPN op het Apps scherm opnieuw terug. 😖

Ja, hier ook weer. En wederom heb ik de melding maar weer weggeklikt.


Vandaag was de reclame voor entertainment via KPN op het Apps scherm opnieuw terug. 😖

Ja, hier ook weer. En wederom heb ik de melding maar weer weggeklikt.

 

Hi! Willen jullie het laten weten indien dit weer gebeurt na de update van morgen?