Skip to main content

Waarom krijg je als klant niet standaard 4k tv, terwijl mijn tv 4k is.

Dus gratis zonder bijbetalen

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Omdat er nog vrijwel geen 4K zenders zijn en je er dus ook niets aan hebt.

Er zijn drie 4K zenders en die hebben ook nog eens geen volledig programma waardoor er veel herhalingen zijn. Volstrekt oninteressant dus.


Tja, zal wel met marketing te maken hebben. Ruim 10 jaar geleden moest je ook apart betalen voor HD-zenders. Overigens heb ik een tijdje de 3 4k-zenders gehad en toen had ik 't wel gezien, of eigenlijk nauwelijks: mooi beeld hoor maar verder voor mij niet zo interessant. Wellicht over een paar jaar weer, als er meer interessante 4k-zenders zijn? 


Dat is een keuze van KPN omdat nog lang niet iedereen voorzien is van een ontvanger die 4K-geschikt is. Veel klanten kunnen dus sowieso geen 4K-zenders ontvangen. 

Die 4K-zenders vragen wel geld voor doorgifte. Dan zouden alle klanten van KPN daarvoor moeten betalen, terwijl maar een beperkt gedeelte dat wil en/of kan. 

Vandaar dat er een aanvullend 4K-pakket is voor 2,50 extra per maand. 


4k is bij lange na nog geen norm voor tv zenders.

Oh ja, gratis? Je hebt allemaal apparaten. Krijg je daar ook gratis stroom voor?

Je hebt nu méér aan een 4k abonnement bij Netflix denk ik zo. Dat kan gewoon via de Netflix app in de mooie 4k tv 🙂